Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015

Auteur Topic: Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015  (gelezen 18063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #80 Gepost op: 15 januari 2015, 14:18:47
Citaat van: wjr307 link=msg=1323316 date=1421327171
Zoals al eerder aangegeven zul je dit niet begrijpen als je er geen onderdeel vanuit maakt..
Nee, inderdaad, het wordt er niet echt duidelijker op zo.

Maar iemand maakt geen melding van iets waar hij ongemakken van heeft, die in bepaalde situaties helemaal niet relevant horen te zijn.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #81 Gepost op: 15 januari 2015, 14:24:21
Citaat van: Gijs link=msg=1323285 date=1421322838
Als dit zo zou zijn , zoals je verwoord Zwelgje, dan is het een gebrek van de leiding om het tenminste aan de oefenleider bekend te stellen, dank dan de aandacht er op worden gehouden en  de eerlijkheid van de persoon zelf om dit bekend te stellen binnen de groep,  maar ik heb begrepen uit de media en informatie dat de desbetreffende persoon "eigenlijk" ook enige beperkingen had.

Vooropgesteld dat ik niet beweer dat zoiets speelt. Dat weten wij gewoon niet, want wij kennen de details niet. Ik gebruik het alleen als voorbeeld om aan te geven waarom iemand best ondersteboven kan zijn van zo'n grap, zonder dat het hem/haar ongeschikt maakt als brandweerman.
(En nee, het lijkt mij niet dat een slachtoffer van bijvoorbeeld seksueel geweld of kindermishandeling maar heeft te melden dat hij/zij dit in het verleden heeft meegemaakt. En zo kunnen er nog tig andere gebeurtenissen zijn uit het verleden, die helemaal niet relevant zijn voor het huidige functioneren van een brandweerman. )

Citaat van: Breathe link=msg=1323306 date=1421326241
Hier gaat toch geen uitsluitsel over komen.

Nee precies, maar ik erger me wel aan mensen die automatisch conclusies trekken als "overdreven", "niet geschikt", etc.
We weten gewoon niet wat er gebeurt is. Je kan geen conclusies trekken gebaseerd op een persbericht en wat opmerkingen van korpsleden op social media. Het enigste wat we zeker weten is dat er door de veiligheidsregio 3 brandweerlieden uit dienst zijn gezet/gevraagd te vertrekken na een incident op oefening, en er aan het slachtoffer professionele hulp geboden is.
Daar kunnen we allerlei oordelen aan gaan hangen, maar dat valt allemaal onder speculatie. Dus lijkt me dat zinloos en ook niet volgens de regels op dit forum...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


guest12562

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 15 januari 2015, 15:09:22
Vind dit wel een mooie afsluiter  O0


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #83 Gepost op: 16 januari 2015, 17:10:26
Citaat van: Breathe link=msg=1323347 date=1421330962
Vind dit wel een mooie afsluiter  O0

En daar is het moderatorteam het helemaal mee eens. Verder gespeculeer en wat/als/dan scenario's laten we hier achterwege. Indien er nieuwsberichten verschijnen met feitelijkheden dan zullen deze uiteraard geplaatst worden. Indien die berichten aanleiding bieden tot een nieuwe discussie, dan wordt het slotje ook verwijderd.

Tot die tijd is dit topic gesloten. Enkele bijdragen uit het topic zijn door ons verwijderd.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #84 Gepost op: 10 april 2015, 22:40:37
Geswaffelde brandweerman moet nu zelf weg

vrijdag 10 april 2015  |  22:06

ENKHUIZEN De brandweerman uit Enkhuizen die door een collega geswaffeld werd, moet nu zelf zijn ontslag indienen van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord.
...
...
De dader werd door burgemeester Jan Baas ontslagen. Twee andere brandweermannen stapten naar aanleiding van de rel vrijwillig op. Na een geestelijk onderzoek is nu volgens het NHD ook de geswaffelde brandweerman, die anoniem wil blijven, gevraagd om op te stappen. Daar is hij het niet mee eens. Ook het ontslag van zijn collega’s noemt hij ’overdreven’. Tegen het NHD zegt hij: "Ze dwingen mij om weg te gaan. Ik mag nog wel bij de brandweer werken, maar van de Veiligheidsregio niet meer in Noord-Holland Noord."
...
....
De Veiligheidsregio laat vrijwel niets los over de kwestie, maar bevestigt tegenover de krant in gesprek te zijn met de betrokkene

complete artikel op: http://www.rtvnh.nl/nieuws/162606/geswaffelde-brandweerman-moet-nu-zelf-weg
Samen sterk in de hulpverlening!


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #85 Gepost op: 11 april 2015, 10:09:02
Een bijzondere draai aan het verhaal.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #86 Gepost op: 11 april 2015, 12:11:03
Met de gevolgen dat er nog meer vragen , én verhalen gaan spelen.
Bij instappen begint de inzet.