GRIP 1 Zeer grote brand compagnie inzet (meerdere panden) Langestraat - Alkmaar 01-01-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand compagnie inzet (meerdere panden) Langestraat - Alkmaar 01-01-2015  (gelezen 48558 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Peter71 link=msg=1319286 date=1420136350
De gemeente zoekt een hotel op waar de mensen terecht kunnen, en regelt het verder ook af met de hotelchef. En de gemeente zorgt er voor dat de juiste mensen bij het juiste hotel terecht komen, en weten dus ook wie er naar het hotel gaat. Wil jij als buitenstaander ook een hotelletje pakken, kan dat maar dan dok je dat zelf. ::)

In dit geval regelt de gemeente dat dus niet, als we de tweets van de VR geloven mogen... Ik denk dat klf daarop doelt, een willekeurig hotel, welke kosten worden wel/niet gedekt etc.

Citaat van: bart007 link=msg=1319245 date=1420129033
Veiligheidsregio NHN @vrnhn  ·   13 minuten geleden
#brand #Alkmaar #Langestraat bewoners Gedempte nieuwesloot kunnen vannacht hun woningen nog niet in. Bewoners die geen slaapplaats ..... 1/2
Veiligheidsregio NHN @vrnhn  ·   10 minuten geleden
#brand #Alkmaar #Langestraat kunnen een hotel boeken kosten gemeente. Morgen 09.00 communiceert gemeente hoe verder @gemeentealkmaar 2/2
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Peter71 link=msg=1319291 date=1420136886
De enige die nu onzin aan het verkopen bent ben jij, en je weet al helemaal niet waar je over praat. Utrecht heeft 2 ademluchtcontainers staan. Eentje staat in Woudenberg en 1 staat in Utrecht op Leidse Rijn. En beide containers zijn operationeel, en afhankelijk van waar het incident is wordt of die uit Woudenberg of Utrecht ingezet. De ademluchtcontainer in Woudenberg gaat bv ook buiten de regio naar Gelderland-midden als daar een grote brand is. En beide ademluchtbakken kunnen zelf flessen vullen voor alle merken.
de bak van ZHZ ook  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik heb het helemaal niet over AB(H)'s in Utrecht gehad. Jij suggereert een AB uit Zaandam in de kazerne te laten omdat er wel eens een 2e brand zou kunnen komen. Daar reageer ik op.

Mooi dat die beide AB(H)'s ademlucht kunnen vullen van meerdere merken. De regio waar ik werkzaam ben, Hollands Midden, heeft 1 ABH en 1 AB waar slechts flessen, draagtoestellen en maskers in aanwezig zijn. Vullen wordt op een (ademlucht) steunpunt gedaan.

Citaat van: Peter71 link=msg=1319291 date=1420136886
De enige die nu onzin aan het verkopen bent ben jij, en je weet al helemaal niet waar je over praat. Utrecht heeft 2 ademluchtcontainers staan. Eentje staat in Woudenberg en 1 staat in Utrecht op Leidse Rijn. En beide containers zijn operationeel, en afhankelijk van waar het incident is wordt of die uit Woudenberg of Utrecht ingezet. De ademluchtcontainer in Woudenberg gaat bv ook buiten de regio naar Gelderland-midden als daar een grote brand is. En beide ademluchtbakken kunnen zelf flessen vullen voor alle merken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1319297 date=1420137341
Ik heb het helemaal niet over AB(H)'s in Utrecht gehad. Jij suggereert een AB uit Zaandam in de kazerne te laten omdat er wel eens een 2e brand zou kunnen komen. Daar reageer ik op.
Als je nu eens eindelijk de moeite gaat nemen om dit soort topics eens goed te lezen had je ook daar een antwoordt op gehad. Zaanstad schijnt helemaal geen ABH te hebben, kon ik op moment van het schrijven van mijn berichtje dus ook niet weten.
Citaat van: mallemiering link=msg=1319045 date=1420105040
Zaanstad is niet in het bezit van een ademluchtcontainer. Er zijn vaste vulpunten en een voertuig brengt de flessen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Tja ik schijn niets goeds te kunnen zeggen en wordt alleen op mijn teksten en niet op de inhoud beoordeeld.

Ik heb meegelezen dat er geen AB in Zaanstad staat maar volgens mij zei jij toch echt "Kun je Zaandam wel sturen, maar die kun je dan beter laten staan voor een eventuele andere brand". En op die inhoud reageer ik inhoudelijk.

Maar goed ik ga er verder maar niet op in. Ik probeer toch echt de-escalerend te schrijven.

Ander onderwerp, ik vind het wel een beetje raar dat een burgemeester nu "opeens" op een vuurwerk verbod gaat aandringen. Dat vind ik een beetje de put dempen als het kalf verdronken is en een beetje hypocriet. Inhoudelijk ben ik het wel met hem eens overigens. Meerdere scholen (zwaar) beschadigd, waarschijnlijk een kerk afgebrand door vuurwerk en een gedeelte van de binnenstad van Alkmaar.

Citaat van: Peter71 link=msg=1319298 date=1420137580
Als je nu eens eindelijk de moeite gaat nemen om dit soort topics eens goed te lezen had je ook daar een antwoordt op gehad. Zaanstad schijnt helemaal geen ABH te hebben, kon ik op moment van het schrijven van mijn berichtje dus ook niet weten.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Mooie voertuigenlijst, eens kijken hoe het met de restdekking zit tegen het licht van het dekkingsplan zoals dat vanaf vandaag inwerking is.

Uitgaande van een gelijkwaardige inzet zoals afgelopen nacht met de eerder geplaatste voertuigen lijst als uitgangspunt.
In de staat is de werkelijke restdekking op basis van voertuigen zoals die nu in de kazernes / bij de korpsen achter bleven en op basis volwaardige TS. In het rood aangegeven de getallen zoals die gelden in het dekkingsplan zoals dat vanaf vandaag zou moeten gelden het aantal ingezette TS-en is gelijk.

Alkmaar:           aanwezig 5 3 ingezet 3 rest 2 0
Bergen:            aanwezig 6 6 ingezet 4 rest 2 2
Castricum:        aanwezig 3 4 ingezet 0 rest 3 4
Den Helder:       aanwezig 3 4 ingezet 1 rest 2 3
Drechterland:     aanwezig 3 2 ingezet 1 rest 2 1
Enkhuizen:        aanwezig 2 1 ingezet 1 rest 1 0
Graft de Rijp:     aanwezig 1 1 ingezet 0 rest 1 1 *
Heerhugowaard: aanwezig 3 3 ingezet 0 rest 3 3
Heiloo:             aanwezig 2 1 ingezet 1 rest 1 0
Hollandskroon:   aanwezig 10 7 ingezet 4 rest 6 3
Hoorn:             aanwezig 4 3 ingezet 2 rest 2 1
Koggeland:       aanwezig 4 4 ingezet 0 rest 4 4 **
Langedijk:        aanwezig 2 2 ingezet 1 rest 1 1
Medemblik:       aanwezig 7 6 ingezet 1 rest 6 5
Opmeer:          aanwezig 1 1 ingezet 0 rest 1 1 *
Schagen:         aanwezig 5 5 ingezet 1 rest 4 4
Schermer:        aanwezig 1 1 ingezet 0 rest 1 1
Stedebroec:     aanwezig 2 1 ingezet 1 rest 1 1
Texel:             aanwezig 5 4 ingezet 0 rest 5 4 ***

* Graft en Opmeer hebben nu beide beschikking over een SIV 2 resp. SIV 4 de SIV vervalt in het dekkingsplan zoals dat vanaf vandaag geldt
** Koggeland heeft geen voertuigen ingezet in Alkmaar, althans niet in de opschaling deze zullen vermoedelijk allen nog bij de boerderijbrand in Berkhout ingezet zijn en tijdens de opschaling nog niet inzetgereed geweest zijn (lijkt mij een aardige verklaring)
*** Texel is voor het vaste land niet echt relevant lijkt mij ivm het overzetten van de voertuigen.

Over het algemeen kun je stellen dat het met de rest dekking afgelopen nacht wel goed gezeten heeft zouden we echter de rode cijfers aanhouden dan zie je voor Oostenlijk Westfriesland (zeg maar oostenlijk van de lijn Hoorn Wervershoof) toch wel en probleem ontstaan aangezien in dat hele gebied alleen nog een TS van Drechterland en Medemblik /Andijk Medemblik / Wervershoof en Hoorn over blijven als rest dekking.
Voor een brand in de binnenstad van Enkhuizen zou dit betekenen dat de dichtsbij zijn TS vanuit Venhuizen of Andijk moet komen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


cornevdijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,777
p2kflex
20:44:54 01-01-15GROUP-2Prio 2 HW Langestraat 56 Alkmaar Dienstverlening 4151
0201062BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (HW ploeg beroeps)
0201088BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (Lichtkrant)
0200172BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201089BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Lichtkrant Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
 [URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?i


cornevdijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,777
p2kflex
20:52:02 01-01-15GROUP-1Prio 3 Langestraat 56 Alkmaar Dienstverlening 6575
0201018BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (Bevelvoerder vrijwilligers)
0201088BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (Lichtkrant)
0200171BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0200125BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting)
0201089BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Lichtkrant Gemeente)
0201076BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Ploeg K&P)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
p2kflex
20:53:36 01-01-15GROUP-1Prio 3 ophalen wts 2500 Langestraat 56 Alkmaar Dienstverlening 5039
0202078BRW Noord-Holland Noord (Niedorp) (Blusploeg)
0200177BRW Noord-Holland Noord (Niedorp) (Dynamische afsluiting)
0202089BRW Noord-Holland Noord (Niedorp) (Lichtkrant Gemeente)
0202088BRW Noord-Holland Noord (Niedorp) (Lichtkrant Kazerne)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
 [URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?i


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Citaat van: sneaky pete link=msg=1319289 date=1420136711
Welke ladder stond er ?  Bergen? Kon m in de lijst niet terug vinden

De autoladder van Heemskerk. Bergen heeft er (zover ik weet) geen een meer.

p2kflex
04:21:02 01-01-15GROUP-2Prio 1 Bijstand Langestraat 56 Alkmaar [ 2150 ]
0107581BRW Kennemerland (Heemskerk) (Lichtkrant)
0107511BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 1)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: honderd link=msg=1319294 date=1420137178
In dit geval regelt de gemeente dat dus niet, als we de tweets van de VR geloven mogen... Ik denk dat klf daarop doelt, een willekeurig hotel, welke kosten worden wel/niet gedekt etc.

In mijn ogen kan je uit deze tweets helemaal niets concluderen. Ze lijken mij vooral als informatie voorziening in het algemeen, en niet als oproep aan betrokken bewoners hoe nu te handelen.
Of het wel of niet goed geregeld is weten alleen de betrokkenen ter plaatse. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten