[Onderzoek] Multitool in de standaarduitrusting van de politie

Auteur Topic: [Onderzoek] Multitool in de standaarduitrusting van de politie  (gelezen 57697 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #90 Gepost op: 8 januari 2019, 20:40:46
Ik heb hem gelijk besteld 0098 0098
"Waakzaam & Dienstbaar"


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #91 Gepost op: 8 januari 2019, 20:53:57
Ik heb hem gelijk besteld 0098 0098

Ik krijg hem morgen al binnen als het goed is :D
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #92 Gepost op: 9 januari 2019, 14:30:25
Hmm, ik was weer eens te goed van vertrouwen in onze kledingwinkel. Het was een simpel pakketje dat ik maanden geleden  al had besteld....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #93 Gepost op: 9 januari 2019, 17:54:07
Ik heb vandaag mijn aspiranten pakket op gehaald, daar zat inderdaad een leatherman bij. Tactische zaklamp inclusief houder wordt nageleverd.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #94 Gepost op: 12 januari 2019, 20:05:40
Hmm, ik was weer eens te goed van vertrouwen in onze kledingwinkel. Het was een simpel pakketje dat ik maanden geleden  al had besteld....

Haha. Ik was al verbaasd dat je hem zo snel zou krijgen.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #95 Gepost op: 16 september 2019, 01:28:18
Ook ik heb ‘m binnen. Gaat bij mij in de uitruktas, omdat ik zo’n ding aan m’n koppel dragen onzin vind. Zou mij benieuwen of ik m ooit ga gebruiken.

Ik hoor overigens veel collega’s die de tool besteld hebben maar niet bepaald van plan zijn deze daadwerkelijk voor de dienst te gebruiken.. Het is een soort van ‘hebbedingetje’ voor velen.

En daarmee moet ik toch concluderen dat ik het een enorme verspilling van geld vind.

Voor hetzelfde geld had men Tasers kunnen aanschaffen voor de noodhulp.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #96 Gepost op: 18 september 2019, 20:34:30
Ook ik heb ‘m binnen. Gaat bij mij in de uitruktas, omdat ik zo’n ding aan m’n koppel dragen onzin vind. Zou mij benieuwen of ik m ooit ga gebruiken.

Ik hoor overigens veel collega’s die de tool besteld hebben maar niet bepaald van plan zijn deze daadwerkelijk voor de dienst te gebruiken.. Het is een soort van ‘hebbedingetje’ voor velen.

En daarmee moet ik toch concluderen dat ik het een enorme verspilling van geld vind.

Voor hetzelfde geld had men Tasers kunnen aanschaffen voor de noodhulp.

Ik ben er wel blij mee, helaas niet het leukste maar bij een verhanging is die al eens van pas gekomen, de auto (uitruk-tas) is dan te ver weg!!
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #97 Gepost op: 24 september 2019, 17:34:30
Erg handig ding, zit ook een snijdertje bij voor bijvoorbeeld afzetlinten. Verder gewoon goed ding, al heel aantal keer gebruikt in de dienstverlening naar burgers. Enige wat ik wel jammer vind is dat er geen glasbreker op zit. Was een mooie aanvulling geweest.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #98 Gepost op: 26 september 2019, 10:28:58
En zo zijn er wel meer dingen die handig zijn en in bepaalde situaties van pas komen. Genoeg dingen die niet de belastingbetaler €150 per stuk kosten en ook niet te vinden zijn in de kledingwinkel...

Bedenk dat het een geldkwestie is dat we nog niet met een Taser lopen en hoeveel situaties er zijn dat je echt niet zonder een multitool kan.

Trek je conclusie...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #99 Gepost op: 26 september 2019, 20:26:53
Tsja, maar ik ken de organisatie ook dusdanig dat het niet een kwestie is van of het één of het ander.

Daarnaast vind onze baas dat een taser niet bij mijn uitrusting hoort. Pepperspray is ruim voldoende tegenwoordig. Dus doe dan maar een multitool, die mag ik wel  e050
Hobby Bobby eenheid Den Haag