Airsoft wapen vervoeren zonder vergunning

Auteur Topic: Airsoft wapen vervoeren zonder vergunning  (gelezen 3496 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest15549

  • Gast
Gepost op: 14 januari 2015, 15:58:54
ik ga over een paar maanden airsoften met een paar vrienden. Ik zal de chauffeur zijn en een van hen is lid van de airsoftbond en heeft zodoende een vergunning om een airsoftwapen te bezitten en te vervoeren van zijn huis naar de airsoftplek en terug.

Wanneer die vriend in de auto zit, met zijn vergunning, mag het wapen dan in de kofferbak liggen terwijl ik rijd?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2015, 18:06:42
Zolang hij er bij is en alle papieren kan tonen maakt het niet uit wie er rijdt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2015, 17:48:14
Citaat van: RS496 link=msg=1322950 date=1421247534
ik ga over een paar maanden airsoften met een paar vrienden. Ik zal de chauffeur zijn en een van hen is lid van de airsoftbond en heeft zodoende een vergunning om een airsoftwapen te bezitten en te vervoeren van zijn huis naar de airsoftplek en terug.

Wanneer die vriend in de auto zit, met zijn vergunning, mag het wapen dan in de kofferbak liggen terwijl ik rijd?

Het "wapen" (wettelijk replica) mag gewoon in de kofferbak, beter zelfs dat is verplicht. Het mag ook niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn. dat betekent in een tas/koffer zonder houder en batterijen er in. Ook dient de tas/koffer te zijn afgesloten.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2015, 18:15:34
Volgens mij staat er "dat het voorwerp dusdanig verpakt is dat het niet onmiddelijk aangewend kan worden voor bedreiging of afdreiging". Die kofferbak staat zover ik heb gelezen noch in de wet, nog in de RWM, noch in de CWM.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2015, 18:23:39
Citaat van: SniperEye link=msg=1360784 date=1436285734
Volgens mij staat er "dat het voorwerp dusdanig verpakt is dat het niet onmiddelijk aangewend kan worden voor bedreiging of afdreiging". Die kofferbak staat zover ik heb gelezen noch in de wet, nog in de RWM, noch in de CWM.

klopt niet dwingend verplicht maar geadviseerd.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2015, 10:16:02
Geadviseerd door wie...?


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2015, 10:42:50
Citaat van: Diamondback link=msg=1360915 date=1436343362
Geadviseerd door wie...?

Door de NABV, wettelijk is enkel geregeld dat de replica niet voor onmiddelijk gebruik gereed mag zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2015, 11:08:32
Slecht advies.

Je moet eerst kijken naar wat voor auto je hebt.
Leuk dat vervoer in de achterbak, maar er zijn zat auto's waarvan je de achterbak niet meer separaat van de rest kunt af sluiten. En rijden met alles op slot brengt weer andere risico's met zich mee.

Bij mij ligt de zooi op de achterbank. Bijkomend voordeel: de veiligheidsgordels achter. Kun je mooi gebruiken om de boel mee vast te zetten.