Brandweervrouwen

Auteur Topic: Brandweervrouwen  (gelezen 34897 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dragonfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #20 Gepost op: 3 augustus 2005, 15:09:57
Hoi Dragonfly,

Ik heb de site bekeken en ik zie, met alle respect overigens, de meerwaarde van een speciale
brandweervrouwen site niet in.

Door een dergelijke site op te richten maak je mijns inziens juist onderscheid.
Vrouwen moeten voorzover ik weet dezelfde tests doorstaan als de mannen.

Het enige verschil is volgens mij dat de vrouwen wat "gebekter" moeten zijn  dan hun mannelijke collega's ;)  ;D






Ik heb er in het verleden (toen ik nog in uniform liep) wel wat aan gehad, toen ik problemen had op kledinggebied. Brandweerkleermakers hebben soms namelijk grote moeite met het verschil tussen de vrouwelijke en de mannelijke anatomie (als je begrijpt wat ik bedoel  ;)) En dan is het wel handig als er een plek is waar je info over dat soort dingen uit kan wisselen, zodat je in ieder geval binnen je eigen organisatie kan proberen te regelen dat er passende (en het liefst ook flateuze) broeken komen voor dames. Natuurlijk blijft het dan een ambtenarenorganisatie, en gaat daar nog wel een jaar of 3 à 4 overheen :-\

Overigens is dat inmiddels een aantal jaren geleden, toen er nog geen site was. Via het netwerk brandweervrouwen heb ik toen wel wat interessante info gekregen over dat onderwerp.

Anyway, als er wat nuttigs op de site staat, doe er dan je voordeel mee. En anders laat je hem gewoon lekker links liggen. In ieder geval veel succes en plezier in je (brandweer)werk.


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2005, 12:55:45
Mijn vriendin en ik zitten ook samen bij de brandweer, zij (tegenwoordig) bij de preventie (voorheen repressie) en ik bij de repressie. Wel beide bij verschillende korpsen hoor :)


firemanr

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2005, 15:11:34
Ik heb mijn vriendin ontmoet bij de brandweer.
Ik ging naar cursus en zij zat ook daar op cursus.
Ik zat eerst bij een ander korps maar sinds 3 jaar wonen we samen en zitten we bij elkaar in  het korps.
Er waren wel een paar regels zoals dat we niet bij elkaar mochten lopen zoals 1-2  of 3-4. Maar ik moet zeggen dat ze net zo hard haar best doet ( of nog meer ) als een man. Ze doet hetzelfde en word niet gespaart bij ons in het korps. FiremanR  ( Ronald ) kent haar ook hoewel hij bij Terneuzen zit en wij bij korps Hoek ( Mauritsfort ).

Hi Melvin,

uiteraard ken ik jullie, het is tenslotte 1 Terneuzen tegenwoordig..... ;D ;D ;D


yes

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 augustus 2005, 20:59:08
Hoi
Ik ben ook brandweervrouw en als eerste en enige in ons korps. Het bevalt me prima tussen de mannen.
De ene keer een beetje "meelullen"en de andere keer er lekker tegenin gaan. In het begin was het wel wat onwennig. De ene hield netjes de deur voor me open terwijl de andere zoiets had van "laat maar eens wat zien wat je kan"
Maar ik heb het prima naar mijn zin!!!!!!!!

groeten


Gast48368

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 20 augustus 2005, 21:50:36
Hoi
Ik ben ook brandweervrouw en als eerste en enige in ons korps. Het bevalt me prima tussen de mannen.
De ene keer een beetje "meelullen"en de andere keer er lekker tegenin gaan. In het begin was het wel wat onwennig. De ene hield netjes de deur voor me open terwijl de andere zoiets had van "laat maar eens wat zien wat je kan"
Maar ik heb het prima naar mijn zin!!!!!!!!

groeten

Leuk om te horen  ;) ;D


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #25 Gepost op: 21 augustus 2005, 00:09:53
Nou ik heb ook een goeie ervaring met een brandweerVROUW!! 
Bij ons in het korps lopen er ook meerdere vrouwen in de repressie danwel over verschillende ploegen zoals dagdienst/vb/andere post maar met allen heb ik een keer samen mogen werken, en op alle kan ik zeggen dat ik er niks tegen had om naast ze te lopen hun doen hun taak net zo goed als een brandweerMAN.
Zij hebben immers ook de voledige opleiding doorstaan en weten ook wat ze te doen staat als het er op aankomt.
Wat ik wel jammer vind is dat tijdens mijn opleiding een vrouw was uit eemnes(wellicht dat peter het nog weet) die ook zeer goed in de opleiding was en waarover de instucteurs zeer tevreden waren (was mijn maatje tijdens de opleiding  ;D ) maar zij was nogal klein zoŽn 1,65 dat dus achteraf weer bezwaar was voor de keuring zij had een te klein lichaam en was niet fit genoeg (tijdens de medische keuring van de berekening van lengte/vet/conditie).
Zij zat onder een voldoende score en  hoorde ik ook dat zij bijna iedere dag in de sportschool zat om toch de conditie omhoog te krijgen, maar dit mocht niet baten (hellaas).
Ik geloof ook dat veel korpsleden hier niet blij mee waren, ook de commandant heeft zijn best gedaan om haar toch te behouden, maar hellaas zelfs zijn praatjes konden niet verhelpen dat zij afgekeurd werd.
Wij (als ploeg in de opleiding en instructeurs) waren zeer ontdaan toen wij hoorde dat ze niet meer zou komen en er werd ook een lange tijd nagepraat zelfs weken later nog met de vraag van WAAROM?


Edit: Wij liepen als "koppel", het leuke daaraan was: Ik ben 1.96 lang en zij was 1,65 lang ha ha ha.
Dus ik voelde soms beter dingen op hogere hoogte en zij weer beter op lagere hoogte maar het teamwork was perfect dat zeiden zelfs de instructeurs   ;D

Maar vrouwen bij de brandweer: ik hou zeker mijn duim omhoog, hun hebben net zoveel recht als de mannen!!!


Brandweermanfrank

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 25 augustus 2005, 02:09:20
Wij hebben ook 2 dames in ons gezelschap en kan niet anders zeggen dat ik er goed mee op kan schieten en dat het heel erg gezellig is. Ze zijn beide HBT en moet dus wel eens onder ze werken en ja het is een mannen wereld je moet stevig in je schoenen staan maar af en toe een geintje en dan komt het helemaal goed gewoon doen lekker solliciteren...


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #27 Gepost op: 2 september 2005, 18:21:20
dus kleine vrouwtjes maken wel een kansje?? als hun conditie goed is??


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #28 Gepost op: 2 september 2005, 18:22:53
dus kleine vrouwtjes maken wel een kansje?? als hun conditie goed is??

Jahoor, lengte maakt egt niet veel uit hoor.
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 2 september 2005, 21:25:43
dus kleine vrouwtjes maken wel een kansje?? als hun conditie goed is??

Zeker hoor wij hebben bij L-V ook iemand die is denk ik net 1.60  ;D Als zij het kan kan jij het ook!

Groet Ronald.