Voertuigen in Line-Up opstelling

Auteur Topic: Voertuigen in Line-Up opstelling  (gelezen 294646 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 2 augustus 2005, 13:34:04
wordt een beetje moe van die veerboot die heel de tijd bij elk berichtje voorbij vaart!!!!!!
Ik wordt niet alleen moe van die veerboot maar soms ook van de jongen zelf. Maaruh ff weer on topic, Securifire weet u misschien hoeveel van die DAF LF's Alkmaar heeft? Ik dacht 3 of 4!


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #41 Gepost op: 2 augustus 2005, 13:35:57
kan die boot inderdaad niet worden verwijderd.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #42 Gepost op: 2 augustus 2005, 13:42:58
Ik heb de boot verwijderd ;D


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #43 Gepost op: 2 augustus 2005, 14:28:37
Nog even vers van de pers........gisteravond gemaakt!(zie info: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8900.new#new)



Groetjes Jeroen...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #44 Gepost op: 2 augustus 2005, 14:53:10
Line-up van Amsterdamse kontjes. Mag dat ook?  ;D



Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #45 Gepost op: 2 augustus 2005, 14:53:28
Ik wordt niet alleen moe van die veerboot maar soms ook van de jongen zelf. Maaruh ff weer on topic, Securifire weet u misschien hoeveel van die DAF LF's Alkmaar heeft? Ik dacht 3 of 4!
Ehm ik dacht zelf aan een stuk of 5.


jwpots

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 2 augustus 2005, 16:25:22
..........hoeveel van die DAF LF's Alkmaar heeft? Ik dacht 3 of 4!

Uit: archief Digitale Knipselkrant

Noord Hollands Dagblad | 08-10-2003
Vijf nieuwe voertuigen brandweer Alkmaar


ALKMAAR- De Alkmaarse brandweer krijgt vijf nieuwe voertuigen. Het zijn tankautospuiten die voor meerdere soorten incidenten inzetbaar zijn. Ze kunnen alleen opereren of ondersteuning bieden bij rampen.

Vandaag worden de wagens getoond op de Kanaalkade, waar de brandweer traditiegetrouw op 8 oktober zijn kunnen toont. Vanaf het einde van deze maand zijn de wagens, die 240.000 euro per stuk kosten, in bedrijf. De wagens gaan vijftien jaar mee en zijn door de firma Ziegler aangepaste DAF-trucks.

De nieuwe wagens zijn identiek, hetgeen de logistiek bij incidenten en rampen vele malen eenvoudiger maakt. In de oude situatie, met verschillende voertuigen en uitrustingen, kon gebeuren dat de meest geschikte wagen voor een bepaald incident niet inzetbaar was, bijvoorbeeld vanwege onderhoud. Aan deze situatie komt nu een einde.

De voertuigen kunnen meer dan blussen alleen. Aan boord is materiaal aanwezig voor het bevrijden van slachtoffers uit verongelukte voertuigen. Of dieren uit een gekantelde veewagen. Ze zijn uitgerust met chemicaliënpakken met adembescherming om bij ongevallen met gevaarlijke stoffen te kunnen optreden.

De Alkmaarse brandweer beschikt zo over twintig operationele voertuigen. Naast de vijf tankautospuiten hebben ze een voertuig ingericht voor waterongevallen, personeelsvoertuigen, redvoertuigen, een hulpverleningsvoertuigen en een auto voor de officier van dienst.

Groet
Johan


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #47 Gepost op: 2 augustus 2005, 16:47:17
Politie (ex-rijkswacht)-lineup





louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #48 Gepost op: 2 augustus 2005, 16:55:27
zeg die landrovers zijn die overgenomen van de Engelse. hadden ze die nog over van Noord Ierland. want daar zie je deze landrover uitvoering veel meer of is het in Belgie zo slecht geworden dat men deze wagens ook daar nodig heeft. of is het gewoon een geval van hebben en of we het nodig hebben of niet dat maakt niet uit. het is maar een vraag die mijn zo te binnen schiet als ik zo iets ziet staan.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Nick

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 2 augustus 2005, 20:28:40
Line-up van Amsterdamse kontjes. Mag dat ook?  ;D



Dat soort kontjes wel, Ger@rd   ;D ;D