Politie sluit tweehonderd bureaus

Auteur Topic: Politie sluit tweehonderd bureaus  (gelezen 20038 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #50 Gepost op: 1 maart 2015, 09:01:26
Ik heb de lijsten bekeken maar zo te zien heeft de LE geen bureaus of steunpunten. Daar is kennelijk niet aan gedacht. Ik kan me toch moeilijk op straat omkleden... :o


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #51 Gepost op: 1 maart 2015, 10:12:57
Voor een goed overzicht hier de kaart van RTL Nieuws:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/dit-gebeurt-er-met-het-politiebureau-bij-jou-de-buurt

Moet wel zeggen dat de kaart niet helemaal klopt want ik mis wel een aantal bureau's. Zo valt bijvoorbeeld Lelystad op, deze komt niet op de kaart voor. Wel een goed overzicht vind ik zelf en het valt mij op dat bij mij in de regio er niet veel veranderd. Sluiten niet veel bureau's, blijven toch veel steunpunten over. Al is het natuurlijk wel de vraag hoe die worden ingezet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #52 Gepost op: 1 maart 2015, 16:44:41
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1334070 date=1425201177
Voor een goed overzicht hier de kaart van RTL Nieuws:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/dit-gebeurt-er-met-het-politiebureau-bij-jou-de-buurt

Moet wel zeggen dat de kaart niet helemaal klopt want ik mis wel een aantal bureau's. Zo valt bijvoorbeeld Lelystad op, deze komt niet op de kaart voor. Wel een goed overzicht vind ik zelf en het valt mij op dat bij mij in de regio er niet veel veranderd. Sluiten niet veel bureau's, blijven toch veel steunpunten over. Al is het natuurlijk wel de vraag hoe die worden ingezet.

Steunpunten. Koffieplekken voor wijkagenten wss.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #53 Gepost op: 1 maart 2015, 20:42:05
Toch raar. Het bureau in Voorthuizen zou blijven als er nieuwe huisvesting werd gevonden. Daarop is de hele bovenverdieping van de brandweerkazerne in het dorp verbouwd 2 maanden geleden. Nu blijkt dus dat de post toch gesloten wordt. Dag belastingcenten!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #54 Gepost op: 1 maart 2015, 23:19:02
Het kaartje op RTL mag je met een aardig vaatje zout nemen. Ik heb net naar Amsterdam gekeken, en er klopt geen z*k van.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #55 Gepost op: 2 maart 2015, 08:31:15
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1334197 date=1425238925
Toch raar. Het bureau in Voorthuizen zou blijven als er nieuwe huisvesting werd gevonden. Daarop is de hele bovenverdieping van de brandweerkazerne in het dorp verbouwd 2 maanden geleden. Nu blijkt dus dat de post toch gesloten wordt. Dag belastingcenten!

Dat verbaasd me niks. Mijn oude RP bureau werd nog grondig opgeknapt voordat het compleet tegen de vlakte ging voor nieuwbouw; een ander bureau kreeg een compleet nieuwe verwarming, kneiterdure omdat deze op gasolie draaide. Niet veel later ging ook dat bureau tegen de vlakte. Mijn ervaring: gaan ze verbouwen, opknappen, vernieuwen? Hou er rekening mee dat het bureau op enig moment afgestoten wordt...   98uiye


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #56 Gepost op: 2 maart 2015, 09:49:04
Bij de kaart van RTL wordt wel vermeld:

Citaat
​De kaart is gebaseerd op de huidige locaties van politiebureaus, zoals die te vinden zijn op de site van de politie. Alleen de bureaus die op die site staan, zijn in deze kaart meegenomen. Eventuele nieuw te openen bureaus of steunpunten staan dus niet op deze kaart.

Misschien dat daarom niet alle locaties terug te vinden zijn?

Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #57 Gepost op: 2 maart 2015, 11:08:16
Citaat van: zwelgje link=msg=1334273 date=1425286144
Bij de kaart van RTL wordt wel vermeld:

Misschien dat daarom niet alle locaties terug te vinden zijn?


Een bureau wat al jaren bestaat staat er gewoon niet op....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #58 Gepost op: 2 maart 2015, 12:08:57
Citaat van: Red link=msg=1334290 date=1425290896
Een bureau wat al jaren bestaat staat er gewoon niet op....

De Prinsengracht mis ik in ieder geval, maar dat heeft toch geen publieks functie meer? En de Lodewijk bevindt zich volgens de RTL kaart ergens tussen de oude Voor- en Achter-burgwal...  :o
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #59 Gepost op: 29 januari 2016, 14:41:59
Gesleep met arrestanten kost politie extra tijd

Door de sluiting van 200 politiebureaus zijn agenten aanzienlijk meer tijd kwijt om arrestanten naar een bureau of cellencomplex te brengen. Het gewone politiewerk op straat komt daardoor in het gedrang.

Daarvoor waarschuwt de Inspectie Veiligheid en Justitie in een rapport dat deze week naar de Tweede Kamer is gestuurd. Vooral in landelijke gebieden kunnen de rijtijden oplopen, soms tot wel twee uur. ,,Wij zien daarin een risico voor de inzetbaarheid van blauw op straat en andere politietaken," schrijft de Inspectie.

Lees verder op: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4234155/2016/01/28/Gesleep-met-arrestanten-kost-politie-extra-tijd.dhtml
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen