Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 140196 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch

Het vtg in een donkere kleur met alleen het politielogo op de passagiersdeuren en motorkap(deze wel retroreflecterend).
Zoals de honden in Haaglanden?

Bureau: Dienst Levende Have
Soort voertuig: Dienstvoertuig Hondengeleiders


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Zoals de honden in Haaglanden?

Ja precies. Onopvallend opvallend zeg maar.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Als voertuig wellicht de Lenco BEAR, in lichte uitvoering de Lenco BEAR Bearcat G3.

Deze heeft als basis de Ford F-550. Echter snelheid en pantser tegen bijvoorbeeld een AK zal niet samengaan.

Alternatief is wellicht de Dodge Charger, of Europese varianten zoals Audi's of BMW's.

Elk verbetering t.a.v. snelle interventie zal een prijs hebben. Het is de politiek die moet afwegen of ze dat willen betalen. Vaak willen ze dat wel maar dan halen ze het geld ergens anders vandaan uit de organisatie.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
De Nl'se onderzoeker zal daar mee bedoelen automatische wapens, maar dit is puur mijn interpretatie.

Je hebt vuistvuurwapens, (die je redelijkerwijs met 1 hand  vasthoudt zijnde pistolen en revolvers) en schouderwapens ( die je redelijkerwijs met twee handen vasthoudt zijnde geweren).

Of bedoelt ze het onderscheidt tussen een klein zakpistooltje als in overige of fullsize vuistvuurwapens?

Ik heb ooit al eens iets geroepen over slechte statistieken en daar conclusies aan verbinden. Dit is weer zo'n schoon voorbeeld er van.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Kuch heeft deze niet mee gedaan met de aanbesteding van het nieuwe verkeersvoertuig maar de Volvo was beter. Ja ja het was het kleine broertje de 535 D maar...........

Negatief in de aanbesteding zat de BMW 520d touring samen met de Volvo V70 D5


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Ja BMW kwam met de 520, maar dat kwam door de club die de kar trok. Uiteindelijk zou de motor voor de verkeersdienders een 535 worden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Waar ik wel wat in zie is zoiets als de SRU in de serie Flashpoint. Gebasseerd op de Emergency Task Force van de Toronto Police: http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_Task_Force_(TPS)

Teams die 24/7 inzetbaar zijn, met goede informatievoorziening, goede training en materialen. Ook teams die veelal uit dezelfde mensen zijn samengesteld, zodat je goed op elkaar ingespeeld bent.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094

Maar dan ga je volgens mij alweer gauw richting een AT wat "gewoon" de klok rond op een basis zit te wachten. Want de SRU rijd niet preventief rond, als ik goed geïnformeerd ben.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Vriend, kijk ff op de wikipedia link die ik poste, daar staat meer info. Bv dat het geen SWAT is en ook de "gewone" agenten ondersteund.

Je zou een dergelijke eenheid ook bv de overval-alarmen kunnen laten doen. Vaak loos, maar je laat je wel zien. Zo weet ik ook nog wel wat andere procedures die ze zouden kunnen afhandelen, maar dat is info die ik niet op een openbaar forum ga zetten.

Edit: ff een autocorrectdingetje aangepast


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
@moppersmurf
Waar heb jij deze cijfers vandaan getoverd?