Schietincidenten Politie 2015

Auteur Topic: Schietincidenten Politie 2015  (gelezen 23740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2015, 09:53:36
Video van het vechten en schieten n.a.v. het incident met de agressieve hond in centrum Den Haag...

http://www.hartvannederland.nl/nederland/zuid-holland/2015/politie-schiet-agressieve-hond-dood-den-haag/

De reacties van de mensen op onze Facebook post zijn overwegend positief, in de zin van 'nu snappen we dat de hond is doodgeschoten, ze konden niet anders'

https://www.facebook.com/regio15/posts/1006687376038893

Peen
Redacteur van


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2015, 10:07:41
Gezien... heftig.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #42 Gepost op: 18 juli 2015, 10:53:20
En de paupers die het schieten bekritiseren komen met allerlei imbeciele redenen zoals 'agressieve mensen worden toch ook niet doodgeschoten' en 'agenten hadden verdovingspijltjes moeten gebruiken'.

Sommige personen doen er ook alles aan om NIET serieus te worden genomen.  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #43 Gepost op: 18 juli 2015, 12:23:36
Wat zou het effect van een taser zijn op zo'n hond? Zou hij van de schok rustig worden?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #44 Gepost op: 18 juli 2015, 12:56:31
wauw.. heftig hoor!

Wat ik me dan weer afvraag:
Zijn agressieve dieren gevoelig voor waarschuwingsschoten? Dan bedoel ik natuurlijk alleen het geluid.

Wordt de politie ook getraind in het omgaan met agressieve dieren? In de zin van wat voor effect je geweldsmiddelen zullen hebben (wellicht in tegenstelling tot je verwachtingen). Ik lees namelijk in de ambtsinstructie dat pepperspray ook bedoelt is voor het in bedwang houden van agressieve dieren, maar heb nog nooit gehoord dat dat ook het gewenste effect had.
Citaat van: CopVR3 link=msg=1362627 date=1437215016
Wat zou het effect van een taser zijn op zo'n hond? Zou hij van de schok rustig worden?

Misschien antwoord op je vraag (0:25):

! No longer available


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #45 Gepost op: 18 juli 2015, 14:30:42
Inderdaad silque!

Overigens wel een riskant schot, met 2 man zo dichtbij. De kans op een doorschot en ricochet is zeer reeel. Dat wil niet zeggen dat je het schot niet moet lossen natuurlijk. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #46 Gepost op: 19 juli 2015, 10:03:01
Citaat van: LSPD link=msg=1362631 date=1437216991
Misschien antwoord op je vraag (0:25):
Oei; hij is redelijk snel weer 'op de voetjes'.

En een mens denkt misschien 'dat moet ik maar niet meer doen, want anders krijg ik nog zo'n opdonder' (degene die 'helemaal door het lint zijn' daargelaten). Maar een dolle hond zal daarna vaak nog meer 'over de rooie' zijn....

Denk dat dat nu ook een probleem geworden was. Misschien hadden de agenten de hond even tegen de grond kunnen 'pinnen'. Maar dan heb je dus een soortement pislinke cirkelzaag onder je handen die alleen maar bozer en bozer wordt en naar je handen gaat bijten. M.i. was die hond alleen onder controle te brengen geweest met een vangstok (want: dan hou je hem uit de buurt van je handen) of door hem in een kooi of auto op te sluiten. Beide opties hadden de agenten niet. En dan geef ik ze groot gelijk dat ze hem dan maar uitschakelen met een schot.

Briljant trouwens: we hebben followers die roepen 'wat stom dat ze hem doodschieten; hadden ze hem niet kunnen verdoven of zo ?' Maar natuurlijk; elke politie agent heeft een verdovingspistool aan het koppel hangen, met daarbij een ruime set pijltjes met daarin de goede hoeveelheden verdovingsmiddel (variërend van kat tot groot paard); en daarna in deze situatie de tijd om minstens 10 minuten te wachten totdat het middel gaat werken....

Peen
Redacteur van


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #47 Gepost op: 19 juli 2015, 12:15:04
Ach, ik twijfel wel vaker aan sommige followers van jullie  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #48 Gepost op: 19 juli 2015, 18:05:16
Zoals je onderstaand kunt zien reageert elke hond anders... (In dit geval reageert de hond er helemaal niet op)

http://www.youtube.com/watch?v=w0kWEBht2E8

Zo zijn er echter ook honden die juist meteen de aanval kiezen bij gebruik van stroom (Teaser, Teletac etc...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #49 Gepost op: 25 augustus 2015, 18:57:37
Agenten lossen schoten na bedreiging mes

Laatste update:
23-08-2015 | 11:30
Den Haag - Agenten reageerden op een huiselijke twist aan het Forellendaal op zaterdagavond 22 augustus. Daar werden ze geconfronteerd met een agressieve 37-jarige Hagenaar. Toen de verdachte de agenten bedreigde met een mes en een agent probeerde neer te steken losten ze schoten. Na een achtervolging hielden ze de verdachte in de J. Bosmanstraat aan. Ook hier loste de politie schoten, een politiehond greep de agresieve man in zijn been.

Een bewoonster van het Forellendaal werd door een man mishandeld, waarop de agenten haar direct te hulp kwamen. De verdachte, een 37-jarige man uit Den Haag, kwam met een mes naar buiten en probeerde een agent neer te steken. Hij ontweek het mes ter nauwernood en er werd op de agressieve verdachte geschoten. Deze rende daarop direct weg, met een achtervolging tot gevolg. Om de 37-jarige te stoppen werden waarschuwingsschoten gelost in de J. Bosmanstraat. Een politiehond greep de agressieve man in zijn been, waarna hij werd overmeesterd.

De agenten bleven ongedeerd. De 37-jarige verdachte werd voor behandeling van de bijtwond naar het ziekenhuis gebracht en daarna ingesloten op het politiebureau voor verhoor. De 32-jarige bewoonster bleek ook door de verdachte te zijn mishandeld en werd voor controle naar het ziekenhuis gebracht. De agenten deden aangifte van de ernstige bedreiging.

Schade
De politie deed in de omgeving van de woning aan het Forellendaal en in de J. Bosmanstraat een onderzoek naar schade die mogelijk ontstaan is door de schoten. Hierbij werden geen beschadigingen gevonden. Mocht u onverhoopt toch schade hebben opgelopen die niet door de agenten ontdekt is, neem dan contact op met de politie via 0900-8844.

Geweld tegen politieagenten
De politie tolereert geen geweld tegen politiemensen en doet in voorkomende gevallen aangifte. Met het Openbaar Ministerie zijn afspraken gemaakt dat de strafeis bij geweld tegen politieambtenaren wordt verdubbeld.

https://www.politie.nl/mijn-buurt/nieuws/2015/augustus/23/06-den-haag-agenten-lossen-schoten-na-bedreiging-mes.html