05-06-2015 Kinderbeestfeest 2015 (Dreamnight at Artis) Amsterdam (NH)

Auteur Topic: 05-06-2015 Kinderbeestfeest 2015 (Dreamnight at Artis) Amsterdam (NH)  (gelezen 22119 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Hierbij mijn filmpje van gisteren!
! No longer available
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Het valt me in deze filmpjes op hoe gehaast veel mensen zijn, zelfs mensen die tussen de stoet door fietsen of lopen. Ik vind dat echt associaal, die paar minuutjes kun je toch wel wachten lijkt mij  :-\ .Het is maar een keer per jaar en het lijkt mij dat al die Amsterdammers wel weten dat het die dag is, wacht lekker even en zwaai...


Iets wat me wel opvalt, de stoeten lijken een stuk korter dan voorheen, in sommige filmpjes zie ik maar een paar wagens. Was het voorheen niet veel meer wagens ineens ?

Ik blijf het een top iets vinden, net als de hoogvliegersdagen en andere initiatieven.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Gister om 23.30 weer thuis. Wij hebben genoten van een mooie avond ondanks dat we op de heen reis "slechts" alleen waren voorzien van een aantal ouders  98uiye.

Het leek bij vertrek van route Cobra even wat lastig te worden omdat de Velsertunnel was afgesloten vanwege een storing en op de A9 een motorrijder het wegdek anders gebruikte dan waar het voor bedoeld is. Dat leverde in combinatie met het weer een aardig puinhoop in het verkeer op. Voor velen een nadeel voor de gasten denk ik een voordeel want op de A200 moest de route zich aardig door de drukte wurmen en dat leverde wat meer reistijd en veeeeel meer toeschouwers op  098uo

Respect voor de motorrijders van de politie en bmtn voor hun geweldige inzet om onze route toch redelijk soepel en vlot door de puinhoop die verkeer heet te loodsen.

De indruk die de filmpjes bij DaMook wekken, ik herken ze niet in die zin dat wij er voor mijn gevoel geen last van gehad hebben ook niet echt in de verkeerschaos onderweg, natuurlijk hebben de motorrijders wel meer werk aan de reis gehad dan normaal maar ik heb wel de indruk dat ze "lekker" gewerkt hebben zonder echte gekkigheid.

In Amsterdam nog een flinke pakkert recht op mijn bakkes gekregen van een onvervalste Amsterdamse struise dame  :-*  e050 als blijk van waardering en wat toeristen gesproken die er de ballen niet van begrepen en dachten dat er ik weet niet wat loos was  0098 Die mensen voorzie je dan van wat uitleg en je merkt dan dat wij Nederlanders maar een apart volkje zijn dat dit soort evenementen mogelijk is.

Kortom moe maar meer dan voldaan weer thuis gekomen en al snel de neus en tenen op gelijke hoogte gebracht.

Vandaag weer een oude storing wezen zoeken waarvan we dachten dat die opgelost was (daarom ook zonder blauw in het filmpje van 112 Noordwest) met deze storing hebben we onze traditie om zonder geheel werkende OGS in Amsterdam helaas weer voort moeten zetten. Inmiddels hebben we het manco hopenlijk ook echt gevonden en hopen met het vervangen van de zekeringkast van de OGS (hier zat een breuk in) nu echt de storingen achter ons te laten.

Ook hebben we uit beelden moeten zien dat we niet langer het enige particuliere brandweervoertuig zijn. Op de route Bever reed het, eveneens uit Oostenrijk afkomstige, broertje van ons voertuig mee in de vorm van een KRF
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: DaMook link=msg=1354473 date=1433614007
Het valt me in deze filmpjes op hoe gehaast veel mensen zijn, zelfs mensen die tussen de stoet door fietsen of lopen. Ik vind dat echt associaal, die paar minuutjes kun je toch wel wachten lijkt mij  :-\ .Het is maar een keer per jaar en het lijkt mij dat al die Amsterdammers wel weten dat het die dag is, wacht lekker even en zwaai...


Iets wat me wel opvalt, de stoeten lijken een stuk korter dan voorheen, in sommige filmpjes zie ik maar een paar wagens. Was het voorheen niet veel meer wagens ineens ?

Ik blijf het een top iets vinden, net als de hoogvliegersdagen en andere initiatieven.

Het overal doorheen lopen/fietsen is iets echt Amsterdams volgens mij. Ik ben niet anders gewend tenminste met begeleidingen.


Stoetjes zijn idd korter geworden qua aantallen. Sommige stoetjes waren ook wel vreselijk lang.

De kleine groepjes van 2 a 3 vtgn zijn de snelle pendeltochten. Die scheuren continue heen- en weer tussen zknhn.


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1354480 date=1433616715
Het leek bij vertrek van route Cobra even wat lastig te worden omdat de Velsertunnel was afgesloten vanwege een storing en op de A9 een motorrijder het wegdek anders gebruikte dan waar het voor bedoeld is. Dat leverde in combinatie met het weer een aardig puinhoop in het verkeer op. Voor velen een nadeel voor de gasten denk ik een voordeel want op de A200 moest de route zich aardig door de drukte wurmen en dat leverde wat meer reistijd en veeeeel meer toeschouwers op  098uo
Respect voor de motorrijders van de politie en bmtn voor hun geweldige inzet om onze route toch redelijk soepel en vlot door de puinhoop die verkeer heet te loodsen.

Op route Neushoorn (Blaricum > Huizen > Artis > vv) na enige tijd "rustig" op rijstrook 1 van een geblokte A1 gereden te hebben, toch ook de file in. Verder op de vluchtstrook dan maar. De motorrijders van Politie hebben in ieder geval één kenteken genoteerd van een personenwagen die alsnog dacht op dat moment de vluchtstrook te kunnen gebruiken. Verder viel het aantal mensen dat de stoet in Amsterdam wilde doorkruisen mij juist best wel mee, de stoet reed compact en de motorrijders hadden tijd voldoende om overig verkeer stil te zetten....en stil te houden. Een compacte stoet helpt in ieder geval om het aantal "overstekers" binnen de perken te houden, "onze" M10 paste het tempo goed aan.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Kruising A6 en op de A1 was het even buffelen en was het even zoeken om via de vluchtstrook vrij baan te kunnen krijgen. Voor de motorrijders maar verder hebben wij weinig problemen gehad.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1354486 date=1433618278
Het overal doorheen lopen/fietsen is iets echt Amsterdams volgens mij. Ik ben niet anders gewend tenminste met begeleidingen.


Stoetjes zijn idd korter geworden qua aantallen. Sommige stoetjes waren ook wel vreselijk lang.

De kleine groepjes van 2 a 3 vtgn zijn de snelle pendeltochten. Die scheuren continue heen- en weer tussen zknhn.

Ja ok, Amsterdam is natuurlijk anders dan brabant ;) . Volgens mij zou dat hier een stuk minder zijn, al zullen er hier ook wel zulke mensen zijn.

Ze waren voorheen ook idd erg lang dus opzich een logisch keuze.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek