Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 140969 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Om dit soort tuig aan te houden oud toch ook de DSI in het leven geroepen?!

Dit is ook geen klus voor gewone agenten. Die wapens hebben om een mus uit de lucht te schieten maar niks beginnen tegen automaten!   8)

Snap ook wel dat ATs niet paraat kunnen staan ivm de kosten, maar wat kost dit?  Dit betalen we ook allemaal! Dan sponsor Ik lever de blauwe kolom dan dit gaajes!
1:87 modelletjes:  


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
'Het land' heeft natuurlijk ook weer haar oordeel klaar. Steken onder water over 'laffe agentjes' die bang de achtervolging staken als er geschoten wordt....  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
even terug komend op mijzelf: Explosieven + automatische vuurwapen + brinks = overval Brinks Amsterdam 2011  :o
En om alles dan even op een rijtje te zetten:

  • 2011 Brinks Amsterdam
  • 2013 Brinks Best

Dus 2015 .....
Tuurlijk, en dit keer Brinks in een plaats die begint met een C ? Dan zijn we in 2061 van ze af....   :D


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Criminaliteit bestrijden doe je met name door de pakkans te vergroten. Dat kan door bij de daad zelf in te grijpen of door opsporing.
Adequate ingrijpen na de melding kan alleen als gelijke slagkracht hebt of meer. Daar hoort opleiding, training, onderhoud etcetera bij. Hoever wil je gaan? Spoedvoertuigen bepantseren en uitrusten met M4's, MICH helmen en kogelwerende vesten? Willen wij dat onze spoedvoertuigen zover worden uitgerust?


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Ik vraag me af of er eerst agenten dodelijk getroffen moeten worden voordat ze politie anders gaan uitrusten/inrichten.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
ook wel dat ATs niet paraat kunnen staan ivm de kosten

En waar zou een AT dan paraat moeten staan?

Ik vraag me af of er eerst agenten dodelijk getroffen moeten worden voordat ze politie anders gaan uitrusten/inrichten.

En waar hadden de agenten die de achtervolging gestaakt hebben dan mee uitgerust moeten zijn geweest zodat zij de achtervolging niet hadden moeten staken en de auto tot stoppen hadden kunnen dwingen en de daders aan te houden?


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
En waar hadden de agenten die de achtervolging gestaakt hebben dan mee uitgerust moeten zijn geweest zodat zij de achtervolging niet hadden moeten staken en de auto tot stoppen hadden kunnen dwingen en de daders aan te houden?

Ik kan wel honderd domme opmerkingen plaatsen waarin ik beschrijf hoe ze zulke criminelen kunnen stoppen, maar dat zou niet reëel zijn.
Maar er zal toch eens iets moeten veranderen in dit land. Misschien moeten ze vanuit de politiek wat meer investeren in de politie of veiligheid binnen dit land. Dit niet alleen vanwege deze overvallen, maar alle grote incidenten bij elkaar waar de politie niets tegen kan doen.

Ik krijg de indruk dat de politie steeds vaker met automatische geweren wordt beschoten en niets terug kan doen, maar de burger moet zich wel veilig voelen hier? Deze gasten die blijkbaar niet bang zijn om grof geweld te gebruiken lopen veelal nog vrij rond, mede doordat de achtervolgingen gestaakt moeten worden of omdat zij überhaupt niet in staat zijn de achtervolgers bij te benen.

Verwacht er hier iemand dat, wanneer er niets veranderd, het allemaal vanzelf wel minder gaat worden dan?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Tsja ik denk dat het nooit gaat gebeuren dat 'gewone' dienders iets kunnen beginnen tegen automatische wapens, daar zijn wij gewoon niet op toegerust.
Wel worden de nieuwe voertuigen uit de LAPV (als het goed is?) bepantserd aan de voorzijde (portieren), maar daar hebben we erg weinig aan tegen automatische wapens in een rijdende situatie (voorruit).
Ook het nieuwe wapen gaat weinig extra inbrengen. Beste manier zou zijn om de pakkans achteraf te vergroten zodat het gewoon onrendabel wordt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
even terug komend op mijzelf: Explosieven + automatische vuurwapen + brinks = overval Brinks Amsterdam 2011  :o
En om alles dan even op een rijtje te zetten:

  • 2011 Brinks Amsterdam
  • 2013 Brinks Best

Dus 2015 .....

2010 Brinks geldtransportwagen A1 (mislukt)
2011 Brinks Amsterdam
2011 G4S geldtransportwagen Leiderdorp (chauffeur spoorloos)
2011 SecurCash Rotterdam
2012 G4S Nieuwegein
2013 Brinks Best

En mogelijk dat ik er nog ben vergeten..
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
2010 Brinks geldtransportwagen A1 (mislukt)
2011 Brinks Amsterdam
2011 G4S geldtransportwagen Leiderdorp (chauffeur spoorloos)
2011 SecurCash Rotterdam
2012 G4S Nieuwegein
2013 Brinks Best

En mogelijk dat ik er nog ben vergeten..
Inmiddels chauffeur gelukkig aangetroffen en aangehouden http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2011/11/Chauffeur-van-overvallen-geldwagen-aangehouden-ELSEVIER321028W/ .
That's just the way it is.