Hypotheek in gevaar bij illegaal vuurwerk: politie gaat hypotheekverstrekkers tippen

Auteur Topic: Hypotheek in gevaar bij illegaal vuurwerk: politie gaat hypotheekverstrekkers tippen  (gelezen 10883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

Als iemand geen hypotheek meer heeft zal dit persoon van dusdanige leeftijd zijn dat die zich niet meer inlaat met dit soort praktijken. ::)
Dat zal je wel eens aardig tegen kunnen vallen. Er zijn genoeg " jonge mensen" die hun hypotheek al hebben afgelost. Voor het opslaan van vuurwerk staat geen leeftijd.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Peter71 link=msg=1312627 date=1417887557
Als iemand geen hypotheek meer heeft zal dit persoon van dusdanige leeftijd zijn dat die zich niet meer inlaat met dit soort praktijken. ::)

Ik ben het ook niet met je eens Peter71. Als ik met welke loterij 3 miljoen of meer win zou ik wel een huis willen kopen.
Echter zal ik het huis dan gelijk betalen omdat ik geen trek heb in een hypotheek die je elke maand moet betalen.
Ik wil zoiets dan gelijk betaald hebben als ik het geld er voor heb en geloof me dan kan ik nog steeds als ik wil verkeerd vuurwerk kopen. Dus dat het aan de leeftijd zou liggen slaat echt kant noch wal wat mij betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Inderdaad. Hoe pak je mensen aan die hun huis al hebben afgelost. Die mensen worden dus blijkbaar minder gestraft.

Leeftijd zegt niets. Mijn oma stak op 75 jarige leeftijd met haar oudere zus nog gewoon lawinepijlen af, gaf de kleinkinderen nitraten en brak de stok van vuurpijlen af voor ze aan te steken.  >:D Dus ga niet zo snel op een leeftijd af.  ;)

(Ja nee, Dat is echt waar)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Op basis van welke Wet- en Regelgeving is de politie bevoegd om persoonsgegevens van vuurwerkovertreders  door te geven aan de hypotheekverstrekkers?

Kan een bank bij de politie informeren of iemand in het verleden te veel vuurwerk in zijn huis had liggen?
Zo ja op grond waarvan?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik snap niet wat er moeilijk wordt gedaan. Als er een partij onbenullen zo dom zijn om willens en wetens illegaal vuurwerk aan te schaffen, en daarmee zichzelf en de buurt onveilig maken. En het straffen en voorlichting geven niet werkt zal er anders opgetreden moeten worden, zul je dat soort figuren op een hardere manier moeten gaan aanpakken. En als dat iemand zijn eigen huis gaat kosten, jammer dan daar heeft dat persoon zelf voor gekozen. Valt onder het kopje eigen schuld dikke bult. ::)


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Citaat van: kens62 link=msg=1312770 date=1417936997
Op basis van welke Wet- en Regelgeving is de politie bevoegd om persoonsgegevens van vuurwerkovertreders  door te geven aan de hypotheekverstrekkers?

Middels een convenant is dat mogelijk op grond van artikel 20 van de Wet politiegegevens.

Een soortgelijke regeling is al getroffen in Zeeland-West-Brabant met betrekking tot hennepteelt: https://www.stichtingfraudebestrijdinghypotheken.nl/documenten_sfh/actueel/od113_convenant-aanpak-hennepteelt-zeeland-west-brabant-2014_1.pdf


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: kens62 link=msg=1312770 date=1417936997
Op basis van welke Wet- en Regelgeving is de politie bevoegd om persoonsgegevens van vuurwerkovertreders  door te geven aan de hypotheekverstrekkers?

Kan een bank bij de politie informeren of iemand in het verleden te veel vuurwerk in zijn huis had liggen?
Zo ja op grond waarvan?
Bij een inval denk ik dat de politie uitzoekt wie de eigenaar is van de woning. Dit kan via het kadaster en als op het betreffende pand een hypotheek rust, staat dat vermeld in de kadastergegevens.


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Peter71 link=msg=1312777 date=1417938927
En als dat iemand zijn eigen huis gaat kosten, jammer dan daar heeft dat persoon zelf voor gekozen. Valt onder het kopje eigen schuld dikke bult. ::)
Ik snap jouw standpunten, maar iemand die zijn huis heeft afbetaald, die kan je toch niet zomaar onteigenen?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik snap niet zo goed waarom men niet op grond van artikel 174a van de gemeentewet actie onderneemt.  Zet mensen gewoon voor enige tijd uit de woning op grond van dat artikel, dat voelt men misschien veel beter.

Artikel 174a

1. De burgemeester kan besluiten een woning, een niet voor het publiek toegankelijk lokaal of een bij die woning of dat lokaal behorend erf te sluiten, indien door gedragingen in de woning of het lokaal of op het erf de openbare orde rond de woning, het lokaal of het erf wordt verstoord.

In het artikel gaat het natuurlijk over een verstoring van de openbare orde. Je zal dan dus wel moeten uitleggen dat de openbare orde in potentie verstoord wordt. Dat is makkelijker als de voorraad ontdekt wordt na een brand of ander incident natuurlijk.

Overigens timmert de overheid al langer woningen dicht bij hennepplantages. Dat gaat op grond van artikel 13 opiumwet, volgens mij in combinatie met dit artikel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Ach, vooralsnog zijn er geen convenanten, of andere afspraken. En lijkt het me niet dat deze er dit jaar nog komen.

Dus lijkt het mij weer een mooi schoolvoorbeeld van hoe je de aandacht op je campagne tegen illegaal vuurwerk, dit jaar gericht op ouders, kan vestigen.
Vorig jaar ook gelukt met de ophef over internet bestellingen, en nu op deze manier! Erg slim gedaan. (En dit is niet ironisch bedoeld!)

Wat niet wegneemt dat dit wel een manier van aanpak kan zijn en voor de toekomst serieus overwogen wordt. Hopelijk wel netjes volgens de wet en regelgeving die hierbij een rol speelt :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten