Middelbrand (buurtbewoners redden baby uit woning) Cornelis Drebbelstraat - Tilburg 01-01-2015

Auteur Topic: Middelbrand (buurtbewoners redden baby uit woning) Cornelis Drebbelstraat - Tilburg 01-01-2015  (gelezen 3400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Gemengde gevoelens over de actie

Enerzijds ze hebben een leven gered  O0
Maar...... het had heel anders kunnen gaan, gezien de dikte van de rook en de hoogte waar het hangt had het zo maar 3 slachtoffers kunnen worden.
Nu het goed gegaan is worden ze als held gezien. Was het verkeerd gegaan waren ze dom geweest.
Het siert de brandweerman, in het omroep brabant filmpje, wel om terughoudend te reageren en ze niet op tv afvallen maar ook zeker niet als helden betitelen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Ik denk dat deze held niet weet hoe gevaarlijk het is geweest. Mensen die hierin niet getraind zijn denken niet aan het gevaar. In deze zaak gelukkig maar want nu het goed is gegaan is er toch een jong leven gered. Denk dat de media daar toch wat meer aandacht voor moet hebben voordat andere helden in spe brandende huizen binnen lopen om iemand of een dier te redden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Laat ik voorop stellen dat het goed is dat het hun is gelukt om die baby te redden. Maar ik mag toch hopen dat men toch goed beseft dat hier een heleboel geluk bij komt, en men blijft beseffen dat rook nog steeds gevaarlijk is voor de mens.