Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015

Auteur Topic: Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015  (gelezen 17994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #40 Gepost op: 13 januari 2015, 16:14:35
En daar heeft RED volledig gelijk t blijft natuurlijk speculeren wilde alleen aangeven hoe het er aan toe kan gaan bij meerdaagse oefeningen en dat mijn ervaring ook is dat het soms wel eens te ver gaat  998765 maar heb ook de ervaring dat er coördinatoren bestaan die zachtjes gezegd een beetje buiten de groep vallen en alles doorbriefen en  er bestaan ook die wel de gave hebben om alles binnen de groep op te lossen en niet naar buiten te treden


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #41 Gepost op: 13 januari 2015, 16:28:03
Citaat van: Gijs link=msg=1322509 date=1421160639
Nikon, ik denk dat je dan geen oefenleider c.q coördinator moet worden bij een enigszins gedisciplineerde organisatie.
Ik weet niet of we elkaar nu goed begrijpen maar bij een gediciplineerde organisatie hoort dicipline, en zwaffelen behoort volgens mij niet tot de werkzaamheden.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #42 Gepost op: 13 januari 2015, 16:36:33
Lees de dagbladen van vandaag, wederom aandacht aan dit voorval.

Nee, maar als redelijk tot goed leider bespreek je dingen in de groepen niet buiten de groep, zonder medeweten, en kun je ook gevolgen overzien.
Bij instappen begint de inzet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 13 januari 2015, 16:39:23
Massale steun collega's aan ontslagen brandweerman na swaffel-grap

ENKHUIZEN De brandweerman die gisteren door burgemeester Jan Baas van Enkhuizen werd ontslagen om een seksueel getinte grap, krijgt op Facebook veel steunbetuigingen van zijn (oud-)collega's.

De man zou tijdens trainingsdagen in Drenthe met een paar collega's naar de slaapkamer van een andere collega zijn gegaan en hebben geroepen dat ze hem gingen swaffelen. De Veiligheidsregio stelde daarna dat de brandweerman zich schuldig heeft gemaakt aan vernederend en intimiderend gedrag.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #44 Gepost op: 13 januari 2015, 16:46:19
Wordt het geen tijd dat je van een hulpverlenende dienst, die in de media het hele jaar aandacht vragen voor respect, het heilige huisje "we leven in een mannen wereld en daar gebeurd wel eens wat" met een rot gang afbreken ??

Hoe kun je naar de buiten wereld roepen dat je respect verdiend als het onderlinge respect ver te zoeken is ?? En intimidatie met de mantel der liefde telkens wordt toegedekt.

Ik heb respect voor de oefenleider die dit heeft aangekaart en (ik hoop) vooruit wist dat hij zijn kop in een wespen nest stak.

Als een dronken droppie op straat een agent dreigt te swaffelen dan is dat een schande van de grootste categorie en loopt hij met een beetje pech met een bon in ziijn zak naar huis maar binnen de muren van de hulpverlening wordt het min of meer als normaal afgedaan. Volgens mij mis ik ergens een stukje van de film  98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #45 Gepost op: 13 januari 2015, 17:10:40
Ik zou deze swaffel grap ook echt niet kunnen waarderen. Als je zonodig andere mannen wilt swaffelen dan heb je daar andere plekken voor waar dat wel op prijs gesteld wordt.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2015, 10:38:20
In dat artikel staat het precies zoals het is je collega's bij de vrw brandweer zijn je vrienden en dan moet je dat toch intern kunnen oplossen.!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #47 Gepost op: 14 januari 2015, 12:00:29
Citaat van: wjr307 link=msg=1322718 date=1421228300
In dat artikel staat het precies zoals het is je collega's bij de vrw brandweer zijn je vrienden en dan moet je dat toch intern kunnen oplossen.!

Maar de brandweer is ook gewoon een publieke organisatie, waar seksuele intimidatie niet thuis hoort. Als je als leidinggevende vindt dat daar sprake van is, dan moet je ingrijpen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #48 Gepost op: 14 januari 2015, 12:07:47
En juist als organisatie moet je zoiets kunnen oplossen en bespreken en in het uiterste geval ingrijpen het blijft natuurlijk speculeren maar gezien de berichten twijfel ik eraan of er niet gewoon iemand op zn ... (toepasselijk  0098) getrapt is en nu overtrokken reageert


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #49 Gepost op: 14 januari 2015, 12:12:46
Citaat van: wjr307 link=msg=1322758 date=1421233667
of er niet gewoon iemand op zn ... (toepasselijk  0098) getrapt is en nu overtrokken reageert
Dus jij vindt het geen probleem indien je ongewenst en ongevraagd door drie man geswaffeld wordt, en zal daar geen klacht over indienen?
Waarvan akte.  ::)
Samen sterk in de hulpverlening!