[Onderzoek] Multitool in de standaarduitrusting van de politie

Auteur Topic: [Onderzoek] Multitool in de standaarduitrusting van de politie  (gelezen 58250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2015, 16:31:38
Dat verschilt dan dus per regio. Als je zorgt dat je auto op orde is, heb je die problemen niet. Ik heb nog nooit een situatie gehad waarbij ik zo dringend een multitool nodig had, dat ik niet naar de auto kon lopen.
Het blijft ieder zn voorkeur uiteraard, al vind ik het niet bij de standaard uitrusting horen.  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2015, 16:42:14
Op een of andere manier verdwijnen er meer dingen uit die dienstauto's dan dat er in gaan. Vertrouwen op een schroevendraaier in de kofferbak is daarom niet echt handig  ^-^
Daarnaast wil het ook nog wel eens gebeuren dat we met de benenwagen naar buiten gaan. Dan kan er nog zoveel in je auto liggen, veel heb je er niet aan  0098


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2015, 16:54:38
Tja, kwestie van goed controleren voordat je naar buiten gaat. Als je op de voetjes bent is het een ander verhaal, maar dat is denk ik ook meer uitzondering dan regel.
Zoals ik al zei, dan kan ik nog wel 100 dingen opnoemen die we mee moeten dragen voor als de uitrusting van de auto niet klopt, of als we is in een bepaalde situatie zijn. Ik probeer de discussie een beetje op gang te krijgen of een multitool nou echt noodzakelijk is (en dus op de man verstrekt) of is het meer handig om bij te hebben?
Mijn koppel hangt al behoorlijk vol... straks nog een taser erbij?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2015, 17:03:14
Citaat van: silque link=msg=1322527 date=1421164478
Tja, kwestie van goed controleren voordat je naar buiten gaat.
Dat kan op het platteland misschien, waar je het allemaal wat rustiger hebt.  ;) Maar er zijn weken dat ik iedere dag bij in het dienst komen gelijk naar de auto kan draven omdat ik een melding heb.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2015, 17:06:04
Onzin Red, dat weet jij ook en het is flauw om met zoiets je argument kracht bij te zetten. Ik heb zelf in 'de grote boze stad' gewerkt én op het platteland, dus laten we die discussie hierbuiten laten aub.
Bovendien is het controleren van je ladekast 30 sec werk, iets wat ook tussendoor kan. Zo zorg je ervoor dat er voor jezelf, maar ook voor je opvolger de volgende dienst een auto met goed materiaal klaarstaat.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2015, 17:09:39
Citaat van: silque link=msg=1322534 date=1421165164
Onzin Red, dat weet jij ook en het is flauw om met zoiets je argument kracht bij te zetten.
Je snapt de functie van een knipoog kennelijk niet, die opmerking was natuurlijk niet serieus bedoeld.

Het controleren van een ladekast is bij ons geen 30 seconden werk hoor, als je zeker wil weten dat alles er in ligt dan ben je een paar minuten bezig. (misschien dat de inhoud per regio nog enigszins verschilt) Dat kan tussendoor, maar dan sta je dus al bij een melding. Dat is het enige wat ik er mee wil zeggen. Het komt bij ons regelmatig voor dat ik gelijk in de auto moet springen en er op moet vertrouwen dat alles er nog in ligt.

Een opmerking als: "tja, dan moet je goed controleren voordat." is dus gewoon niet altijd mogelijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2015, 17:19:41
Tuurlijk kan je alles controleren, maar ik hoef echt niet te kijken om te weten dat er van alles mist.
Als je mazzel hebt ligt het er 15 diensten later wel in, maar dan heb je er die dienst weinig meer aan.  98uiye

Dan heb ik liever zelf een kleine multitool mee, zodat ik er als het nodig is elke dienst gebruik van kan maken.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2015, 18:17:55
Maar dat ligt dan toch aan jezelf. Als je constateert dat iets mist, vul je het toch aan?
In dat licht wil ik ook graag een draagbare EHBO koffer aan mn koppel, stormram etc.  Die zaken heb ik vaker nodig als een schroevendraaier ;).

Anyway, mijn mening is duidelijk; ik vind een multitool leuk als extra'tje maar ik zie het absoluut niet als noodzakelijk voor de politieuitrusting. Nooit gebruikt nog en hoeft voor mij ook niet op de man verstrekt te worden, al snap ik de meerwaarde er wel van. Ik ben misschien te nuchter om te zeggen dat ik zulke zaken wel uit de auto pak.
Back ontopic maar  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #28 Gepost op: 13 januari 2015, 18:39:58
Sinds kort heb ik een multitool aan m'n koppel hangen. Ik zou er zelf geen gekocht hebben, aangezien ik de prijs niet vind opwegen tegen het aantal keren dat ik zo'n ding nodig gehad zou kunnen hebben. Heb echter een mooie Gerber-tool gekregen van de politiebond. En als ik het toch heb, dan kan ik er ook maar beter gebruik van maken.
Senior GGP / Oost-Brabant


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #29 Gepost op: 13 januari 2015, 20:29:55
Citaat van: silque link=msg=1322556 date=1421169475
Maar dat ligt dan toch aan jezelf. Als je constateert dat iets mist, vul je het toch aan?
In dat licht wil ik ook graag een draagbare EHBO koffer aan mn koppel, stormram etc.  Die zaken heb ik vaker nodig als een schroevendraaier ;).

Anyway, mijn mening is duidelijk; ik vind een multitool leuk als extra'tje maar ik zie het absoluut niet als noodzakelijk voor de politieuitrusting. Nooit gebruikt nog en hoeft voor mij ook niet op de man verstrekt te worden, al snap ik de meerwaarde er wel van. Ik ben misschien te nuchter om te zeggen dat ik zulke zaken wel uit de auto pak.
Back ontopic maar  e050
Als het op voorraad is gooi ik het er uiteraard meteen in. Echter is er zoals Red al aangeeft vaak geen tijd om langs facilitair te rijden, of is het er niet.

De EHBO koffer is dan weer iets dat ik amper gebruik. De belangrijkste levensreddende handelingen heb je geen EHBO koffer voor nodig. Verbandjes worden er door ambulancepersoneel zo snel mogelijk weer afgetrokken, en voor pleisters heb ik nog nooit iemand bij me gehad.

Ik snap je punt, en ik vind een multitool ook zeker niet noodzakelijk, maar wel een handige extra dat veel dingen makkelijker maakt. Ben er tot nu toe in ieder geval al meerdere keren erg dankbaar gebruik van gemaakt ;)