Grote brand (flat, 1 persoon overleden) Logger - Amstelveen 05-01-2015

Auteur Topic: Grote brand (flat, 1 persoon overleden) Logger - Amstelveen 05-01-2015  (gelezen 13269 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #40 Gepost op: 6 januari 2015, 08:55:17
Citaat van: Live link=msg=1320357 date=1420501225
http://www.youtube.com/watch?v=9_lhI4vZ3X8
Davey Photography

Op 2:40 zie je 4 man politie staan kijken hoe een brandweerwagen "moet" stoppen voor een rood/wit lint, daarvan had toch zeker één iets eerder in actie kunnen komen?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #41 Gepost op: 6 januari 2015, 09:04:32
Citaat van: honderd link=msg=1320365 date=1420503967
Maargoed dat jij het nog wist. Ik had het antwoord nog niet gelezen. Vervolgvraag: waarom is dit lokaal zo geregeld?

Ergens op dit forum is er onder andere al eens aangegeven dat dit te maken heeft met het standaard 2 zijdig aanrijden in amsterdam vanwege bijvoorbeeld de alom verkeerd / hinderlijk geparkeerde voertuigen en dergelijke. Je zou kunnen zeggen dat er dus standaard in Amsterdam 1 TS aanrijd die buiten de opschaling valt (simpel gesteld)
Zo heb ik ook ergens gelezen dat amsterdam wel meer "aparte" regelingen heeft tov de rest van het land zoals standaard 7 man op de TS (al heb ik begrepen dat er over werd gedacht dit te veranderen)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 6 januari 2015, 09:28:28
Citaat van: viffer link=msg=1320408 date=1420530917
Op 2:40 zie je 4 man politie staan kijken hoe een brandweerwagen "moet" stoppen voor een rood/wit lint, daarvan had toch zeker één iets eerder in actie kunnen komen?
"moet" stoppen? Wat denk je zelf, dat het zonde is van dat mooie lintje? Er doorheen en opnieuw vastmaken is sneller dan het knoopje gaan zoeken hoor! Of dacht je dat die vier man het lintje wel 'even omhoog kunnen houden' voor een ladderwagen?  :D
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 6 januari 2015, 11:57:40
Vrouw overleden bij woningbrand Amstelveen

http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/?PrsBerIdt=1262
5 januari 2015 - Amstelveen

Bij een brand in een flat in Amstelveen is maandagmiddag een vrouw om het leven gekomen.
 
In het appartement aan het Logger brak rond half vier brand uit. De brandweer was met veel materieel ter plaatse om het vuur op de achtste etage te blussen. Hoewel de brand beperkt bleef tot deze woning, is het hele flatgebouw uit voorzorg ontruimd.

In totaal 27 personen moesten hun woning verlaten en zijn in het nabijgelegen buurthuis opgevangen. De omliggende woningen hebben veel rook-, roet- en waterschade opgelopen. De meeste bewoners konden in de loop van de avond weer naar huis. Zeven woningen zijn onbewoonbaar verklaard.

Tegen 16.30 uur gaf de brandweer het sein brand meester. De brandweer doet samen met de politie onderzoek naar de oorzaak van de brand.
Samen sterk in de hulpverlening!


imotmart

  • Manschap A, Brandweer Amsterdam-Amstelland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #44 Gepost op: 6 januari 2015, 12:57:56
De dienders hadden hun maat 43-48 er op kunnen plaatsen, maar als hebben geweest is, is hadden te laat, of in dit geval het lintje stuk.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #45 Gepost op: 6 januari 2015, 14:46:59
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1320411 date=1420531472
Ergens op dit forum is er onder andere al eens aangegeven dat dit te maken heeft met het standaard 2 zijdig aanrijden in amsterdam vanwege bijvoorbeeld de alom verkeerd / hinderlijk geparkeerde voertuigen en dergelijke. Je zou kunnen zeggen dat er dus standaard in Amsterdam 1 TS aanrijd die buiten de opschaling valt (simpel gesteld)
Zo heb ik ook ergens gelezen dat amsterdam wel meer "aparte" regelingen heeft tov de rest van het land zoals standaard 7 man op de TS (al heb ik begrepen dat er over werd gedacht dit te veranderen)

Dat is zeker niet de reden.. Het standaard tweezijdig aanrijden gebeurt sowieso al zonder die extra TS, (overigens doen meer regio's dat).

