Mensenhandel, prio 1 politie en Marechaussee

Auteur Topic: Mensenhandel, prio 1 politie en Marechaussee  (gelezen 3522 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 6 januari 2015, 22:37:20
https://www.youtube.com/watch?v=IkJxK0g21r4
11burb
Gepubliceerd op 6 jan. 2015
Citaat
Mensenhandel; een drama in stilte. Veel slachtoffers zijn te bang om hun verhaal te doen, te bang om aangifte te doen. Politie en Kninklijke Marechaussee trekken alles uit de kast om dit stille leed te bestrijden. In deze repo vertelt Marloes, een ex-slachtoffer, haar aangrijpende verhaal. Rechercheurs van politie en Marechaussee laten zien dat zij alles op alles zetten om slachtoffers te redden en de vaak gewetenloze daders op te sporen.


Samen sterk in de hulpverlening!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2015, 19:56:27
Een van de meest walgelijke criminaliteit die er bestaat, zo niet de ergste.

Hard aanpakken en mooi om te zien dat ze er ook zo intensief mee bezig zijn.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2015, 01:56:14
echt? hebben we 36 minuten nodig om duidelijk te maken dat mensenhandel een topprioriteit is?

De post is van januari 2015 kort na de DDO actie-tijd

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHA

ik zeg helemaal niks meer behalve: dit is het topunt van "voor 't zingen de kerk uit gaan"
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2015, 11:10:40
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325049 date=1421974574
echt? hebben we 36 minuten nodig om duidelijk te maken dat mensenhandel een topprioriteit is?

De post is van januari 2015 kort na de DDO actie-tijd

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHA

ik zeg helemaal niks meer behalve: dit is het topunt van "voor 't zingen de kerk uit gaan"

DDO actie-tijd?

Mijn vader heeft 'm gezien. Hij komt bijna dagelijks in aanraking met dit soort mensen en vond het een goede video die goed liet zien wat men doet en hoe de gang van zaken gaan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2015, 11:14:13
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1325104 date=1422007840
DDO actie-tijd?
Donkere Dagen Offensief O0
If you can dream it, you can do it.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2015, 01:43:55
https://www.youtube.com/watch?v=_fudvG2RTo0
Bureau Brabant
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 28 jan. 2015
Citaat
Dat de Marechaussee ook een eigen recherche unit heeft, die onder meer mensenhandel en mensensmokkel bestrijdt, dat weten niet veel mensen. In deze special een intrigerende en soms ook emotionele kijk achter de schermen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2018, 21:16:11
‘Door kennisgebrek politie Romakinderen makkelijke prooi’

Bij de Nederlandse politie, justitie en zorginstanties is een gebrek aan kennis en bewustzijn over het aanpakken van mensenhandel. Daardoor kunnen criminele organisaties gemakkelijker hun gang gaan met het uitbuiten van minderjarige vreemdelingen, zoals Romakinderen. Dat blijkt uit een intern rapport, opgesteld in opdracht van de Nationale Politie en het Openbaar Ministerie (OM), waar Nieuwsuur de hand op wist te leggen.

In het rapport schrijven de onderzoekers:

“Bij de politie, justitie, de RvdK [Raad voor de Kinderbescherming, red.] en zorginstanties zoals Nidos en het LJ&R [Leger des Heils Jeugdbescherming & Reclassering, red.] is sprake van onvoldoende kennis en bewustzijn van dat bij delicten gepleegd door minderjarigen sprake kan zijn van mensenhandel.”

Minderjarigen die een strafbaar feit begaan worden volgens het rapport in eerste instantie gezien als jeugddelinquenten en de delicten worden geschaard onder “kleine criminaliteit” of “mobiel banditisme”, terwijl vaak sprake kan zijn van criminele uitbuiting.
Uitspraken op persoonlijke titel