Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 140188 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Overigens denk ik wel dat speciale eenheden echt vele malen betere schutters zijn dan deze overvallers zelf.
Maar goed, je zult inderdaad met zo'n eenheid in de buurt van die gasten zien te komen en dat is nog wat een ander verhaal. Daarin kan volgens mij ook de drone een goed middel zijn.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Overigens denk ik wel dat speciale eenheden echt vele malen betere schutters zijn dan deze overvallers zelf.
Maar goed, je zult inderdaad met zo'n eenheid in de buurt van die gasten zien te komen en dat is nog wat een ander verhaal. Daarin kan volgens mij ook de drone een goed middel zijn.

Om dan vervolgens de speciale eenheden in te vliegen bijvoorbeeld? De AW139's van de luchtvaartdienst zijn daar in eerste instantie voor aangeschaft... ;)


juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Eens.

Maar gezien de hoeveelheid mensen in de politiek die er iets van moeten vinden zal het nog wel even duren.

We wachten al op: nieuwe wapenstok, nieuw vuurwapen, taser, een fatsoenlijk uniform. Een auto met kogelvrije voorruit.
Wel leuk verlanglijstje.

Drone eraan toevoegen is maar kleine stap.


guest14264

  • Gast
Kogelvrij zijn ze allemaal. Kogelwerend niet ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Drones...?

Vraag: wat kost dat om in de lucht te hebben landelijk dekkend?

Antwoord: teveel.

En door....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik denk dat het ook goed zou zijn als Brinks zijn personeelsbestand eens goed screent. Er moet informatie van binnenuit zijn en dat elke keer..
Het is denk ik makkelijker om te.voorkomen dan dat je bij een overval de daders kunt pakken. Dat is niet te organiseren en dat zou dan een toevalstreffer worden aangezien de gewone agent.l niks kan beginnen tegen zulk zwaar geschut en het AT al genoeg 'gewoon' werk heeft en al rederijk verspreid is.

De screening van Brink's en collega Geld- en Waardetransport bedrijven is strenger dan de screening van de reguliere beveiligingsbedrijven in ons land.
Het lekken van informatie helemaal uitbannen gaat je nooit lukken helaas. Er hoeft maar iets te gebeuren bij iemand en de persoon is ineens helemaal veranderd en geloof me dat hoef je echt niet te merken aan de persoon in kwestie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
De screening van Brink's en collega Geld- en Waardetransport bedrijven is strenger dan de screening van de reguliere beveiligingsbedrijven in ons land.
Het lekken van informatie helemaal uitbannen gaat je nooit lukken helaas. Er hoeft maar iets te gebeuren bij iemand en de persoon is ineens helemaal veranderd en geloof me dat hoef je echt niet te merken aan de persoon in kwestie.

Misschien is het toch nog handig om de organisatie opnieuw door te lichten. Het kan aan mij liggen, maar ik zie vrij veel overvallen van brink's waardetransporten in tegenstelling tot G4S of een ander bedrijf.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Drones...?

Vraag: wat kost dat om in de lucht te hebben landelijk dekkend?

Antwoord: teveel.

En door....

Oh? Drones kosten een fractie van een heli en kunnen een hoop surveillancetaken minstens zo goed en zeker veel langer uitvoeren. Het zou een leuke afstudeerscriptie zijn, maar ik denk dat de kosten prima te verantwoorden zijn aangezien daarmee op helikosten bespaard kan worden.
Bijdragen op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Drones kunne  zeker een toegevoegde waarde hebben, we hebben er in Amsterdam ervaring in. En het het houdt mensen ook nog eens in spanning: doet ie t wel of doet ie t niet.

Nee ff serieus! Ik ben het eens met de opmerking dat het weer symboolpolitiek is. Iemand heeft de drones in de media naar voren gebracht en nu vallen we er allemaal over. Over een paar weken is het allemaal weer voorbij. En ik moet zeggen GOD ZIJ DANK! want het is techniek en zou in dienst moeten komen bij de politie/ overheid. En die combi gaat niet samen. Wellicht kunnen we van defensie wat tweedehands materiaal aanschaffen? Ze moeten daar toch bezuinigen en dan zitten we niet aan europese aanbestedingen die handenvol met geld kosten en rommel opleveren.

Mocht men drones aanschaffen dan inderdaad voor elke plaats met meer dan 50000 inwoners een drone want met 4 van die dingen (net als de politie heli's) schiet je nog niks op.

Sorry ik ben erg sarcastisch: ik zie het niet zitten. Of het wordt europese aanbiedingen shit óf het worden er te weinig omdat het te veel kost en dan verdwijnen ze in een magazijn en gebeurd er niks/ te weinig mee. Hoe dan ook het kost handen vol met geld dat naar mijn inzien veel beter besteed kan worden aan opleidingen en de rest van het door juanneele genoemde wensen lijstje.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat
De ScanEagle is gebouwd door een dochteronderneming van vliegtuigbouwer Boeing. Naast het Nederlandse leger gebruiken onder meer Australië, Italië, Singapore en de VS deze ook. De drone heeft een spanwijdte van ruim 3 meter. Hij kan ruim 16 uur onafgebroken in de lucht blijven en heeft zowel een daglicht-, als een infraroodcamera.
bron: http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M5&s=M113&ss=P1791&l=NL

Citaat
Het systeem bestaat uit een grondstation (GCS), 6 vliegtuigen, een lanceerinrichting en een opvangsysteem. De besturing van het vliegtuig (Air Vehicle, AV) gebeurt vanuit het grondstation.
bron: http://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/vliegtuigen_en_helikopters/onbemande_vliegtuigen/scaneagle_analog

Citaat
De kosten kunnen per operatie oplopen tot meer dan 34.000 euro.
bron: http://tweakers.net/nieuws/86797/nederlands-leger-zet-drones-gemiddeld-vijf-keer-per-jaar-niet-militair-in.html

Dus als je een 24 uurs landelijk dekkend drone-systeem wilt hebben heb je 2 drones per (nader te bepalen) gebied nodig, ze kunnen immers 16 uur vliegen. We houden het even makkelijk dus we bestellen de gewone eenheden en wat lanceer eenheden extra om zo de drones te verdelen. Dus zeg 6 drone eenheden en 12 extra lanceereenheden. Aangezien ik daar geen aanschafprijzen heb hou ik het op de inzetprijs van een eenheid en dat * 6 drone eenheden.

Per inzet 34.000,- euro * 352 dagen * 6 drone-/lanceereenheden = 71.808.000,-

Gelukkig kan je dan wel de boeven achtervolgen. Dan heb je nog steeds personeel nodig dat het geboefte kan aanhouden. Aangezien er te weinig AT eenheden in Nederland zijn moet er nog een potje met centjes voor een AT (achtige) eenheid komen.

en dat voor 71 miljoen + ....  :o

ik denk dat we wel iets goedkopers kunnen bedenken  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens