Politie sluit tweehonderd bureaus

Auteur Topic: Politie sluit tweehonderd bureaus  (gelezen 19994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 15 december 2014, 13:10:41
Citaat van: Highfield link=msg=1314489 date=1418642272
Het zal wel weer ten koste gaan van de voorzieningen buiten de lijn Alkmaar-Almere-Utrecht-Rotterdam.
Dat is dus absoluut niet het geval.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #11 Gepost op: 15 december 2014, 13:33:41
De post van DiNozzo doet anders vermoeden, maar ik hoop dat het tegendeel bewezen wordt!
Bijdragen op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 15 december 2014, 13:35:30
De post van Dinozzo kan ik ook opstellen voor bureau's binnen het door jou genoemde gebied. Natuurlijk spreek je in een gebied als Amsterdam niet zo snel over de afstanden waar Dinozzo het over heeft, maar ook daar nemen de afstanden toe.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 15 december 2014, 13:41:04
Overigens, in dit document uit juni 2012! is de nieuwe indeling van de gebieden al te zien. Toen was dus al duidelijk dat er een behoorlijk aantal bureau's zou gaan verdwijnen.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2012/06/25/bijlage-concept-inrichtingsplan-nationale-politie/concept-bijlagen-inrichtingsplan-nationale-politie.pdf
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #14 Gepost op: 15 december 2014, 14:02:38
Afstanden zijn relatief; het is voor oma in 020 makkelijker om op dat iets verder gelegen bureau te komen dan voor oma in 0545 (Eibergen e.o.). Er rijden simpelweg geen bussen buiten bepaalde tijden, en als ze al rijden stoppen ze minder frequent en slechts langs hoofdroutes. Al die bezuinigingen op dit soort tastbare voorzieningen en infrastrucuur zijn ieder voor zich geen onoverkomelijk bezwaar maar allemaal samen loopt het wel uit op een onwenselijke situatie.
Bijdragen op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #15 Gepost op: 15 december 2014, 14:06:30
Citaat van: koenb link=msg=1314471 date=1418638414


Het lijkt mij niet echt prettig om aangiftes met je smartphone te typen. Betere uitkomst zou een mobiele werkplek zijn zoals een keer in een artikel in 24/7 stond. Kan deze alleen niet zo gauw vinden.
Daarbij mag je volgens mij dit soort werk niet eens op je smartphone doen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #16 Gepost op: 15 december 2014, 14:43:36
Citaat van: Highfield link=msg=1314506 date=1418646821
De post van DiNozzo doet anders vermoeden, maar ik hoop dat het tegendeel bewezen wordt!

Organisatorisch zijn er een paar verklaarbare beslisingen gemaakt. De bureau's Dronten, Noordoostpolder/Urk en Zeewolde waren allemaal te klein om zelfstandig te blijven bestaan binnen de organisatie van de nationale Politie. Opstelten heeft namelijk de keuze gemaakt dat elk bureau zelfvoorzienend moet worden, met een eigen recherche en minimaal (ff uit mijn hoofd) 60 tot 70 medewerkers.

Geografisch zou het dan logisch te zijn om Zeewolde bij Almere te betrekken en Dronten bij Lelystad. Beide bureau's werkten namelijk al heel nauw samen met respectievelijk Almere en Dronten binnen het oude bestel. Organisatorisch bleef dan alleen de Noordoostpolder over zonder voldoende bestaansrecht. Dus is Emmeloord aan Dronten gehangen, en Zeewolde aan Lelystad. Dat het geografisch een rare keuze is en dat daardoor veel kilometers gemaakt worden om diensten aan elkaar te leveren is van ondergeschikt belang.

De situatie is vreemd, maar wel goed werkbaar op dit moment. De vraag is alleen welke bureau's er dan verdwijnen. Want met de Noordoostpolder als gemeente met het grootste landoppervlakte van Nederland en de gemeente Dronten die een paar plekken lager staat kan je wel voorstellen wat voor afstanden er ineens afgelegd moeten worden. Een optie zou zijn om beide bureau's te sluiten en alles ter hoogte van de Ketelbrug te bouwen. Redelijk in het midden, maar wil je de politie weghalen uit den centrums van twee grote dorpen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #17 Gepost op: 15 december 2014, 15:00:29
Citaat van: JJ75 link=msg=1314513 date=1418648790
Daarbij mag je volgens mij dit soort werk niet eens op je smartphone doen.

Dat is uiteindelijk dus wel de bedoeling is mij vorige week verteld tijdens de uitreiking van mijn MEOS toestel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #18 Gepost op: 15 december 2014, 15:08:59
Citaat van: JJ75 link=msg=1314513 date=1418648790
Daarbij mag je volgens mij dit soort werk niet eens op je smartphone doen.
En waarom zou dat niet mogen?

Overigens komt er in 2015 een project voor AOL, aangifte op locatie (niet te verwarren met afspraak op locatie).
Moet onderdeel van MEOS gaan worden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #19 Gepost op: 15 december 2014, 15:26:15
Politie meer op straat en minder in bureau
Laatste update: 15-12-2014 | 14:25

Den Haag - De wijkteams Jan Hendrikstraat, Scheveningen en Karnebeek gaan per 1 januari de krachten bundelen om uiteindelijk slagvaardiger te kunnen optreden en een goede dienstverlening te garanderen. Medewerkers van bureau Karnebeek verhuizen daarvoor naar de omliggende bureaus.

De samenwerking is ondermeer het gevolg van de vorming van robuuste basisteams in de eenheid Den Haag. De medewerkers van bureau Karnebeek verhuizen naar de omliggende bureaus op onder andere Jan Hendrikstraat en naar het bureau in Scheveningen om vanuit daar de politiezorg te verzorgen. Aan het bureau Karnebeek komt in de loop van het jaar de mogelijkheid tot 3D-aangifte. Tot die tijd blijft het mogelijk om op afspraak aangifte te blijven doen op deze locatie.

De politie werkt steeds vaker in de wijk, mede dankzij het gebruik van digitale middelen en moderne technologie. Burgers en bedrijven kunnen uit verschillende mogelijkheden kiezen om met de politie in contact te komen, namelijk: persoonlijk, telefonisch of via internet. De afgelopen jaren maakt de politie ook steeds actiever gebruik van moderne (sociale) media zoals Twitter, Facebook, politie.nl, Opsporing Verzocht en de 3D-aangifte.

Ontwikkelingen bij de politie
Door al deze ontwikkelingen verandert de maatschappelijke rol van ‘het politiebureau’. Aangiften kunnen via verschillende mogelijkheden worden opgenomen (bij het politiebureau, telefonisch, via internet of zelfs bij de burger thuis). Ook meldingen kunnen digitaal worden doorgegeven. Voor spoed is altijd het nummer 112 te bellen. Voor vragen kan tevens altijd de wijkagent benaderd worden via Twitter of het contactformulier op politie.nl. Heeft u tips voor de politie naar aanleiding van getuigen oproepen, opsporingsprogramma of anderszins? Ook dat kan gewoon via de gebruikelijke weg.

Burgers kunnen dus in toenemende mate zelf kiezen wanneer en op welke manier zij in contact komen met de politie. Welk middel zij ook kiezen; de politie is er altijd. Voor een veiliger Nederland.

Zoals vandaag in een eerder persbericht is aangegeven zal in goed overleg met de burgermeesters op korte termijn in het land verschillende politiebureaus worden gesloten. Lees voor meer informatie dit persbericht.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/15/06-den-haag---politie-meer-op-straat-en-minder-in-bureau.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen