Brandweer en verzekeraars slaan handen ineen

Auteur Topic: Brandweer en verzekeraars slaan handen ineen  (gelezen 5107 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2015, 22:35:17
Citaat van: Breathe link=msg=1321327 date=1420752199

Dus gebruiken ze de brandweer?


Valt te proberen of dat succesvol zal zijn zal afhankelijk zijn van de persoonlijke relaties.

Ik vermoed dat er van die samenwerking/uitwisseling etc. in de praktijk maar bar weinig terecht komt.
Samenwerking met de brandweer gaat in de regel maar erg moeizaam zo leert de praktijk.
Het is dan ook voor particuliere bedrijven moeilijk om dingen te doen samen met de brandweer


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2015, 01:14:21
Citaat van: Breathe link=msg=1321327 date=1420752199
Dus gebruiken ze de brandweer?

Het zou wel helpen als de verzekeraars op enige wijze willen gaan investeren in de brandweer om schade te voorkomen, dat zou dan weer wel helpen, maar of men daartoe bereid is, of dat men dit als doel heb betwijfel ik.

Het rietteam van de brandweer Barneveld post Kootwijkerbroek is mede gefinancierd door Univé verzekeringen. Zij zagen het nut van het rietteam in en wilde daar graag bij helpen. Zij hebben financieel een behoorlijke bijdrage gedaan aan het rietteam.

Gezien het team inmiddels een aantal succesvolle inzetten heeft gedaan en een aantal woningen nog gewoon overeind staan denk ik dat Univé met dit team nu al winst gemaakt heeft.

Als de brandweer en verzekeraren op die manier samenwerken heeft dat alleen maar voordelen. Overheidskosten gaan omlaag, en verzekeringskosten ook. Beide maken er dus winst op. En de klant waarbij de rietkap in de brand staat? Die maakt ook winst omdat z'n woning nu misschien wel gered wordt. Hoewel het mooier zou zijn dat de veiligheidsregio's zelf meer te investeren hadden, maar goed.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2015, 10:27:57
Citaat van: Thor link=msg=1321302 date=1420747237
Het lange termijn beleid van Brandweer Nederland wordt voornamelijk bepaald door bezuiniging terwijl vwb het lange  termijn beleid Brandweer Nederland de voornaamste doelstelling zou moeten zijn verhoging van de efficiency/effectiviteit.
Met een dergelijk bedrijf lijkt het mij moeilijk vruchtbaar samen te werken.

De afgelopen 50 jaar is er maar weinig positief veranderd met betrekking tot de efficiency/effectiviteit en de snelheid waarmee een autospuit bij een brand water kan geven. In feite zijn de snelheid van het uitbrengen van aanvalsslangen en het gemak om deze slangen uit te brengen sterk achteruit gegaan met het vervallen van slangen opgeslagen in dubbele bochten op haspels. Dat scheelt tijdens de eerste inzet mankracht en tijd.
Daarnaast : het vervallen van de slangenkarren achterop kan in een aantal situaties een behoorlijk negatieve invloed hebben op de snelheid en het gemakt opbouw waterwinning.


guest12562

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2015, 11:06:57
@Luke, dat is hetgeen wat ik bedoel, daar zie ik dus de winst van beide kanten. Als dit de basis is helemaal goed! Ben dus benieuwd.

@Thor, ik weet niet of die discussie hier hoort, maar je hebt zeker een punt om mss weer eens terug te kijken naar oude goed werkende systemen welke in de jaren zijn verdampt. Ontwikkelingen mogen wat mij betreft niet stil staan en mss zijn oude toepassingen in het heden ook weer te gebruiken door veranderingen in de maatschappij. Neem bijv. het feit dat waterleiding bedrijven steeds minder rekening houden met het feit dat de brandweer gebruik maakt van het waterleiding net.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2015, 11:12:38
Citaat van: Breathe link=msg=1321740 date=1420884417

@Thor, ik weet niet of die discussie hier hoort, maar je hebt zeker een punt om mss weer eens terug te kijken naar oude goed werkende systemen welke in de jaren zijn verdampt. Ontwikkelingen mogen wat mij betreft niet stil staan en mss zijn oude toepassingen in het heden ook weer te gebruiken door veranderingen in de maatschappij. Neem bijv. het feit dat waterleiding bedrijven steeds minder rekening houden met het feit dat de brandweer gebruik maakt van het waterleiding net.
Als je een goede naam weet voor een nieuw topic, splits ik de berichten even af naar een nieuw topic. ;)
Of kunnen de berichten onder het topic vernieuwende waterwinning?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=88793


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2015, 11:32:57
Mbt de snelheid eerste aanval LD is Brandweer Nederland de afgelopen 50 jaar stil blijven staan, ja gewoon hard achteruit gegaan.
Discussies mbt SIV TS4 etc. hadden achterwege kunnen blijven als Brandweer Nederland zich had toegelegd op de verhoging van de efficiency/effectiviteit ipv bezuinigingen na lange een periode waarin het niet op kon vwb uitgaven, verkwistingen etc.het duurste is nog niet duur genoeg!

Samenwerking ?
Brandweer Nederland zou eens gebruik moeten maken van de kennis en kunde, inventiviteit, creativiteit, innovatie etc. die op de werkvloer aanwezig is maar steeds meer wordt lamgeslagen, beginnen met samenwerken dus met de eigen mensen.