GRIP 3 Zeer groot ongeval gevaarlijke stoffen (zoutzuur) A73 - Sint Odiliënberg 14-01-2015

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer groot ongeval gevaarlijke stoffen (zoutzuur) A73 - Sint Odiliënberg 14-01-2015  (gelezen 42776 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Veiligheidsregio LN @vr_ln  ·  2m 2 minutes ago
35 mensen zijn door onderzocht en uit auto gehaald. 2 mensen met ademhalingsproblemen. Situatie tankauto is stabiel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Hoogstwaarschijnlijk is de vrachtwagen achterop de tankwagen gereden. Ik vermoed dat dit door de file is gekomen, maar dat moet nader onderzoek nog uitwijzen.

Het was een heel hectische situatie waarbij een hoop hulpdiensten zijn ingezet. Het heeft even geduurd voordat er een ploeg met speciale rode pakken richting het voertuig zijn gelopen. Zover ik heb kunnen zien zijn vrijwel alle automobilisten in de auto blijven zitten. Mede door de files die hier al de hele dag staan was het moeizaam voor de hulpdiensten om de plek van het ongeval te bereiken.




p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln  25s25 seconds ago
#Ongeval #A73: het bedrijventerrein en de wijk #Merum is vrijgegeven. Ramen en deuren kunnen open en mensen mogen weer naar buiten.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: p2Elst link=msg=1322939 date=1421246338
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln  25s25 seconds ago
#Ongeval #A73: het bedrijventerrein en de wijk #Merum is vrijgegeven. Ramen en deuren kunnen open en mensen mogen weer naar buiten.

Betekent dit ook een afschaling??


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln  33s33 seconds ago
De brandweer controleert auto's #ongeval #A73 of er mogelijk druppels #zoutzuur aanwezig zijn.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: RAdeR link=msg=1322926 date=1421244547
:-X
Ach, waarschijnlijk is de overheid zelf ook het bestaan van crisis.nl vergeten.. 0098


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Deze kan er nog wel even achteraan ..................

Citaat
VID ‏@vid  2 min.2 minuten geleden
Aanrijding bij de Swalmentunnel in de #A73 richting Maasbracht. De tunnel is dicht.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Weert had een gaspakkenteam, echter is die wegbezuinigd. Dichtstbijzijnde gaspakkenteam is Venlo als ik het goed heb begrepen.


Jeroen_L

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Citaat van: SniperEye link=msg=1322952 date=1421247601
Weert had een gaspakkenteam, echter is die wegbezuinigd. Dichtstbijzijnde gaspakkenteam is Venlo als ik het goed heb begrepen.

En Roermond(?)