Opleiding politiekundige bachelor

Auteur Topic: Opleiding politiekundige bachelor  (gelezen 20167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 27 januari 2015, 20:11:52
Citaat van: LSPD link=msg=1326300 date=1422368129
Tegenwoordig zijn de mogelijkheden om met je P een WO-bachelor te gaan volgen nog heeeeeeel beperkt.. Universiteiten hebben namelijk te maken gehad met een erg hoog percentage afvallers in deze groep. Ook als je kijkt naar de Masters is er zelden aangegeven met welke HBO bachelor je kan doorstromen (ik ben het nog niet tegengekomen).

Het hele systeem is vreselijk onduidelijk en na vele uren onderzoek weet ik nog niet hoe het nou precies zit. Om alles nog erger te maken hanteert iedere school andere toelatingseisen voor dezelfde opleiding... om heel eerlijk te zijn heb je zelfs geluk als de toelatingseisen voor leerlingen vanuit het HBO überhaupt (duidelijk) omschreven zijn.

samengevat.... het is gewoon om te huilen... heel. erg. hard. te. huilen. :'(



Doe voor mij maar gewoon wat meer vacatures bij politie  :D doei leenstelsel! doei onduidelijke toelatingseisen! doei twijfel over kans op een baan!
Ben vorig jaar nog met een HBO-P een WO studie erbij gaan doen dat totaal geen relevantie heeft met mijn HBO opleiding. Dus dat kan ik niet beamen.

Ik weet ook niet naar welke masters jij kijkt, maar de masters die relevant zijn voor mijn HBO opleiding hebben allemaal duidelijke toelatingseisen voor HBO'ers (over het algemeen is dat simpelweg een >7 gemiddeld staan) en hoeft er vaak niet eens een premaster gevolgd te worden. Enfin. Blijkbaar is het erg sector afhankelijk?  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2015, 20:32:41
Citaat van: Cabo link=msg=1326321 date=1422377546
Hoe kom je hierbij? Een mede forummer heeft ook een VWO diploma en zit gewoon in de opleiding tot hoofdagent.
En er zijn er zat met HBO diploma die niv. 4 doen.

Ik ken meerdere mensen die met een (V)WO of hoger afgeketst zijn omdat niveau 4 gewoon te laag was. Ze hebben er gewoon slechte ervaring mee omdat mensen vaak verveeld raken, hogerop willen en vervolgens tegen allerlei plafonds aan botsen. Dat demotiveert mensen en zorgt dat mensen eerder dan gepland uitstromen omdat hun kansen buiten de politie veel beter zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #22 Gepost op: 27 januari 2015, 21:08:40
Ik vermaak mij nog prima als agent met VWO op zak O0 Ik ben gelukkig niet belast met een sterke vorm van 'carrièredrang' (in de zin van zo snel mogelijk naar de top). Ik kan mijn ei genoeg kwijt in de BPZ, mag dit jaar een leuke opleiding in, kan financieel goed rondkomen. Nee hoor prima zo! :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #23 Gepost op: 27 januari 2015, 21:09:28
Wat DiNozzo zegt klopt, sterker nog; vanaf 2015 is het landelijk beleid dat er in principe geen HBO afgestudeerden worden aangenomen voor N3/4 EN 5.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #24 Gepost op: 27 januari 2015, 21:11:51
Citaat van: silque link=msg=1326366 date=1422389368
Wat DiNozzo zegt klopt, sterker nog; vanaf 2015 is het landelijk beleid dat er in principe geen HBO afgestudeerden worden aangenomen voor N3/4 EN 5.
Dus mensen met een HBO kunnen geen Politiekundige doen? En hoe zit het met Recherchekundige?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2015, 21:13:43
Citaat van: Frank. link=msg=1326365 date=1422389320
Ik vermaak mij nog prima als agent met VWO op zak O0 Ik ben gelukkig niet belast met een sterke vorm van 'carrièredrang' (in de zin van zo snel mogelijk naar de top). Ik kan mijn ei genoeg kwijt in de BPZ, mag dit jaar een leuke opleiding in, kan financieel goed rondkomen. Nee hoor prima zo! :)

Dat is goed om te horen Frank! Opleiding op niveau 3, 4 of 5 gedaan?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2015, 21:16:08
Citaat van: silque link=msg=1326366 date=1422389368
Wat DiNozzo zegt klopt, sterker nog; vanaf 2015 is het landelijk beleid dat er in principe geen HBO afgestudeerden worden aangenomen voor N3/4 EN 5.

wooooooooow, what?! toch wel de verkorte N5? Want, wat zou je anders moeten? ik heb nog nooit gehoord van direct instromen op N6


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2015, 21:29:19
Klopt, N6 bestaat ook niet meer. Zelfs voor de doorstroom ligt dat momenteel stil.

Hoe er met verkort wordt omgegaan weet ik niet, je hebt best kan dat dit alleen voor doorstromers gaat gelden die al HBO hebben. Er zijn nog eenheden die aannemen met HBO, maar landelijk is de afspraak dat het niet meer gebeurt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2015, 21:31:07
Citaat van: silque link=msg=1326375 date=1422390559
Klopt, N6 bestaat ook niet meer. Zelfs voor de doorstroom ligt dat momenteel stil.

Hoe er met verkort wordt omgegaan weet ik niet, je hebt best kan dat dit alleen voor doorstromers gaat gelden die al HBO hebben. Er zijn nog eenheden die aannemen met HBO, maar landelijk is de afspraak dat het niet meer gebeurt.

Waar kan men deze landelijke afspraken terugvinden ?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2015, 21:39:08
Dit is een brief van HRM geweest die door de politiebond is gepubliceerd, zal vd week eens kijken of ik hem kan vinden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.