Nederlandse politiewagens ingezet in Antwerpen

Auteur Topic: Nederlandse politiewagens ingezet in Antwerpen  (gelezen 4217 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

daviddunnaway

  • Camjo AVLimburg.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Gepost op: 15 december 2014, 12:29:45
De politie in Antwerpen heeft zeventien Nederlandse dienstauto's in gebruik. De geleende auto's worden ingezet omdat er te weinig materieel voor handen is in verband met de landelijk staking.
Er zijn geen Nederlandse agenten actief.

"Omdat de stakingsacties over het hele land verspreid zijn, kunnen we niet voor al het materiaal terecht bij de federale politie", licht een woordvoerder van de Antwerpse politie toe.

Het is volgens de woordvoerder de eerste keer dat de Belgische politie dienstwagens gebruikt uit Nederland.

"De wagens worden niet gehuurd, maar we betalen uiteraard wel het verbruik en ze worden ook door ons verzekerd", aldus de zegsman. België, Nederland en Luxemburg hebben afspraken gemaakt over de uitwisseling van politiemateriaal.

Bron: Novum Nieuws


Twitter: @daviddunnaway


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2014, 16:27:36
Daar wil ik graag een foto van zien! Ben ook benieuwd waar ze vandaan komen, ik kan me toch niet voorstellen dat wij zo dik in ons materieel zitten in NL.
Misschien een lading afgeschreven oude auto's?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2014, 16:54:10
Utrechtse politiewagens ingezet in Antwerpen



UTRECHT - De politie in Antwerpen heeft zeventien Nederlandse politiewagens gehuurd. De geleende auto's, met name arrestatiebusjes, worden ingezet omdat er te weinig materieel voor handen is in verband met de landelijk staking. De wagens komen van verschillende korpsen, onder meer uit Utrecht, Breda en Rotterdam.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2014, 17:29:31
Ah ok, dacht dat het om reguliere politie auto's ging. Volgensmij worden er wel vaker NL'se politieauto's ingezet, heb al een aantal keer Nederlandse ME busjes in Antwerpen gezien bij het CS.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #5 Gepost op: 15 december 2014, 19:11:11
Citaat van: silque link=msg=1314576 date=1418660971
Ah ok, dacht dat het om reguliere politie auto's ging. Volgensmij worden er wel vaker NL'se politieauto's ingezet, heb al een aantal keer Nederlandse ME busjes in Antwerpen gezien bij het CS.

Volgens mij is politie Antwerpen zelf ook in het bezit van "Nederlandse" ME-voertuigen. De AE van Antwerpen heeft ook dezelfde procedures als de Nederlandse AE en werken hetzelfde.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6 Gepost op: 15 december 2014, 19:25:33
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2152590/2014/12/15/Antwerpen-zet-17-Nederlandse-politiewagens-in.dhtml

Aan de foto te zien, betreft het ME-voertuigen.
Heeft iemand de Belgen ook verteld dat die MEbussen op diesel rijden? ::)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2014, 10:53:54
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1314590 date=1418667071
Volgens mij is politie Antwerpen zelf ook in het bezit van "Nederlandse" ME-voertuigen. De AE van Antwerpen heeft ook dezelfde procedures als de Nederlandse AE en werken hetzelfde.

deze waren voorzien van NL'se kentekenplaten, lijkt me dat als ze in bezit zijn.. ze toch wel een eigen kenteken krijgen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.