Middelbrand (kraanwagen ramt aarde wal) rotonde N34 - Gieten 23-01-2015

Auteur Topic: Middelbrand (kraanwagen ramt aarde wal) rotonde N34 - Gieten 23-01-2015  (gelezen 14076 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #50 Gepost op: 23 januari 2015, 18:58:32
Citaat van: NikonDirk link=msg=1325190 date=1422027867
En bedankt. Dat ik er niet over praat wil niet zeggen dat er geen medeleven is...  >:(
Ik denk dat je KLF verkeerd begrepen hebt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #51 Gepost op: 23 januari 2015, 20:19:38
De berging heeft ook lang geduurd omdat het niet een kwestie van lostrekken was. Naast het immense gewicht zaten de remmen vast waardoor lostrekken niet mogelijk is. Daarbij zat de kraan tot voorbij de cabine in de wal en was deze finaal in elkaar gedrukt zoals je op fotos ziet.
Dat bergen van het slachtoffer heeft dan daarna ook lang geduurd. Hoop dat de meesten (de beste stuurlui) nu snappen waarom dingen lang lijken te duren.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #52 Gepost op: 23 januari 2015, 20:28:49
Uiteraard respect voor één ieder die hiermee te maken heeft gekregen in wat voor vorm dan ook.
Al denk ik dat de Hv'ers ook moeten snappen dat het voor een 'leek' enorm lang klinkt.

In eerste instantie reageerde ik hierop aangezien ik dacht dat men nog niet bij het slachtoffer gekomen was. Later bleek duidelijk dat men al vrij snel bevestigd had dat de persoon was overleden. Dan snap ik dat de 'spoed' er af is. De politie meldde echter dat men niet bij het so kon komen, dus dan is er de mogelijkheid dat het so nog leeft...en dan zou je je kunnen afvragen of een snellere inzet van een derde partij niet meer had kunnen uithalen. Vandaar ook mijn frustratie vanaf die 'wal' van: komop lui, actie.

Echter doet dat laatste er dus niet toe in de situatie die nu bekend is.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #54 Gepost op: 23 januari 2015, 22:43:20
Vanmiddag er als dorpsbewoner even gekeken, was echt niet mis. Het eerste wat me door het hoofd schoot was echter een ander ongeval in 2011. Daarbij een bieten die in de zelfde muur is gereden, en ook in brand is gevlogen. Die chauffeur was er gelukkig beter vanaf gekomen. Vind het natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurt. Dat de berging lang duurde was natuurlijk een groot logistiek verhaar, hijskranen, opleggers, rijplaten, dichte bouwhekken. heel veel respect ook voor de brandweermensen die het slachtoffer bevrijd hebben, want om dat aan te zien was vast geen pretje.

een melding die ik miste:

p2kflex
08:38:41 23-01-15GROUP-1P 2 Logistiek Hoogeveen graag bellen MKNN. Havelte niet nodig.
0501116BRW Drenthe (Hoogeveen) (Logistiek)


Heb meneer, hij was alleen, samen met een kennis van mij nog geholpen de aggregaat terug in de container te zetten.

en dan blijkt wel weer hoe naïef mensen zijn, men moet blij zijn dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd, hoeveel telefoons en onverwacht remmen ik wel niet heb gezien, ongelofelijk.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2015, 00:12:24
Kraanwagen rechtdoor op rotonde

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/23/01-kraanwagen-rechtdoor-op-rotonde.html
Laatste update: 23-01-2015 | 11:59

Gieten - Een kraanwagen reed vrijdagochtend op de N34 op de rotonde bij Gieten rechtdoor en kwam op een aarden wal tot stilstand. Het voertuig raakte daarbij in brand.

Op moment van publicatie van dit bericht zat de chauffeur nog bekneld. Voor zijn leven wordt gevreesd. De brand was van korte duur en het voertuig staat enkele uren na het ongeval nog op de plek waar het tot stilstand is gekomen. Er is zwaar materieel nodig om de kraanwagen vlot te trekken. Daarna is het pas mogelijk om bij de chauffeur te komen. De bergingsoperatie zal nog tot in de middag gaan duren. De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse doet onderzoek naar de oorzaak. Dit bericht zal worden aangevuld zodra er meer informatie beschikbaar is.
Samen sterk in de hulpverlening!




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #57 Gepost op: 30 januari 2015, 15:15:35
Onderzoek dodelijk ongeval kraanwagen Gieten afgerond

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/30/01-onderzoek-dodelijk-ongeval-kraanwagen-gieten-afgerond.html
Laatste update: 30-01-2015 | 15:05

Gieten - Het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval in Gieten waarbij een 42-jarige man uit Schoonebeek om het leven kwam is afgerond. De politie gaat uit van een noodlottig ongeval.

Vrijdagochtend 23 januari reed de kraanwagen op de rotonde op de N34 bij Gieten rechtdoor en kwam op een wal tot stilstand. De wagen raakte in brand. De brand was van korte duur. Er was zwaar materiaal nodig om de kraanwagen vlot te trekken. Daarna was het pas mogelijk om bij de bestuurder te komen. Hij bleek te zijn overleden.

Uit het technisch onderzoek zijn geen aspecten naar voren gekomen die om nader onderzoek vragen. Vermoedelijk is de bestuurder voor het ongeval onwel geworden. In overleg met het Openbaar Ministerie is besloten dat het onderzoek wordt afgerond.
Samen sterk in de hulpverlening!