AVPU en toediening pijnprikkel door lekenhulpverlener

Auteur Topic: AVPU en toediening pijnprikkel door lekenhulpverlener  (gelezen 57387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #180 Gepost op: 6 april 2015, 19:37:03
Eerlijk gezegd snap ik niet dat sommige EHBOers zo'n moeite hebben met het loslaten van die pijnprikkel. Is het toch een stukje frustratie dat je rol als eerste -hulpverlener slechts beperkt is en vaak niet meer omvat dan voorkomen van erger?

Ik heb de pijnprikkel ook nog geleerd. Inderdaad geen hogere wiskunde. Het doel was om onderscheid te kunnen maken tussen bewusteloos en diep bewusteloos. Inderdaad zou je in die tijd als EHBO'er nog AVPU Hebben kunnen gebruiken maar dat doen wij niet meer Voor ons is het onderscheid tussen de A en de V eruit en het onderscheid tussen de P en de U ook. En daarmee heeft de pijnprikkel voor ons dus geen nut meer.

Ik weet niet wat hier het argument van is geweest. Maar ik zou zeggen, accepteer het gewoon, handel volgens de actuele richtlijn en vergeet de pijnprikkel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #181 Gepost op: 6 april 2015, 22:36:40
En met deze wijze woorden sluiten we de discussie af.

Als iemand met nieuwe argumenten of aanvullingen komt kan deze middels de meldknop het moderatorteam vragen het topic weer te openen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #182 Gepost op: 10 april 2015, 09:13:29
Postings over reanimatie verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1341472