Opleiding politiekundige bachelor

Auteur Topic: Opleiding politiekundige bachelor  (gelezen 20169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #40 Gepost op: 28 januari 2015, 18:00:55
Ik gok maatschappelijk werk en dienstverlening!


Lieke

  • Aspirant Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
Reactie #41 Gepost op: 28 januari 2015, 21:01:18
Citaat van: jss179 link=msg=1326601 date=1422464455
Ik gok maatschappelijk werk en dienstverlening!


Hahaha ja heel goed gegokt! ;D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #42 Gepost op: 29 januari 2015, 16:17:06
Ik kreeg wat PM's met het verzoek om de brief, om verdere PM's te voorkomen hierbij het antwoord wat ik heb toegestuurd:

*********************************
Hoi!
Die brief gaat alleen over N5, over N3 en N4 bestaat al een tijd de opvatting dat hier in principe geen HBO'ers voor worden aangenomen. De reden staat al in het topic vermeld, maar betreft idd het feit dat je niet bepaald uitgedaagd wordt door die opleiding en men bang is dat je je mede klasgenoten hiermee demotiveert.

Die brief zelf heb ik zojuist even bekeken en ik ga hem je niet toesturen. Het is namelijk geen publicatie maar een intern document.
Ik kan je wel een stuk uit de brief citeren:

Citaat
Gewenst instroomniveau voor de opleiding tot politiekundige bachelor is een afgeronde HAVO/VWO danwel MBO-4 opleiding. Voorkomen moet worden dat we overgekwalificeerde kandidaten (met reeds afgeronde HBO/WO opleiding) selecteren.

Een stukje verderop staat:

Citaat
Met deze beleidsbeslissing wordt nadrukkelijk niet beoogd om een lagere kwaliteit van instroom te genereren. Beoogd wordt de misvatting uit de wereld te helpen dat men voor het uitvoerende politiewerk twee HBO, danwel WO/HBO opleidingen nodig heeft.
 

Verder gaat de brief voornamelijk over het feit dat politiekundigen ook in het veld mee moeten werken en dat wij dus niet per definitie als leidinggevende of beleidsmaker aan de slag gaan.
De brief is inmiddels bijna 2 jaar oud, ik weet dat er ook een storm van kritiek op is gekomen.

Wat er op dit moment nog van over is en hoe e.e.a. wordt uitgevoerd weet ik niet, dan moet je werving en selectie bellen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


nique74

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #43 Gepost op: 14 februari 2015, 15:01:48
Hoe zit het eigenlijk met vakantie dagen gedurende de opleiding?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #44 Gepost op: 14 februari 2015, 17:51:05
je hebt een X aantal vakantiedagen gebaseerd op je contract. Meestal moeten die opgenomen worden tijdens de 'sluiting' van de academie, maar het kan ook zijn dat je dan in het korps ingezet kan worden.
De reguliere schoolvakanties zijn niet van toepassing!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Camilio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #45 Gepost op: 16 februari 2015, 09:32:52
Met de 'sluiting' bedoel je de zomer periode en einde van het jaar of zo?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2015, 19:38:32
Tussen week 29 - 32 en kerst/oud & nieuw is de academie gesloten, althans er wordt geen les gegeven.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


djeffrey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #47 Gepost op: 20 juni 2015, 03:08:19
Ik vraag mij af hoe de eerste 9 maanden van de opleiding eruit zien. Zijn er mensen die de eerste 9 maanden achter de rug hebben en mij kunnen vertellen hoe het rooster er bijvoorbeeld uit ziet? Vaak lees ik reacties zoals ''ga er maar van uit dat je van 9 tot 5 op school zit'', maar daar heb ik niks aan, aangezien er ook 's avonds (schiet)les wordt gegeven bijvoorbeeld.

Staan de roosters vast voor een x aantal weken/maanden, of veranderen deze wekelijks? Heeft iemand misschien een voorbeeld rooster?

Alvast bedankt.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #48 Gepost op: 20 juni 2015, 04:22:11
Citaat van: djeffrey link=msg=1357108 date=1434762499
Ik vraag mij af hoe de eerste 9 maanden van de opleiding eruit zien. Zijn er mensen die de eerste 9 maanden achter de rug hebben en mij kunnen vertellen hoe het rooster er bijvoorbeeld uit ziet? Vaak lees ik reacties zoals ''ga er maar van uit dat je van 9 tot 5 op school zit'', maar daar heb ik niks aan, aangezien er ook 's avonds (schiet)les wordt gegeven bijvoorbeeld.

Staan de roosters vast voor een x aantal weken/maanden, of veranderen deze wekelijks? Heeft iemand misschien een voorbeeld rooster?

Alvast bedankt.

Geen pijl op te trekken, lekker op je af laten komen. Ene week zit je helemaal volgepland, andere week heb je weer veel zelfstudie. Roosters veranderen wekelijks en je hebt ook gewoon net als op een MBO/HBO-opleiding lessen die vervallen e.d. Dan kan je aan opdrachten werken bijv.
If you can dream it, you can do it.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #49 Gepost op: 20 juni 2015, 11:16:35
Je rooster wordt per periodes van 12 weken gepland, daar is geen peil op te trekken. 's-Avonds heb je in de regel vrij, maar soms zijn er omstandigheden waarop je toch 's-avonds aan de bak mag. Denk idd aan schieten, IBT, FMV een 'lezing' of oefeningen.

Ik snap dat je houvast wilt, maar die is niet te geven. Laat het op je afkomen, tussendoor valt ook wel eens wat uit of wordt er wat gewijzigd.. het is net een reguliere onderwijsinstelling.  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.