Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 140885 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #750 Gepost op: 30 maart 2016, 19:27:49
Citaat van: Sylvester link=msg=1416529 date=1459353846
Een motoragent dat ook de beschikking heeft over een aanvalswapen (5:54 linkerzijde), het was me nog nooit opgevallen.
! No longer available
DarkKnightDude

Cowboy


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #751 Gepost op: 31 maart 2016, 09:15:31
Cowboy
Hey is daar een hele andere wereld dan hier. Daar heeft iedereen een vuwa.

Er is ook veel meer vuurwapengeweld tegen de politie. Dus niks cowboy...  ;)


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #752 Gepost op: 1 april 2016, 12:00:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1416621 date=1459408531
Hey is daar een hele andere wereld dan hier. Daar heeft iedereen een vuwa.

Er is ook veel meer vuurwapengeweld tegen de politie. Dus niks cowboy...  ;)

Doelde meer op de manier hoe dat lange wapen bevestigd zit.  ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #753 Gepost op: 1 april 2016, 21:11:16
blijf het bijzonder vinden die Amerikanen....wel een M4 op je motor bevestigen, maar geld voor een fatsoenlijk motorpak is er niet.  terwijl het risico dat je dat nu net nodig hebt, vele malen groter is dan dat je die M4 nodig hebt...... en JA het is er in de zomer gigantisch heet, maar dat is het hier soms ook. Geen reden om niet een motorpak te dragen.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #754 Gepost op: 1 april 2016, 21:31:52
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1416952 date=1459537876
blijf het bijzonder vinden die Amerikanen....wel een M4 op je motor bevestigen, maar geld voor een fatsoenlijk motorpak is er niet.  terwijl het risico dat je dat nu net nodig hebt, vele malen groter is dan dat je die M4 nodig hebt...... en JA het is er in de zomer gigantisch heet, maar dat is het hier soms ook. Geen reden om niet een motorpak te dragen.
Is eerder de cultuur. Daar dragen ze liever zelfs geen helm. Laat staan een motorpak.

Hier is het juist de omgekeerde wereld. Volledig aangekleed de motor op i.v.m. veiligheid. Alleen met een klappertjespistool de straat op of matig belichte (signalering) dienstvoertuigen.

Het is maar hoe je het bekijkt ;)
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #755 Gepost op: 6 april 2016, 18:36:08
Citaat van: CPrime link=msg=1416961 date=1459539112
...of matig belichte (signalering) dienstvoertuigen.

Eens, ik vind dat we hier ook met kermiswagens moeten gaan rijden, voor zie dat ook nog is van betere toeters en top het af met een rumbler en ik geloof dat er dan minder schades gereden worden tijdens prio ritten


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #757 Gepost op: 11 april 2016, 19:03:17
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1417769 date=1459960568
Eens, ik vind dat we hier ook met kermiswagens moeten gaan rijden, voor zie dat ook nog is van betere toeters en top het af met een rumbler en ik geloof dat er dan minder schades gereden worden tijdens prio ritten

Je bent het eens met wat ik zeg en zegt vervolgens totaal iets anders.  ;D
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #758 Gepost op: 16 mei 2016, 16:05:21
Heren en Dames,

Graag weer ontopic over de bewapening van de politie.

Andere discussie worden afgesplitst naar eigen topics of samengevoegd met bestaande.

ir. Auditor


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #759 Gepost op: 11 juni 2016, 16:54:19
Het lijkt me mogelijk om met een lang vuurwapen vanuit een open dak een vluchtende auto onklaar te maken. Bijvoorbeeld door het kapot schieten van de benzinetank, banden, motorblok, accu, of andere technische systemen. Of door de voorruit zodanig te versplinteren dat er geen zicht meer is. Of men kan eventueel de ruiten besmeuren door middel van paintball-wapens of zoiets.

Ook op dit gebied kan productinnovatie belangrijk zijn. Zo’n systeem zou ook een beetje preventief afschrikkend kunnen werken op criminelen.

Het schieten met een aanvalsgeweer of shotgun kan vanaf vijftig meter afstand vermoedelijk wel zonder de bestuurder te raken. Het lange vuurwapen  kan daartoe worden uitgerust met een laser-vizier en speciale munitie. Misschien kunnen er ook traangas- of pepperspray-patronen of beanbags in de vluchtende auto worden geschoten, of  andere vormen van less-lethal munitie.

Dat schieten kan natuurlijk alleen, als er geen andere verkeersdeelnemers in de buurt zijn. Maar 's nachts is dat soms ook het geval. En ook het laten ontkomen van gevaarlijke en gewelddadige criminelen is heel riskant. En het langdurig achtervolgen op zich, is ook levensgevaarlijk voor verdachten, omstanders en politieagenten.

Daarom kunnen speciale achtervolgingsvoertuigen worden uitgerust met een lang vuurwapen en open dak. De bemanning moet daarvoor natuurlijk speciaal worden getraind.

Het moet trouwens volgens mij ook mogelijk zijn, om een effectief net-systeem te ontwikkelen met mazen, om voor een vluchtauto in te zetten.
Ik stem links.