HBT Bevelvoerder ????

Auteur Topic: HBT Bevelvoerder ????  (gelezen 6977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2005, 19:59:23
Het is heel simpel volgens mij. Geen OB papieren is ook niet op de bok. Of de OVD nu wel of niet rijd.

groetjes


brw martijn

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:06:24
weer zoiets, ieder korps heeft zijn eigen manier, tussen beroeps en vrijwillig zit op dit punt al verschil nog erger word het of je 500 meldingen of 5 meldingen op jaar basis hebt. Ik vind het zeer slecht dat er zoveel verschil bestaat met een andere post 2 km verderop. nou noem ik mijn eigen stulpje even, de bilt waar heel veel kan en mag en utrecht waar je een aanname procedure hebt waar je al gek van word, meer kan leren en waar dit onderwerp over gaat.

Ik vind dat we meer brandweer nederland moeten worden waar iedereen het zelfde doet.
Tot die tijd zullen wij soms met 5 man en hbt op de bok uitrukken en soms met 10 man in de wagen gepropt terwijl utrecht oost die dus 2 km verderop ligt met 6 man en OB uitrukken.

dat is brandweer nederland of liever gezegt brandweer ieder zijn eigen stukje.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:29:08
weer zoiets, ieder korps heeft zijn eigen manier, tussen beroeps en vrijwillig zit op dit punt al verschil nog erger word het of je 500 meldingen of 5 meldingen op jaar basis hebt. Ik vind het zeer slecht dat er zoveel verschil bestaat met een andere post 2 km verderop. nou noem ik mijn eigen stulpje even, de bilt waar heel veel kan en mag en utrecht waar je een aanname procedure hebt waar je al gek van word, meer kan leren en waar dit onderwerp over gaat.

Ik vind dat we meer brandweer nederland moeten worden waar iedereen het zelfde doet.
Tot die tijd zullen wij soms met 5 man en hbt op de bok uitrukken en soms met 10 man in de wagen gepropt terwijl utrecht oost die dus 2 km verderop ligt met 6 man en OB uitrukken.

dat is brandweer nederland of liever gezegt brandweer ieder zijn eigen stukje.
Het is al eens aangehaald in deze discussie door Cerebus,en daarin staat een citaat van de inspectie OOV.En daarin staat alleen een gediplomeerde bevelvoerder op de bok,doe je dat niet.En er gebeurt wat,wordt je door de arbeidsinspectie tot in de hoogste boom gespijkert. :-X

Ik denk eerder dat er wat aan de korpsen moet gebeuren die een andere kijk hebben op hun represieve taak,dan wat brandweer nederland doet


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2005, 18:05:07
Het is al eens aangehaald in deze discussie door Cerebus,en daarin staat een citaat van de inspectie OOV.En daarin staat alleen een gediplomeerde bevelvoerder op de bok,doe je dat niet.En er gebeurt wat,wordt je door de arbeidsinspectie tot in de hoogste boom gespijkert. :-X

Ik denk eerder dat er wat aan de korpsen moet gebeuren die een andere kijk hebben op hun represieve taak,dan wat brandweer nederland doet
Dat ben ik met je eens Peter, en er zijn dan nog wel wat meer dingen waar wat aan moet gebeuren. Een voorbeeld is meer dan 6 man op een tankautospuit maar volgens mij is die discussie ook al eens gevoerd.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2005, 14:41:26
weer zoiets, ieder korps heeft zijn eigen manier, tussen beroeps en vrijwillig zit op dit punt al verschil nog erger word het of je 500 meldingen of 5 meldingen op jaar basis hebt. Ik vind het zeer slecht dat er zoveel verschil bestaat met een andere post 2 km verderop. nou noem ik mijn eigen stulpje even, de bilt waar heel veel kan en mag en utrecht waar je een aanname procedure hebt waar je al gek van word, meer kan leren en waar dit onderwerp over gaat.

