(Verschillende) achtergronden van ambulancechauffeurs

Auteur Topic: (Verschillende) achtergronden van ambulancechauffeurs  (gelezen 10416 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markus

  • Verpleegkundige in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Een mens onder de mensen
Gepost op: 28 december 2014, 16:08:31
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic stel.
Ik vroeg mij (hardop) af welke achtergrond de ambulancechauffeurs hebben die deze site geregeld bezoeken?

Ook vraag ik mij af of zij dit beroep (net als ik) al van kinds af aan wilden uitoefenen,
of dat ze om een andere rede de keuze hebben gemaakt dit werk te gaan doen.
Om misverstanden te voorkomen, zelf ben ik nog steeds bezig om aan de eisen te voldoen om te mogen solliciteren in mijn eigen omgeving

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen/beantwoorden.

Groetjes Mark


Waar pijn is, is gevoel.. Waar gevoel is, is hoop


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2014, 16:19:00
Er staat in je profiel dat je verpleegkundige in opleiding bent, maar je wilt solliciteren als ambulancechauffeur? Niks mis mee natuurlijk, maar ik vraag me wel af welke gedachte daarachter zit. ;)


Markus

  • Verpleegkundige in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Een mens onder de mensen
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2014, 16:29:59
Haha ja dat had ik er misschien even bij moeten vermelden. e050

Ik doe deze opleiding omdat in er in mijn regio (Limburg Noord) MBO 4 wordt gevraagd.
En omdat er geen specifieke vooropleiding bestaat om te solliciteren, doe ik de opleiding met de meeste raakvlakken.
in dit geval is dat verpleegkundige niveau 4
Waar pijn is, is gevoel.. Waar gevoel is, is hoop


Straatje

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #3 Gepost op: 28 december 2014, 17:11:55
Pak je ook gelijk (een van) de pittigste mbo 4 opleidingen eruit :P
Getuigd wel van doorzettingsvermogen en ambitie, mocht het je lukken!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 28 december 2014, 17:18:29
Citaat van: Markus link=msg=1317716 date=1419780599


Ik doe deze opleiding omdat in er in mijn regio (Limburg Noord) MBO 4 wordt gevraagd.


Ik snap je, maar zo heet wordt de soep niet gegeten. Als je genoeg ervaring op allerlei ander gebied hebt zou je zomaar door de sollicitatie kunnen komen. Of zelfs met kop en schouders boven andere sollicitanten uit kunnen steken.
Zelf heb ik gevaren, ben kok geweest en heb bij Defensie gezeten. Inmiddels alweer 5+ jaar op de ambu, maar ik sluit niet uit dat ik ooit weer eens wat anders ga proberen.  O0


Markus

  • Verpleegkundige in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Een mens onder de mensen
Reactie #5 Gepost op: 28 december 2014, 17:44:57
Bedankt Straatje ik doe mijn best O0

@Dinges
Dank voor je mening, jij hebt inderdaad al heel wat dingen gedaan zo te lezen.
Welke functie heb jij bekleed bij Defensie? Zelf heb ik er 6 jaar gewerkt als chauffeur op de ziekenauto bij de Landmacht.
Toen ik dit moe was en de kans om door te groeien niet meer aanwezig was d.m.v. bezuinigingen en reorganisaties e.t.c. heb ik geprobeerd om rechtstreeks te solliciteren.
Helaas werd ik afgewezen op het feit dat ik niet beschikte over het benodigde diploma op niveau.

Nadat ik had gebeld om te vragen wat ze precies zochten omtrent een eventuele vooropleiding kwamen verpleegkundige en spw naar voren.

Met die gedachte ben ik aan deze opleiding begonnen.
Ik blijf wel reëel door te denken dat als ik deze opleiding behaald heb, ik er nog niet ben natuurlijk.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Groetjes Mark
Waar pijn is, is gevoel.. Waar gevoel is, is hoop


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #6 Gepost op: 28 december 2014, 18:45:53
Je zou ook kunnen overwegen om door te studeren na verpleegkundige opleiding om uiteindelijk als ambulanceverpleegkundige aan de slag te gaan.

Of ligt je hart echt bij het vak van chauffeur, wat ook heel boeiend is


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 28 december 2014, 19:30:58
Er wordt bij veel diensten mbo-4 (niveau/diploma) gevraagd dat hoeft dus geen mbo-4 verpleegkunde te zijn.  

Vraag ook eens bij je sollicitiatie of ze je op een MBO niveau gaan uitbetalen en of welk niveau het ambulance academie diploma heeft (mbo of hbo wordt nl niet op die diplomas vermeld...handig voor werkgevers die zo geen mbo en hbo schalen hoeven uit te betalen maar wel dat niveau aan personeel inzetten...) dubbeltje op eerste rang fenomeen. :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 28 december 2014, 21:03:17
Citaat van: Dinges link=msg=1317730 date=1419783509
Ik snap je, maar zo heet wordt de soep niet gegeten. Als je genoeg ervaring op allerlei ander gebied hebt zou je zomaar door de sollicitatie kunnen komen. Of zelfs met kop en schouders boven andere sollicitanten uit kunnen steken.
Zelf heb ik gevaren, ben kok geweest en heb bij Defensie gezeten. Inmiddels alweer 5+ jaar op de ambu, maar ik sluit niet uit dat ik ooit weer eens wat anders ga proberen.  O0
Bij ons kom je zonder mbo4 niet door de briefselectie, daar vallen dus Veel geschikte kandidaten door af
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Markus

  • Verpleegkundige in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Een mens onder de mensen
Reactie #9 Gepost op: 28 december 2014, 22:02:08
Citaat van: senseihomer link=msg=1317754 date=1419788753
Je zou ook kunnen overwegen om door te studeren na verpleegkundige opleiding om uiteindelijk als ambulanceverpleegkundige aan de slag te gaan.

Of ligt je hart echt bij het vak van chauffeur, wat ook heel boeiend is

Op dit moment ligt me hart nog steeds bij het chauffeur gedeelte. Maar ik blijf ervoor waken dat ik me hier niet blind op ga staren, misschien kom ik tijdens mijn opleiding wel iets tegen, een bepaalde afdeling bijvoorbeeld, waar ik mij super op mijn plek voel. Ik wil geen tunnelvisie creëren want dan kom je jezelf vroeg of laat wel een keertje tegen.

Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1317766 date=1419791458
Er wordt bij veel diensten mbo-4 (niveau/diploma) gevraagd dat hoeft dus geen mbo-4 verpleegkunde te zijn.  

Vraag ook eens bij je sollicitiatie of ze je op een MBO niveau gaan uitbetalen en of welk niveau het ambulance academie diploma heeft (mbo of hbo wordt nl niet op die diplomas vermeld...handig voor werkgevers die zo geen mbo en hbo schalen hoeven uit te betalen maar wel dat niveau aan personeel inzetten...) dubbeltje op eerste rang fenomeen. :-X

Wat ik heb gehoord is dat de SOSA opleiding van de ambulancechauffeur vergeleken wordt met MBO 3, maar of dit klopt weet ik niet zeker.
Excuses in ieder geval als dit niet klopt.

Citaat van: jvo link=msg=1317789 date=1419796997
Bij ons kom je zonder mbo4 niet door de briefselectie, daar vallen dus Veel geschikte kandidaten door af

Beste jvo,

Je bent niet toevallig werkzaam in Limburg Noord?

Groetjes Mark
Waar pijn is, is gevoel.. Waar gevoel is, is hoop