Beschermt de bluskleding te goed tegen hitte?

Auteur Topic: Beschermt de bluskleding te goed tegen hitte?  (gelezen 7418 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2015, 18:55:14
Citaat van: tower-ladder link=msg=1320142 date=1420460676
Grote voordeel is dat de Fire Hood onder de blusjas zit, de kraag van de blusjas goed dicht zit en de kap over je hoofd. Masker wordt op de firehood geplaatst, of masker wordt opgezet en firehood om het masker getrokken(heeft niet de voorkeur is een hoop gehannes) Hierdoor kan je hoofd met masker alle kanten op kan draaien zonder dat je huid bloot komt door het bewegen en draaien. Probeer dat maar eens met een nekflap met klittenband.....

Lastig is dat het masker kan lekker als je deze op de firehood doet, eronder is mss gehannes maar voorkomt wel onnodige lekkage.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2015, 20:03:07
Wij doen de kap over het masker, daarover eventueel een helm. De reden is dat het masker dan goed op de huid aansluit. De helm heeft een nekflap die eigenlijk volledig rondom sluit maar die wordt pas bij aanvalsploeg drie en verder gedragen.
Bijdragen op persoonlijke titel.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2015, 21:13:22
Nee ik begreep wel dat jij positieve ervaringen hebt maar de argumenten van de tegenstanders snijden geen hout. Vandaar mijn reactie.
Zelf doe ik als BVD de Fire hood op en trek hem dan als een col naar beneden om mijn nek. Mocht het nodig zijn dat ik toch direkt mee naar binnen ga dan doe ik hem omhoog en zet mijn helm op.
Een burger aanspreken met Fire hood en helm op maakt voor hem echt geen verschil. Ik denk dat wanneer je een test houdt 99% procenten van de burgers het niet eens opvalt dat je de Fire Hood onder de helm op had. Je moet hem natuurlijk niet zo op doen dat het ze nog alleen je ogen kunnen zien...... 8)
Tot nu toe nog geen klachten dat het plaatsen van je masker op de Fire hood voor lekkages zorgt, maar hangt ook veel af van de vorm van het gezicht van de drager.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


guest12562

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2015, 21:54:03
Ik doe ook mijn firehood achterover klappen, maar dat komt gewoon doordat dit een alternatief is ;)
Liever lange flap en wat vrijheid, daardoor open benadering. Zal het is aan de burger vragen als het gebeurt ::)