Het zal ook niet altijd opgaan Red, maar ik geloof dat je 9 van de 10 (oke, 8 van de 10) keer echt niet rennend naar buiten moet. Ik controleer ook niet altijd de auto, maar probeer het wel te doen. Vul alles even aan (gelukkig hebben we het meeste aan het bureau liggen) en wat er ontbreekt stuur ik een mail over.
Dat voorkomt niet alleen dat ik met lege handen sta als ik iets nodig heb, maar ook dat de persoon na mij gewoon goed kan werken. Niets is zo vervelend als iemand laten blazen met een drager die leeg is, tuutjes op zijn... etc.
Het is en blijft ook een persoonlijke kwestie; ik heb nog nooit een schroevendraaier hoeven gebruiken tijdens de noodhulp. Een verbandtrommel al meerdere malen, zeker wanneer een wond heftig bloedt.
Het mondkapje en AED pakken we ook uit de kofferbak.
Als ik een ruit in moet tikken doe ik dat met de ResQme, als ik iets moet doorsnijden gebruik ik die ook. Als dat niet past dan loop ik om een (beton)schaar in de auto. Gelukkig nog nooit ver hoeven rennen, meestal kun je goed inschatten wat je mee moet nemen bij een melding.
Er zullen vast casussen bestaan waarbij ik zeg; shit.. had ik nu maar een multitool bij me.
Maar zo zijn er nog veel meer casussen waarbij ik denk shit.. had ik nu maar een (VUL HIER GEREEDSCHAP IN) bij me.