First Responder voertuigen

Auteur Topic: First Responder voertuigen  (gelezen 25611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeugdbrw_sint-niklaas

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 16 april 2009, 11:08:48

Korps :  Regio Gelderland-Midden  
Roepnummer :  41420  
Type voertuig :  DA-FRS  
Merk / Type chassis : Opel Corsa-C 1.2XE  
Opbouw : -  
Kenteken :  97-JK-XP  
Datum in dienst :  2002


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #41 Gepost op: 18 februari 2010, 14:11:40
Schop! (een nieuw topic aanmaken is ook zo zonde)

De Audi S6 op pagina twee van dit topic was natuurlijk al vet en zwaar overdreven. Maar hoe de brandweercommandant van de gemeente Svedala (Skåne, Zuidwest-Zweden) onderstaand First Responder voertuig ooit aan de gemeenteraad heeft weten uit te leggen is mij een raadsel. Zie onderstaande links voor de info van de gemeentelijke website, een foto en een filmpje van het voertuig tijdens een inzet.

http://www.svedala.se/var_kommun/raddningstjansten/var_organisation/fordon
http://www.fire-engine-photos.com/picture/number17405.asp
Mopedolycka Svedala
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2010, 14:20:49
De Audi S6 op pagina twee van dit topic was natuurlijk al vet en zwaar overdreven. Maar hoe de brandweercommandant van de gemeente Svedala (Skåne, Zuidwest-Zweden) onderstaand First Responder voertuig ooit aan de gemeenteraad heeft weten uit te leggen is mij een raadsel. Zie onderstaande links voor de info van de gemeentelijke website, een foto en een filmpje van het voertuig tijdens een inzet.

Een grap  :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 18 februari 2010, 14:35:50
Reddingsbrigade Bloemendaal heeft zelfs interesse (gehad?) in een Hummer H3 en heeft hier dan ook een seizoen mee (test)gereden.
De aanschafprijs en onderhoud van deze lag lager als van een (vergelijkbare) LandRover Discovery.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #44 Gepost op: 18 februari 2010, 14:59:23
Een grap  :|

Waarom dat? Als ik zo naar het filmpje en die gemeentelijke website kijk komt het op mij nogal serieus over....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2010, 12:39:35
Maar hoe de brandweercommandant van de gemeente Svedala (Skåne, Zuidwest-Zweden) onderstaand First Responder voertuig ooit aan de gemeenteraad heeft weten uit te leggen is mij een raadsel.

Misschien wel vanwege de natuurgebieden ten noorden van de stad ;)

Een Hummer voor in de stad is wellicht wat overdreven, maar als ik op Google maps kijken, zit er aardig wat bosgebied in die omgeving (ten noorden dus). Ik ken het terrein daar niet, maar het zou me niet verbazen als deze schitterende bak om die reden in aangeschaft.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2010, 19:31:17
Reddingsbrigade Bloemendaal heeft zelfs interesse (gehad?) in een Hummer H3 en heeft hier dan ook een seizoen mee (test)gereden.
De aanschafprijs en onderhoud van deze lag lager als van een (vergelijkbare) LandRover Discovery.



Ze gaan nu toch eerst maar de SHV (officele term vanaf de bzk/rn dacht ik :P ?) vervangen voor een nieuwe Toyota Landcruiser :)

En er is inderdaad proefgereden met een Hummer H3 met magneetplaten en een plakpit bovenop ;)

Joost


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 9 mei 2010, 19:22:27
Iemand toevallig wat foto's van de First Responder Brandweer Arnhem? Medische Ondersteuning Brandweer roepnummer 3680
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #48 Gepost op: 9 mei 2010, 22:56:12
Iemand toevallig wat foto's van de First Responder Brandweer Arnhem? Medische Ondersteuning Brandweer roepnummer 3680

This one? :)

http://www.ccproducts.nl/nieuws/?id=110


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 10 mei 2010, 17:25:15
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !