GRIP 1 Zeer grote brand compagnie inzet (meerdere panden) Langestraat - Alkmaar 01-01-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand compagnie inzet (meerdere panden) Langestraat - Alkmaar 01-01-2015  (gelezen 48894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cornevdijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,777
p2kflex
21:33:58 01-01-15GROUP-1Prio 3 Opruimen WTS 2500 Langestraat 56 Alkmaar Dienstverlening 5332
0201971BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Blusploeg 1)
0201972BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Blusploeg 2)
0201973BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Blusploeg 3)
0200178BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Dynamische afsluiting)
0201989BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Lichtkrant Gemeente)
0201988BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Lichtkrant Kazerne)
0200150BRW Noord-Holland Noord (Langedijk) (Paal Vronermeerweg/Helling)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
 [URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?i


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1319311 date=1420140650
Mooie voertuigenlijst, eens kijken hoe het met de restdekking zit tegen het licht van het dekkingsplan zoals dat vanaf vandaag inwerking is.

Uitgaande van een gelijkwaardige inzet zoals afgelopen nacht met de eerder geplaatste voertuigen lijst als uitgangspunt.
In de staat is de werkelijke restdekking op basis van voertuigen zoals die nu in de kazernes / bij de korpsen achter bleven en op basis volwaardige TS. In het rood aangegeven de getallen zoals die gelden in het dekkingsplan zoals dat vanaf vandaag zou moeten gelden het aantal ingezette TS-en is gelijk.

Alkmaar:           aanwezig 5 3 ingezet 3 rest 2 0
Bergen:            aanwezig 6 6 ingezet 4 rest 2 2
Castricum:        aanwezig 3 4 ingezet 0 rest 3 4
Den Helder:       aanwezig 3 4 ingezet 1 rest 2 3
Drechterland:     aanwezig 3 2 ingezet 1 rest 2 1
Enkhuizen:        aanwezig 2 1 ingezet 1 rest 1 0
Graft de Rijp:     aanwezig 1 1 ingezet 0 rest 1 1 *
Heerhugowaard: aanwezig 3 3 ingezet 0 rest 3 3
Heiloo:             aanwezig 2 1 ingezet 1 rest 1 0
Hollandskroon:   aanwezig 10 7 ingezet 4 rest 6 3
Hoorn:             aanwezig 4 3 ingezet 2 rest 2 1
Koggeland:       aanwezig 4 4 ingezet 0 rest 4 4 **
Langedijk:        aanwezig 2 2 ingezet 1 rest 1 1
Medemblik:       aanwezig 7 6 ingezet 1 rest 6 5
Opmeer:          aanwezig 1 1 ingezet 0 rest 1 1 *
Schagen:         aanwezig 5 5 ingezet 1 rest 4 4
Schermer:        aanwezig 1 1 ingezet 0 rest 1 1
Stedebroec:     aanwezig 2 1 ingezet 1 rest 1 1
Texel:             aanwezig 5 4 ingezet 0 rest 5 4 ***

* Graft en Opmeer hebben nu beide beschikking over een SIV 2 resp. SIV 4 de SIV vervalt in het dekkingsplan zoals dat vanaf vandaag geldt
** Koggeland heeft geen voertuigen ingezet in Alkmaar, althans niet in de opschaling deze zullen vermoedelijk allen nog bij de boerderijbrand in Berkhout ingezet zijn en tijdens de opschaling nog niet inzetgereed geweest zijn (lijkt mij een aardige verklaring)
*** Texel is voor het vaste land niet echt relevant lijkt mij ivm het overzetten van de voertuigen.

Over het algemeen kun je stellen dat het met de rest dekking afgelopen nacht wel goed gezeten heeft zouden we echter de rode cijfers aanhouden dan zie je voor Oostenlijk Westfriesland (zeg maar oostenlijk van de lijn Hoorn Wervershoof) toch wel en probleem ontstaan aangezien in dat hele gebied alleen nog een TS van Drechterland en Medemblik /Andijk Medemblik / Wervershoof en Hoorn over blijven als rest dekking.
Voor een brand in de binnenstad van Enkhuizen zou dit betekenen dat de dichtsbij zijn TS vanuit Venhuizen of Andijk moet komen.

Naast de cijfers over de voertuigen, zit je natuurlijk ook met bezetting. Aangezien het nieuwjaarsdag was weet ik niet hoeveel TS'en je vol zult krijgen met ploegen buiten dienst (denk aan alcohol, verder van huis etc.)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: honderd link=msg=1319334 date=1420145424
Naast de cijfers over de voertuigen, zit je natuurlijk ook met bezetting. Aangezien het nieuwjaarsdag was weet ik niet hoeveel TS'en je vol zult krijgen met ploegen buiten dienst (denk aan alcohol, verder van huis etc.)

En dus mag je dan denk ik concluderen dat rest dekking een nog groter probleem zal geven, zeker met het nieuwe dekkingsplan in het achterhoofd, het is denk ik een wissel werking je hebt niks aan een voertuig als je de mensen niet hebt maar andersom net zo ik heb ook niks aan een hoop brandweerlieden zonder spullen. Er zal met het nieuwe dekkingsplan dus ook nog wel een en ander geregeld moeten worden tav restdekking, hetzij met aanpassen van de eenheden in een peloton hetzij eerder / meer gaan schuiven met voertuigen tbv herbezetten. Alleen van beide situatie is er niks terug te vinden in de info van de VRNHN.
Ook heb ik hier alleen nog de nieuwe dekking van de TS-en in meegenomen, in de nieuwe dekkingsplannen verdwijnen er naast de verschillende ts-en op bijna alle posten de MSA/DA combi's. Alleen Enkhuizen behoud meen ik haar MSA voor de rest verdwijnen ze.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


cornevdijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,777
p2kflex
22:48:57 01-01-15GROUP-1Prio 2 Logistiek Alkmaar opkomen, ophalen VGH
0201018BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (Bevelvoerder vrijwilligers)
0201088BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (Lichtkrant)
0200171BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0200125BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting)
0201089BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Lichtkrant Gemeente)
0201073BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Ploeg 31)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
 [URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?i


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1319340 date=1420146507
Er zal met het nieuwe dekkingsplan dus ook nog wel een en ander geregeld moeten worden tav restdekking, hetzij met aanpassen van de eenheden in een peloton hetzij eerder / meer gaan schuiven met voertuigen tbv herbezetten. Alleen van beide situatie is er niks terug te vinden in de info van de VRNHN.

Uit je lijstje voertuigen blijkt wat mij betreft dat er nog voldoende speling zit in de beschikbare voertuigen en dat het met de restdekking zeker niet slecht gesteld is tijdens deze grote inzet in Alkmaar. Daarom vanuit nieuwsgierigheid zojuist maar even het nieuwe dekkingsplan gegoogled. Daarin lees ik wel degelijk wanneer het dekkingsplan precies van toepassing is en hoe omgegaan wordt met de restdekking tijdens gelijktijdigheid van incidenten. Wat mij betreft dus duidelijke info.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: honderd link=msg=1319294 date=1420137178
In dit geval regelt de gemeente dat dus niet, als we de tweets van de VR geloven mogen... Ik denk dat klf daarop doelt, een willekeurig hotel, welke kosten worden wel/niet gedekt etc.
Ik denk dat je eens wat minder af moet gaan op wat er op tweets word gemeld en er al helemaal geen conclusies uit moet trekken, en meer eens moet gaan lezen wat de mensen vanuit de praktijk melden. Gemeentes sturen bij dit soort zaken direct ambtenaren van bouw en woningtoezicht  ter plaatse. En die gaat keurig samen met de man van Salvage in kaart brengen wie er opgevangen moet worden. Die mensen worden namelijk ook keurig geregistreerd. En dan wordt er keurig voor die mensen opvang geregeld. Dus de hotels weten ook exact wie ze binnen krijgen. En ook hoe lang wie zal moeten verblijven.