Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015

Auteur Topic: Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015  (gelezen 17993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement

ENKHUIZEN -

Een Enkhuizense brandweerman is ontslagen na een swaffelincident. De man zou hebben gedreigd een mannelijke collega te swaffelen tijdens een trainingskamp in Drenthe. Twee collega's die meededen, is gevraagd om vrijwillig op te stappen.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/23546666/__Ontslag_na_swaffeldreigement__.html


Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2015, 12:33:13
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322133 date=1421057347
Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement
Als er inderdaad niets is gebeurd, dan vind ik ontslag wel erg ver gaan.
Verder is er professionele hulp geregeld zegt de veiligheidsregio.....". 98uiye
Als je hier al professionele hulp voor nodig zou hebben, dan ben je in mijn ogen ongeschikt als brandweerman.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2015, 12:38:51
Citaat van: Sylvester link=msg=1322153 date=1421062393
Als er inderdaad niets is gebeurd, dan vind ik ontslag wel erg ver gaan.
Verder is er professionele hulp geregeld zegt de veiligheidsregio.....". 98uiye
Als je hier al professionele hulp voor nodig zou hebben, dan ben je in mijn ogen ongeschikt als brandweerman.

Wij kunnen alleen maar speculeren over wat er is gebeurt... Ik kan mij voorstellen dat er in een bepaald scenario word overgegaan tot ontslag/maatregelen.  En dan hoeft er voor mij geen lichamelijk contact te zijn geweest.  

Wel sluit ik me aan bij het feit dat deze "brandweerman" niet echt geschikt is voor dit beroep, als hij hiervoor al professionele hulp nodig heeft...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2015, 12:55:57
We weten het hele verhaal niet, en weten natuurlijk niks over het verleden van het slachtoffer, dus we kunnen ook geen uitspraken doen of de professionele hulp terecht is ja of nee. Om dan meteen de conclusie te trekken dat de man ondergeschikt is voor het vak vind ik erg overdreven.

Daarnaast weten we niet in welke mate er professionele hulp geregeld is. Dit kan een heel traject zijn, maar ook een enkel gesprek. De collega lag te slapen. Als er dan ineens 3 andere collega's op je kamer staan die (zeggen dat ze) je gaan swaffelen.. Past niet binnen de teamgeest die ik van brandweerlieden verwacht.

Ook weten we niet waar het ontslag nou eigenlijk op gebaseerd is. Is er meer voorgevallen, of is dit incident anders geweest dan dat het naar buiten wordt gebracht? Overigens zijn 2 betrokkenen gevraagd te stoppen, dus niet direct ontslagen, maar zijn ze ook gestopt?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2015, 13:06:38
Citaat van: honderd link=msg=1322155 date=1421063757
We weten het hele verhaal niet, en weten natuurlijk niks over het verleden van het slachtoffer, dus we kunnen ook geen uitspraken doen of de professionele hulp terecht is ja of nee. Om dan meteen de conclusie te trekken dat de man ondergeschikt is voor het vak vind ik erg overdreven.

Daarnaast weten we niet in welke mate er professionele hulp geregeld is. Dit kan een heel traject zijn, maar ook een enkel gesprek. De collega lag te slapen. Als er dan ineens 3 andere collega's op je kamer staan die (zeggen dat ze) je gaan swaffelen.. Past niet binnen de teamgeest die ik van brandweerlieden verwacht.

Ook weten we niet waar het ontslag nou eigenlijk op gebaseerd is. Is er meer voorgevallen, of is dit incident anders geweest dan dat het naar buiten wordt gebracht? Overigens zijn 2 betrokkenen gevraagd te stoppen, dus niet direct ontslagen, maar zijn ze ook gestopt?

Ik heb dit korps leren kennen en ik vind het meer dan terecht, dat is alles wat ik er over hier over los laat. voor wie mijn ervaringen met dit korps wil weten zoek even op de geschiedenis van onze bus op dit forum.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2015, 14:25:25
De professionele hulp wordt meteen gezocht in de psychologische uithuil schouder en aai over de bol, maar zou je niet denken dat hier misschien juridische hulp en dergelijke om na het ontslag weer een andere baan te vinden worden bedoeld?

Ruud


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2015, 14:35:05
Citaat van: RuudF link=msg=1322174 date=1421069125
De professionele hulp wordt meteen gezocht in de psychologische uithuil schouder en aai over de bol, maar zou je niet denken dat hier misschien juridische hulp en dergelijke om na het ontslag weer een andere baan te vinden worden bedoeld?

Ruud

Vrijwilligers korps... en welke werkgever help jou met het zoeken van een andere baan als je de zak hebt gehad op deze gronden ??
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2015, 15:59:48
Stuur een brandweerploeg een paar dagen op oefening op een oefencentrum, en er wordt altijd gedonderd jaagt. Ik spreek uit ervaring. 998765
En vermoed ik dat de bewuste oefenleider er meer van gemaakt heeft dan nodig. Ook die had kunnen weten dat er met dit soort dagen altijd een jolige stemming heerst. De ploeg is een paar dagen van huis, en ja dan is het donderjagen. Tja, als je als oefenleider de situatie niet kan inschatten, denk ik dat je niet geschikt bent voor je taak. ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2015, 16:17:36
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322158 date=1421064398
Ik heb dit korps leren kennen en ik vind het meer dan terecht, dat is alles wat ik er over hier over los laat. voor wie mijn ervaringen met dit korps wil weten zoek even op de geschiedenis van onze bus op dit forum.
Voorlopig veroordeel jij hem wel. Op basis wat er in het verleden met je bus is gebeurd? Ga eens hoofdzaken van bijzaken leren scheiden. :-X


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2015, 16:26:59
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322158 date=1421064398
Ik heb dit korps leren kennen en ik vind het meer dan terecht, dat is alles wat ik er over hier over los laat. voor wie mijn ervaringen met dit korps wil weten zoek even op de geschiedenis van onze bus op dit forum.

Vreemd genoeg heeft alles betrekking op jouw busje. Brandstichtingen en vernielingen in heel Enkhuizen. Gedoe op de scholen van je kinderen. Een uit de hand gelopen grapje op een oefencentrum van de brandweer Enkhuizen. Volgens mij zit er nog heel wat oud zeer wat je kwijt wilt?

Als je er niks concreets kwijt wilt over dit korps kan je beter helemaal niks zeggen dan wat oude koeien uit de sloot te halen. En voordat ik de hele uitleg per PM krijg, die heb ik al eens gehad.  ;)


Iedereen die de brandweer een beetje kent weet dat er vaak grappen naar en tegen elkaar gemaakt worden en dat iedereen het wel eens moet ontgelden. Tuurlijk gaat dat af en toe een keertje te ver, maar om dan meteen 3 man te ontslaan. Ik vraag me af hoe de 'aangevallen' brandweerman hier onder is. Vind hij zelf ook dat hij proffesionele hup nodig heeft of is alles besloten van hogere hand?

Ik vraag me sowieso eigenlijk af waarom dit incident in de media komt. Brengt de veiligheidsregio dit naar buiten toe? Seksuele grapjes en intimidaties zijn schering en inslag op de werkvloeren. Daar lees je normaliter nooit iets van.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens