GRIP 1 Zeer grote brand compagnie inzet (meerdere panden) Langestraat - Alkmaar 01-01-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand compagnie inzet (meerdere panden) Langestraat - Alkmaar 01-01-2015  (gelezen 48501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Ik vind het zelfs een beetje gevaarlijk, ik wil wel een nachtje hotel op kosten van de gemeente Alkmaar, hoe moet ik me legitimeren want daar heb ik geen spullen voor, opgave adres zou dus voldoende moeten zijn en via P2000 is er meer dan voldoende bekent om het er eens lekker een nachtje van te nemen  098uo
Achteraf declaren zal wel met de GBA in de hand gaan.
Bijdragen op persoonlijke titel.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Highfield link=msg=1319263 date=1420132243
Achteraf declaren zal wel met de GBA in de hand gaan.
Daar zal gerust wel enige controle achteraf op plaats vinden maar dan heb ik mijn ontbijtje binnen.  e050
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Daar zal gerust wel enige controle achteraf op plaats vinden maar dan heb ik mijn ontbijtje binnen.  e050
Maar de rekening zal wel volgen, die hotels willen toch een identificatie hebben voor ze je inschrijven. Enfin, back on topic.

Er zullen rondom de brand nogal wat rook- water- en breekschades zijn, is daar al wat inzicht in?
Bijdragen op persoonlijke titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Posities van de DPH's waren - in mijn waarneming - als volgt:

1 op het Waagplein - voeding via Mient Langestraat voorzijde brandadres rechts
1 Kanaalkade ter hoogte van theater de vest/afgesneden kanaalvlak- voeding via Paternosterstraat/Canada-plein/Kerkplein/Langestraat voorzijde brandadres links
1 Kanaalkade ter hoogte van de fietsers/voetgangersbrug richting Overstad (mogelijk 2 er lag een dubbele leiding) voeding via Gedempte Nieuwesloot Hofplein achterzijde brandadres.


blusvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
4131 , tas centrum2 ( vrijwilligers ploeg K&P ) , is ook vanaf het begin tp geweest, zijn tp gegaan vanaf het afblussen van een vreugde vuur. Ook beide combiteams zijn daar geweest ter ondersteuning.

Gr een vermoeide Blusvogel :)


Ps, de 4851 stond er ook al vrij snel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1319253 date=1420130622
Ik vind het zelfs een beetje gevaarlijk, ik wil wel een nachtje hotel op kosten van de gemeente Alkmaar, hoe moet ik me legitimeren want daar heb ik geen spullen voor, opgave adres zou dus voldoende moeten zijn en via P2000 is er meer dan voldoende bekent om het er eens lekker een nachtje van te nemen  098uo
De gemeente zoekt een hotel op waar de mensen terecht kunnen, en regelt het verder ook af met de hotelchef. En de gemeente zorgt er voor dat de juiste mensen bij het juiste hotel terecht komen, en weten dus ook wie er naar het hotel gaat. Wil jij als buitenstaander ook een hotelletje pakken, kan dat maar dan dok je dat zelf. ::)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Dit meen je toch niet hé!? Een AB(H) achter de hand houden voor een eventuele andere brand! Wat een onzin wat mij betreft. Als je een eenheid nodig hebt alarmeer je die gewoon en de restdekking komt later wel. En restdekking voor een AB lijkt mij sowieso een beetje onzin. Als je een AB nodig hebt dan alarmeer je gewoon de volgende dichtsbijzijnde.

Citaat van: Peter71 link=msg=1319034 date=1420101290
Het zijn beide de inzet van de ademluchtbak, dus ondersteunend. Dan zal de eigen bak ook op die brand staan, en niet toereikend zijn vanwege de grote aanvraag voor ademlucht. Kun je Zaandam wel sturen, maar die kun je dan beter laten staan voor een eventuele andere brand. Utrecht heeft sowieso 2 ademluchtcontainers staan, ik weet niet hoe dat voor Friesland is

Ik ken weinig AB(H)'s die zelf ademlucht kunnen vullen. De meeste zijn in gebruik als magazijntje. En dan nog moeten wel de juiste koppelingen aanwezig zijn. Schroef, snelkoppeling enz.

Citaat van: Peter71 link=msg=1319041 date=1420103842
Dat maakt voor de ademluchtbakken niets uit, die kunnen alle merken ademluchtflessen vullen. ;)


sneaky pete

  • Brandmeester
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Welke ladder stond er ?  Bergen? Kon m in de lijst niet terug vinden
ANNA


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1319288 date=1420136595
Dit meen je toch niet hé!? Een AB(H) achter de hand houden voor een eventuele andere brand! Wat een onzin wat mij betreft. Als je een eenheid nodig hebt alarmeer je die gewoon en de restdekking komt later wel. En restdekking voor een AB lijkt mij sowieso een beetje onzin. Als je een AB nodig hebt dan alarmeer je gewoon de volgende dichtsbijzijnde.

Ik ken weinig AB(H)'s die zelf ademlucht kunnen vullen. De meeste zijn in gebruik als magazijntje. En dan nog moeten wel de juiste koppelingen aanwezig zijn. Schroef, snelkoppeling enz.
De enige die nu onzin aan het verkopen bent ben jij, en je weet al helemaal niet waar je over praat. Utrecht heeft 2 ademluchtcontainers staan. Eentje staat in Woudenberg en 1 staat in Utrecht op Leidse Rijn. En beide containers zijn operationeel, en afhankelijk van waar het incident is wordt of die uit Woudenberg of Utrecht ingezet. De ademluchtcontainer in Woudenberg gaat bv ook buiten de regio naar Gelderland-midden als daar een grote brand is. En beide ademluchtbakken kunnen zelf flessen vullen voor alle merken.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Citaat van: Diamondback link=msg=1319271 date=1420133448
Posities van de DPH's waren - in mijn waarneming - als volgt:
1 Kanaalkade ter hoogte van theater de vest/afgesneden kanaalvlak- voeding via Paternosterstraat/Canada-plein/Kerkplein/Langestraat voorzijde brandadres links
Deze lag inderdaad in Afgesneden Kanaalvlak, t.h.v. restaurant Wereldwijd (Tevens UGS). Daarvandaan was de route echter \: Sint Sebastiaanstraat, Ged. Nieuwesloot, St. Laurensstraat, Kerkplein/Koorstraat en dan de Langestraat in.

Citaat van: Diamondback link=msg=1319271 date=1420133448
1 Kanaalkade ter hoogte van de fietsers/voetgangersbrug richting Overstad (mogelijk 2 er lag een dubbele leiding) voeding via Gedempte Nieuwesloot Hofplein achterzijde brandadres.
Hier stonden 2 DPU's met inderdaad meerdere toevoerleidingen via Gedempte Nieuwesloot richting Hofplein.


Voor het voertuigenlijstje:
ABH Leeuwarden is niet gekomen, Utrecht was daarvoor in de plaats. Betrof telkens vervanging van de andere ABH's, maximaal 1 tegelijkertijd operationeel geweest.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)