Wachttijden 0900-8844

Auteur Topic: Wachttijden 0900-8844  (gelezen 7861 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 11 september 2016, 15:38:04
Citaat van: enrico1972 link=msg=1446768 date=1473599650
De App van BuitenBeter is absoluut NIET van de Gemeente Rotterdam Flavius maar een regulier bedrijf.
Dat die App sinds een paar jaar goed werkt bij de Gemeente Rotterdam is omdat ik de App wilde gebruiken maar de meldingen niet goed in het gemeentelijke systeem van Rotterdam te recht kwamen. Hierop heb ik veelvuldig contact met BuitenBeter gehad waarop de Gemeente uiteindelijk aan de slag is gegaan om het goed te laten aansluiten op het Rotterdamse systeem. Bij andere gemeente werkte de App namelijk wel goed alleen Rotterdam had er problemen mee om het aan elkaar te koppelen.
Zo te lezen wilde je GOED duidelijk maken dat de app niet van de gemeente is. Haha.  ;)

Maar bedankt voor de informatie, want dat wist ik dus niet!

Citaat van: enrico1972 link=msg=1446768 date=1473599650
Dat een Politie Service App een welkome aanvulling zou zijn die op de zelfde manier zou kunnen werken als de BuitenBeter App daar ben ik het wel mee eens. Alleen vrees ik dat de Politie weer zelf het wiel zal willen uitvinden i.p.v. met BuitenBeter contact op te nemen en kijken hoe de politie het kan kopiëren en gaan gebruiken. Dit zou in 1 maand geregeld kunnen worden lijkt mij.
Daar ben ik ook bang voor, maar mogelijk kan dat komen doordat het aanbesteedt moet worden?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #31 Gepost op: 11 september 2016, 15:53:23
Citaat van: Flavius link=msg=1446771 date=1473601084
Zo te lezen wilde je GOED duidelijk maken dat de app niet van de gemeente is. Haha.  ;)

Maar bedankt voor de informatie, want dat wist ik dus niet!
Daar ben ik ook bang voor, maar mogelijk kan dat komen doordat het aanbesteedt moet worden?

Ben graag duidelijk zodat iets meestal in 1 keer helder is anders krijg je zo'n heen en weer gedoe joh  ;D ;D

Of het aanbesteed moet worden weet ik niet. Als je weet hoe en wat hoeft het niet veel te kosten lijkt me.
Vind dat verplichte aanbesteden sowieso bullshit omdat het veel te veel tijd kost voor je resultaat ziet maar het is vaak niet anders. ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #32 Gepost op: 11 september 2016, 16:01:04
Citaat van: enrico1972 link=msg=1446764 date=1473599199
Waarom een doorkies menu. Er wordt op meerdere manieren duidelijk gemaakt dat je verdachte- en heterdaadsituaties moet melden via 112. Laat de mensen maar eens leren hoe het werkt en niet van hun probleem het probleem van de politie maken. En anders kan men ook kijken op https://www.politie.nl/themas#thema-organisatieonderdelen

Dat gaat al heel wat jaren mis. Heterdaad inbraken worden gemeld via 0900-8844 of zelfs via het contactformulier op de site. Ondanks dat het bandje op 0900 vaak genoeg benadrukt dat er 112 gebeld moet worden vinden veel mensen dat te zwaar. Ze associëren 112 met levensbedreigende situaties.

Je kan een hele mediacampagne optuigen voor veel geld wat waarschijnlijk maar beperkt werkt, of je kan een vrij eenvoudige aanpassing doen op het 0900 nummer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #33 Gepost op: 11 september 2016, 19:55:37
Heb 1x meegemaakt dat iemand een dag later een heterdaad inbraak meldde onder het mom van "owh ik dacht niet dat jullie om 22:00 nog aan het werk waren dus heb maar niet gebeld".
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #34 Gepost op: 12 september 2016, 00:22:04
Citaat van: DiNozzo link=msg=1446778 date=1473602464
Dat gaat al heel wat jaren mis. Heterdaad inbraken worden gemeld via 0900-8844 of zelfs via het contactformulier op de site. Ondanks dat het bandje op 0900 vaak genoeg benadrukt dat er 112 gebeld moet worden vinden veel mensen dat te zwaar. Ze associëren 112 met levensbedreigende situaties.

Je kan een hele mediacampagne optuigen voor veel geld wat waarschijnlijk maar beperkt werkt, of je kan een vrij eenvoudige aanpassing doen op het 0900 nummer.

Dit hele probleem is juist veroorzaakt door de mediacampagne: "geen spoed, wel politie" waarmee 0900-8844 werd geintroduceerd. Daarmee leg je de vraag wat wel of niet spoedeisend is al vooraf neer bij de melder. Die vraag moet in eerste instantie beantwoord worden door een vakkundige centralist en niet door een leek die vaak ook nog het slachtoffer is.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #35 Gepost op: 12 september 2016, 23:03:41
Citaat van: Tha-Nose link=msg=672692 date=1253450493
Bij de KMAR hebben ze nagenoeg ook geen wachttijd. Maar die werken alleen met rechtstreekse nummers en geen moeilijk gedoe met 10 keer doorverbinden. ;)

Wat kan er veel veranderen in 7 jaar tijd ;)