Ik vind dat we meer brandweer nederland moeten worden waar iedereen het zelfde doet.
Tot die tijd zullen wij soms met 5 man en hbt op de bok uitrukken en soms met 10 man in de wagen gepropt terwijl utrecht oost die dus 2 km verderop ligt met 6 man en OB uitrukken.

dat is brandweer nederland of liever gezegt brandweer ieder zijn eigen stukje.

Dit soort dingen mag gewoon weg niet meer gebeuren vind ik. Je kan het niet maken om op die manier uit te rukken. Laat dan Utrecht rijden op de Bilt. Liever een brandweer die goed opgeleid en kompleet uitrukt die 1 min later is dan dit voor me deur


brw martijn

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2005, 18:58:15
Dit soort dingen mag gewoon weg niet meer gebeuren vind ik. Je kan het niet maken om op die manier uit te rukken. Laat dan Utrecht rijden op de Bilt. Liever een brandweer die goed opgeleid en kompleet uitrukt die 1 min later is dan dit voor me deur

ben ik deels met je eens maar ik ben bang dat je dan krijgt hoe help je vrijwillig brandweer nederland naar de klote.


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 augustus 2005, 15:35:22
ben ik deels met je eens maar ik ben bang dat je dan krijgt hoe help je vrijwillig brandweer nederland naar de klote.

Nou ben ik niet met je eens maar misschien de posten die door dit soort redenen niet hun zelf kunnen behouden en als er andere korpsen bijna net zo snel TP kunnen zijn dan lijkt het me eerder een goeie zaak voor brandweer Nederland dat dat soort posten er tussen uit vallen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 30 augustus 2005, 19:28:39
ben ik deels met je eens maar ik ben bang dat je dan krijgt hoe help je vrijwillig brandweer nederland naar de klote.
Ga er maar rustig van uit dat over een jaar of wat de hele vrijwillige brandweer er heel anders uitziet


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2005, 13:49:46
En wat nou als die auto halverwege een garagebox onder de huizen staat ??? Zoals in Leidschendam-Voorburg vorige week ? (Is middelbrand geworden; huis boven de garage is ie naar binnen geslagen en de 2 lagen daarboven hadden behoorlijke rook en roetschade...... Sta je dan als HBTer.
Oke, snel opschalen, maar ik geloof dat dit niet de bedoeling is  :-\

Ik heb foto's daarvan ;D geleverd door jos van leeuwen:

http://www.brandweerleidschendamvoorburg.nl/?p=verslagen/mb%20van%20leeuwenstraat

Dan weet je wat hij bedoeld!

Groet Ronald.


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2005, 14:02:23
Nou ben ik niet met je eens maar misschien de posten die door dit soort redenen niet hun zelf kunnen behouden en als er andere korpsen bijna net zo snel TP kunnen zijn dan lijkt het me eerder een goeie zaak voor brandweer Nederland dat dat soort posten er tussen uit vallen.

Het hele probleem luid gewoon dat korpsen soms een beetje eigen regels er op na gaan houden!T

Te weinig mensen die opkomen overdag en te veel 's nachts! De korpsen zouden hier zelf verantwoordelijker mee om moeten springen! Dus geen volle TAS niet weg gaan! (Er worden tenslotte meer voertuigen gestuurd) Maar ja, dan mis je de sensatie! En het is moeilijk ja om een volle TAS te krijgen overdag! Maar dan is er nog comminucatie als post 1 maar 3 man erin heb zitten en post 2 aan de andere kant er 3 in hebben zitten kan je toch allebei gaan rijden want samen heb je dan VOLLE 1 TAS ter beschikking!

En 10 in een TAS is 4 eruit 6 is de max! Maar het probleem is dat iedereen de sensatie wil bijwonen! De bevelvoerder zou dan moeten zeggen 6 is de max de rest blijft hier! Brandweer Nederland zou dit strenger aan moeten pakken denk ik!

Groet Ronald