En die 7 man is al zo'n anderhalf jaar geleden afgeschaft, dat was inderdaad een eigen dingetje, van oudsher..


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #46 Gepost op: 6 januari 2015, 15:42:11
Citaat van: Live link=msg=1320422 date=1420532908
"moet" stoppen? Wat denk je zelf, dat het zonde is van dat mooie lintje? Er doorheen en opnieuw vastmaken is sneller dan het knoopje gaan zoeken hoor! Of dacht je dat die vier man het lintje wel 'even omhoog kunnen houden' voor een ladderwagen?  :D

Waarom denk je dat ik het woordje moet ook al tussen aanhalingstekens plaats. Omhoog houden natuurlijk niet handig, omlaag had wel gekund, altijd beter dan blijven staan kijken en er vervolgens naartoe lopen.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #47 Gepost op: 6 januari 2015, 16:22:12
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1320411 date=1420531472
Ergens op dit forum is er onder andere al eens aangegeven dat dit te maken heeft met het standaard 2 zijdig aanrijden in amsterdam vanwege bijvoorbeeld de alom verkeerd / hinderlijk geparkeerde voertuigen en dergelijke. Je zou kunnen zeggen dat er dus standaard in Amsterdam 1 TS aanrijd die buiten de opschaling valt (simpel gesteld)
Zo heb ik ook ergens gelezen dat amsterdam wel meer "aparte" regelingen heeft tov de rest van het land zoals standaard 7 man op de TS (al heb ik begrepen dat er over werd gedacht dit te veranderen)

Dit is niet geheel juist. Zoals FF4266 al aangeeft is de 7de man inmiddels van de autospuit bezuinigd in Amsterdam. Het tweezijdig aanrijden komt oorspronkelijk uit de Amsterdamse binnenstad met alle opbrekingen aldaar en de grachten waar je een hele tijd kunt vast staan ;D
Bij het gelijk trekken van de inzetvoorstellen rukt men in de rest van de regio ook uit met twee autopsuiten + redvoertuig. Want als je van dezelfde kazerne uitrukt en gewoon braaf je City Gis volgt kan je nooit tweezijdig aanrijden O0
De 2de autospuit doet gewoon mee in de opschaling. Sterker nog je kunt eigenlijk zeggen dat regio Amsterdam gewoon standaard als middelbrand uitrukt naar binnenbranden. Als de twee autospuiten dan beide worden ingezet volgt nog de formele opschaling. Gewoon landelijk model en geen "aparte" regeling. Zoals eerder werd aangegeven zie je steeds meer regio's standaard uitrukken met 2 x TS. Prima lijkt mij. Liever eerder afschalen dan opschalen.

1 van de opgeroepen autospuiten is niet ingezet vandaar dat men bij de opschaling "grote brand" is gebleven denk ik.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #48 Gepost op: 6 januari 2015, 16:46:59
Dat van de 7 man, daar was ik nog niet verder als dat er aan gerommeld werd, kennelijk is de periode van rommelen geweest  :-X
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #49 Gepost op: 6 januari 2015, 18:56:01
Misschien dat iemand hier de reden van de 7e man op de TSen van Amsterdam, en dan met name die van de binnenstad, hier netjes kan verwoorden. Ik weet waarom deze er was maar of ik het helemaal goed vertel weet ik niet. En als het off topic is mag er een nieuw draadje van gemaakt worden "7e man om Amsterdamse TS" of zoiets.


Citaat van: FF4266 link=msg=1320503 date=1420552019
Dat is zeker niet de reden.. Het standaard tweezijdig aanrijden gebeurt sowieso al zonder die extra TS, (overigens doen meer regio's dat).

En die 7 man is al zo'n anderhalf jaar geleden afgeschaft, dat was inderdaad een eigen dingetje, van oudsher..