[Onderzoek] Multitool in de standaarduitrusting van de politie

Auteur Topic: [Onderzoek] Multitool in de standaarduitrusting van de politie  (gelezen 58258 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2015, 01:23:41
Citaat van: Red link=msg=1322535 date=1421165379
Een opmerking als: "tja, dan moet je goed controleren voordat." is dus gewoon niet altijd mogelijk.

Onzin. Waar een wil is, is een weg. Gewoon elkaar aanspreken en dat aanvullen wat je hebt gebruikt. Je kan mij niet wijsmaken dat er in een dienst geen tijd is om even het inventaris van je voertuig te controleren en aan te vullen. Wat er ontbreekt is de wil om dat te doen. Heel simpel. Net als je eigen troep opruimen. Waarom zou ik de door mij gebruikte blaaspijpen aan het einde van mijn dienst uit het voertuig halen als ik dat ook door een ander kan laten doen ? En het zelfde geldt voor allerlei lege verpakkingen van etenswaren etc.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2015, 10:10:13
Citaat van: 7131 link=msg=1322676 date=1421195021
Onzin. Waar een wil is, is een weg.
Dan is het onzin.

Ik heb het idee dat je niet leest of begrijpt wat ik schrijf. Ik geef alleen aan dat het VOORDAT je gaat rijden het niet altijd mogelijk is om je voertuig te controleren. Hoe vaak het niet voorkomt dat de middagdienst snel een pitstop maakt voor het bureau met een melding in het scherm om de nachtdienst in de auto te laten springen om door te rijden naar de melding.

Ik beweer ook niet dat er tijdens het vervolg van de dienst geen tijd is, ik bepleit alleen dat het argument dat je dan voor de dienst de auto maar had moeten controleren niet altijd opgaat.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2015, 11:39:42
Het zal ook niet altijd opgaan Red, maar ik geloof dat je 9 van de 10 (oke, 8 van de 10) keer echt niet rennend naar buiten moet. Ik controleer ook niet altijd de auto, maar probeer het wel te doen. Vul alles even aan (gelukkig hebben we het meeste aan het bureau liggen) en wat er ontbreekt stuur ik een mail over.
Dat voorkomt niet alleen dat ik met lege handen sta als ik iets nodig heb, maar ook dat de persoon na mij gewoon goed kan werken. Niets is zo vervelend als iemand laten blazen met een drager die leeg is, tuutjes op zijn... etc.

Het is en blijft ook een persoonlijke kwestie; ik heb nog nooit een schroevendraaier hoeven gebruiken tijdens de noodhulp. Een verbandtrommel al meerdere malen, zeker wanneer een wond heftig bloedt.
Het mondkapje en AED pakken we ook uit de kofferbak.
Als ik een ruit in moet tikken doe ik dat met de ResQme, als ik iets moet doorsnijden gebruik ik die ook. Als dat niet past dan loop ik om een (beton)schaar in de auto.  Gelukkig nog nooit ver hoeven rennen, meestal kun je goed inschatten wat je mee moet nemen bij een melding.

Er zullen vast casussen bestaan waarbij ik zeg; shit.. had ik nu maar een multitool bij me.
Maar zo zijn er nog veel meer casussen waarbij ik denk shit.. had ik nu maar een (VUL HIER GEREEDSCHAP IN) bij me.  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2015, 19:11:26
(back ontopic)

Naar mijn mening is er al en ideale tool voor hulpverlening in noodsituaties!

De Leatherman Raptor:


Belangrijkste tools hier:
- vlijmscherpe, grote traumaschaar!
- gordelsnijder
- ringknipper
- glasbreker

Luxe tools zoals een mesje om je appeltje te snijden of een kruiskop om te knutselen aan je portofoon ontbreken helaas  ;)

Zoals al eerder gezegd is kun je voor al het andere gereedschap een kijkje nemen in de auto O0


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2015, 21:57:50
Citaat van: LSPD link=msg=1323038 date=1421259086
(back ontopic)

Naar mijn mening is er al en ideale tool voor hulpverlening in noodsituaties!

De Leatherman Raptor:


Belangrijkste tools hier:
- vlijmscherpe, grote traumaschaar!
- gordelsnijder
- ringknipper
- glasbreker

Luxe tools zoals een mesje om je appeltje te snijden of een kruiskop om te knutselen aan je portofoon ontbreken helaas  ;)

Zoals al eerder gezegd is kun je voor al het andere gereedschap een kijkje nemen in de auto O0

Grappig ding. Die traumaschaar zou inderdaad een hele verbetering zijn! Wat ik wel echt erop zou missen is de combinatietang zoals op veel Leathermans en Gerbers. Ik zou absoluut niet zonder kunnen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #35 Gepost op: 15 januari 2015, 15:56:46
Een traumaschaar mis ik inderdaad in de auto's, ideaal om kleding open te knippen. Al een aantal keer gehad dat ik deze écht nodig had, maar we het met een gewone schaar moesten doen. Niet handig als je met 6 man op een gestoorde ligt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #36 Gepost op: 23 januari 2015, 00:16:53
Het is geen traumaschaar, maar misschien wel een alternatief.


Foto van: http://www.amazon.com/StatGear-Tactical-Auto-Rescue-Tool/dp/B0085P4TWW

Het ding bevat;
  • Een mesblad
  • Een gordelsnijder
  • Een mechanische ruitenintikker
  • Een 5 lumen zaklamp(je)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #37 Gepost op: 23 januari 2015, 00:54:33
Citaat van: Job45 link=msg=1325038 date=1421968613
Het is geen traumaschaar, maar misschien wel een alternatief.


Foto van: http://www.amazon.com/StatGear-Tactical-Auto-Rescue-Tool/dp/B0085P4TWW

Het ding bevat;
  • Een mesblad
  • Een gordelsnijder
  • Een mechanische ruitenintikker
  • Een 5 lumen zaklamp(je)

Misschien niet het juiste topic om deze vraag te stellen, maar is deze voor particulieren toegestaan om in je auto te hebben?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #38 Gepost op: 23 januari 2015, 01:28:59
Voor zover mijn kennis van wetgeving strekt; ja, mits;
  • niet binnen handbereik tijdens het besturen van de auto (dus in de kofferbak)
  • het lemmet niet breder is dan de palm van je hand
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #39 Gepost op: 23 januari 2015, 01:57:10
    Citaat van: Job45 link=msg=1325045 date=1421972939
    • niet binnen handbereik tijdens het besturen van de auto (dus in de kofferbak)

    Bedankt. Daar heb ik dus niets aan als m'n auto op de kop ligt en ik in de gordels hang.. Mooi multifunctioneel, maar helaas dus niet binnen handbereik. O0
    Mighty fine only gets you somewhere half the time.