Grote brand (scheepswerf) Nautic werf Krekelberg Hertenerweg - Herten 06-12-2014

Auteur Topic: Grote brand (scheepswerf) Nautic werf Krekelberg Hertenerweg - Herten 06-12-2014  (gelezen 7823 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Niet gok ik. Gaat puur om het feit dat er nog brandstof in de boten zitten en dat er mogelijk gasflessen zijn opgeslagen.

Was zelf terplaatse:


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Over half uurtje ben ik uiterlijk thuis en kan ik de foto's uploaden die mijn vader heeft gemaakt ter plaatse. Maar er zit inderdaad brandstof (voornamelijk diesel) in de boten en er staan gasflessen opgeslagen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1312724 date=1417906069
Gelet op het feit dat er in een artikel van Omroep Limburg al gemeld wordt dat brandweer rekening houdt met nog een uitbreiding van de brand:  
Hoe laat is GRIP 1 te verwachten ?

Wat is het nut van GRIP 1 dan? Heeft dat ook koelend vermogen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Foto's:









Foto's zijn gemaakt door mijn vader. Op de laatste foto is volgens mij een WAH te zien, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1312724 date=1417906069
Gelet op het feit dat er in een artikel van Omroep Limburg al gemeld wordt dat brandweer rekening houdt met nog een uitbreiding van de brand:  
Hoe laat is GRIP 1 te verwachten ?
GRIP zegt helemaal niets over de omvang van een brand, de inzet van de diverse brandweervoertuigen en personeel zegt daar iets over. Bij GRIP komen er enkel wat bobo's die er wat van gaan vinden, maar daar gaat de brand niet door geblust worden.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1312748 date=1417910807
Wat is het nut van GRIP 1 dan? Heeft dat ook koelend vermogen?

HAHAHA, goede airco in de COH!  ;D O0


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1312754 date=1417913264
Op de laatste foto is volgens mij een WAH te zien, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Klopt. WAH was ook aanwezig.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Ik zie het nu ook:

Brand op scheepswerf in Herten geblust

De brandweer heeft de brand op een scheepswerf in Herten onder controle. Iets voor middernacht werd het sein brand meester gegeven.
De brandweer kreeg zaterdagavond rond 22.40 uur een melding binnnen van de eigenaar van de scheepswerf aan de Hertenerwerg dat een boot in brand stond.

Ontruiming van werf
De brand sloeg al snel over op twee andere boten en omdat er nog ruim tweehonderd boten op de werf lagen besloot de brandweer al snel op te schalen. Omdat bij de brand veel rook vrijkwam zijn de eigenaar, die op het terrein woont, en de bewoners van zeven andere appartementen tijdelijk uit hun woningen gehaald.

Nablussen
Nadat iets voor middernacht het sein brand meester klonk, konden de bewoners nadat hun woningen gecontroleerd waren weer terug naar hun huizen. De brandweer is nog wel enige tijd bezig met nablussen.

Diesel in weiland
Ook moet er nog gekeken worden naar de gevolgen voor het milieu. Met het bluswater is namelijk ook diesel in een nabijgelegen weiland terechtgekomen. De gemeente Roermond en de eigenaren van de grond en de werf zullen samen een oplossing zoeken voor dit probleem, laat de brandweer weten.

Politie doet onderzoek
De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Wel blijft te politie onderzoek doen om de reden te achterhalen.

Bron: http://www.1limburg.nl/brand-op-scheepswerf-herten-geblust?context=topstory
In de link staat nog een video
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
MELDING:  BRAND IN PLEZIERJACHTEN HERTEN (GEMEENTE ROERMOND
Details Mediabericht 788 uit regio: Limburg-Noord
06-12-2014

BRAND IN PLEZIERJACHTEN

HERTEN -  op zaterdagavond 6 december 2014 omstreeks 22.40 uur, is de brandweer met 2 blusvoertuigen en een waterwagen uitgerukt naar de jachtwerf “Krekelberg Nautic”, gelegen aan de Hertenerweg 2. De eigenaar van het bedrijf die op het terrein woont, is met zijn familie en de bewoners van een 7-tal appartementen tijdelijk uit hun woningen gehaald vanwege de flinke rookontwikkeling. Er heeft zich geen persoonlijk letsel voorgedaan.

Bij aankomst blijkt de brand zich te hebben uitgebreid naar een 3e schip. Doordat deze dicht bij elkaar zijn gelegen, laat de brandweer kort na aankomst een derde blusvoertuig komen om verdere uitbreiding te voorkomen. De schade blijft beperkt tot de 3 boten.

Op het terrein waar meer dan 200 boten in de winterstalling staan (in de open lucht op zogenaamde bokken), staat ook de bedrijfswoning, en waarin een 7-tal appartementen zijn gerealiseerd. De bewoners zijn tijdelijk geëvacueerd vanwege de flinke rookontwikkeling. Rond 00.30 uur zijn de bewoners, nadat de woningen zijn gecontroleerd, teruggekeerd.
In de boten zijn veel kunststoffen en hout verwerkt. Doordat de rook snel verdunt in de lucht en niet over bewoond gebied is getrokken, is er geen gevaar geweest voor de volksgezondheid.

Het sein “brand meester”, is kort voor middernacht gegeven. De brandweer is nog enige tijd bezig met nablussen.
Met het bluswater is ook brandstof (diesel) in een nabijgelegen weiland terechtgekomen. De gemeente Roermond, zal dit probleem in samenspraak met de eigenaar van de grond en de eigenaar van de werf oppakken.  
De oorzaak van de brand is op dit moment niet bekend. De politie zal echter wel onderzoek doen om de oorzaak van de brand te kunnen achterhalen.

OVD-C Midden (06-55164979)  07-12-2014 01:40:49
bron: https://www.regiomeldingen.nl/melding-detail.php?det=788&vr=23
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet