GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 97171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Peter71 link=msg=1315099 date=1418829789
Een asbestexpert die probeert zelf een cent er aan te kunnen verdienen met zijn eigen bedrijf. ::)
Nu weet ik niet of het gisterenavond en vannacht ook in Roermond heeft geregend, zoja dan is de kans op verwaaiing al heel erg klein vanwege die regen. En de hele kleine deeltjes die echt gevaarlijk zijn voor de longen vindt je al helemaal niet meer terug, die worden mee genomen door de rook en hitte van de brand. De andere delen ga je echt niet inademen. 998765

Gisteravond heeft het niet geregend, later op de nacht (meer richting ochtend) heeft het geregend en volgens mij miezert het al de gehele dag hier.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


quiqsilver

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
16:33:4217-12-1423BRANOpkomen kazerne ivm aflossing ROERMOND
1001975 BRW Thorn ( Kazernetechniek )
1001810 BRW Stevensweert ( Postalarm )
1001474 BRW Stevensweert ( Dienstwisselcode )


16:33:1417-12-1423BRANOm 17:30 opkomen kazerne, ivm met aflossing
1001675 BRW Peel en Maas ( Korpsalarm Maasbree )

en de volgende aflossing weer onderweg


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Al die aflossingen zijn voor de brandweer die bij de ontsmettingspunten staan, op de plaats waar de brand was is geen brandweer ofzo te vinden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Zit er geen benzinestation met een wasstraat in de buurt? Ik weet niet hoe lang ze dit willen gaan volhouden, maar als het geregend heeft is je grootste probleem al voorbij. ::)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Die zijn er zat, maar dit is goedkoper xD
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1315106 date=1418831536
Die zijn er zat, maar dit is goedkoper xD
Ah, daar wringt de schoen.
 Gooi het als veiligheidsregio op een accoordje bij 1 of 2 pomphouders, zorg dat de mensen die in het effectgebied wonen met hun auto naar die wasstraat gaan. En laat daar die auto's wassen in de wasstraat,  goedkoopste progamma. De mensen hebben tot morgen de kans om in de wasstraat hun auto te laten afspoelen en klaar.


Willem92

  • Hoofdbrandwacht (FLO)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314879 date=1418775905
Poah, krijg gewoon rillingen als ik die filmpjes zie, wetende dat het hier bij mij langs het huis is. Trouwens wel een goede actie van de Bevelvoerder op 3:30 in het filmpje van TVellef. Die had in de gaten dat het niet te redden was en er asbest vrijkwam en daarom iedereen wegstuurde. Uiteindelijk is iedereen een heel stuk weggestuurd geworden aan die kant. Het was de benedenwindse kant.
Dat is ook het enige goede, werkelijk ongelooflijk hoe dicht de brandweerwagen bij de loods staat terwijl de vuurbelasting al enorm is, en wat deed die aanvalsploeg bij de deur van de loods.
mag toch niet hopen dat ze een binnenaanval wilde doen.
Politie die totaal niet ingrijpt om de mensen op afstand te houden, dat is geen taak voor de bevelvoerder.
Ik denk dat er nog wel een hartig woordje gewisseld gaat worden naar aanleiding van deze brand.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Vond trouwens dit nieuwsbericht uit Duitsland:
http://www1.wdr.de/themen/panorama/brand-roermond100.html

Met opvallend:

Feuerwehr Viersen schickt ABC-Erkundungsfahrzeug

Die Kreisfeuerwehr Viersen schickte ein ABC-Erkundungsfahrzeug in die Grenzregion bei Niederkrüchten, um bei einer möglichen Asbestbelastung der Luft Alarm zu geben. "Eine reine Vorsichtsmaßnahme", sagte ein Feuerwehrsprecher. Bei der Leitstelle hatten sich einige Anwohner über Geruchsbelästigung beschwert. Um kurz vor 12 Uhr am Mittag gab der Kreis Viersen über den Kurznachrichtendienst Twitter Entwarnung:

Kreis Viersen
#KreisViersen: Keine Gefährdung durch #Asbestregen außerhalb von #Roermond, Grenzgemeinden wie #Brüggen lt. Einsatzleitung  nicht betroffen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Willem92 link=msg=1315109 date=1418832191
Dat is ook het enige goede, werkelijk ongelooflijk hoe dicht de brandweerwagen bij de loods staat terwijl de vuurbelasting al enorm is, en wat deed die aanvalsploeg bij de deur van de loods.
mag toch niet hopen dat ze een binnenaanval wilde doen.
Politie die totaal niet ingrijpt om de mensen op afstand te houden, dat is geen taak voor de bevelvoerder.
Ik denk dat er nog wel een hartig woordje gewisseld gaat worden naar aanleiding van deze brand.

Brand is aan de achterkant uitgebroken, dus voorkant was eerst niet zichtbaar, vandaar dat de ploeg naar binnen wilde in aller eerste instantie. Zodra ze zagen dat het uitslaand was aan de achterkant hebben ze zich teruggetrokken
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Foto's van forumlid piet60, foto's geplaatst met toestemming.

Foto's zijn genomen van de Zuiderbrug in Venlo:







Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel