Incidenten met verkeersregelaars

Auteur Topic: Incidenten met verkeersregelaars  (gelezen 180089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Gepost op: 8 november 2009, 17:35:30
Man schept en mishandelt verkeersregelaar

KAATSHEUVEL (ANP) - Een 37-jarige man uit Goirle heeft zondagochtend een verkeersregelaar aangereden en vervolgens mishandeld. Dat gebeurde tijdens een atletiekevenement in Kaatsheuvel. De politie heeft de Brabander aangehouden.

Door de aanrijding viel de verkeersregelaar op de motorkap van de auto. Vervolgens stapte de boze Goirlenaar uit en sloeg de regelaar. Over en weer vielen klappen, aldus de politie. De verdachte zei de politie dat de regelaar voor zijn auto is gesprongen en dat hij eerst een klap in zijn gezicht had gekregen.

http://www.omroepbrabant.nl/anp.aspx?id=081109114




Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2010, 21:39:49
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/714741/Man-rijdt-in-op-verkeersregelaar-4.htm

en de tekst van het bericht:


Man rijdt in op verkeersregelaar

GELDERMALSEN - Een 76-jarige verkeersregelaar uit Geldermalsen is vrijdag aan de dood ontsnapt. Hij kon ternauwernood voorkomen dat hij onder een auto terechtkwam.

Een 21-jarige automobilist uit Buren was op de Peperstraat in Geldermalsen langs een versperring gereden. De verkeersregelaar gaf nog een stopteken, maar de bestuurder reed door. De verkeersregelaar kon nog net op tijd opzij springen.

De automobilist heeft daarna zijn auto geparkeerd en zou de verkeersregelaar nog een klap hebben verkocht. De man uit Buren is door de politie aangehouden.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2011, 13:33:42
Man rijdt verkeersregelaar bij Roda JC aan

De politie heeft vanavond in Kerkrade de bestuurder van een busje aangehouden die waarschijnlijk met opzet tegen een verkeersregelaar is aangereden.

Dat gebeurde rond 20.10 uur bij het stadion van Roda JC na aanvang van de eredivisiewedstrijd van de Limburgse club tegen RKC Waalwijk.
Dat maakte de politie bekend.

De verkeersregelaar is met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. (ANP)
19/08/11 21u57

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2855448/2011/08/19/Man-rijdt-verkeersregelaar-bij-Roda-JC-aan.dhtml


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2012, 11:06:49
Automobilist verdacht van aanrijden verkeersregelaar
 
ZETTEN - Een 32-jarige automobilist uit Kesteren is in de nacht van vrijdag 5 op zaterdag 6 oktober aangehouden. Hij zou bij een verkeerscontrole in Zetten een 28-jarige verkeersregelaar hebben aangereden. Tevens zou de man onder invloed hebben verkeerd.

Die nacht werd een verkeerscontrole gehouden in de Overbetuwe (zie persbericht over de ‘Blauwe avond’). Een verkeersregelaar stond op de Wageningsestraat in Zetten en wilde een auto naar de controlepost sturen. Hieraan zou de bestuurder geweigerd hebben mee te werken. Ook zou hij de verkeersregelaar hebben uitgescholden. De automobilist reed weg. De verkeersregelaar sprong opzij, maar zou toch door de buitenspiegel van de auto zijn geraakt. Motorrijders van de politie gingen achter de auto aan. Op de A15 bij Zetten (Andelst/Dodewaard) werd de man uit Kesteren aangehouden.
Een ademtest wees uit dat de man onder invloed verkeerde (0,76 promille). De bestuurder kreeg tevens een rijverbod van twee uur opgelegd.

Van de Regio pagina Gelderland-Midden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 28 november 2013, 19:05:48
Gisteravond was het nevelig/mistig en nat.
Op de Hondrugweg zijn het hele jaar door werkzaamheden waarbij wegvakken omgelegd worden vanwege de aanleg van een tunnel.

Toen ik gisteravond Emmen binnen reed zag ik allerlei zwaailichten waaronder ook blauw, ben niet wezen kijken omdat ik naar huis wilde. Het bleek dat er verkeersregelaars aan het werk waren gezet om alles in goede banen te leidden. Ik moet zeggen dat ook ik tijdens het rijden niet doorhad dat er verkeersregelaars liepen. De verkeerslichten op de kruising waar ik langs ging stonden op knipperen en dus voor mij sowieso een reden om te stoppen voor de voorrangsweg en de situatie in me op te nemen voordat ik zou gaan oprijden. Pas op dat moment viel mij op dat er op de kruising die ik passeerde regelaars liepen. Op het gedeelte waar het ongeval plaatsgevonden had stonden heel veel borden. Ik kan me zo voorstellen dat door de kleuren en reflecties in zulke gevallen vekeersregelaars minder opvallen.

Zaak is wel dat je je snelheid dermate aanpast zodat je elk moment kunt stoppen en geen aanrijdingen krijgt/veroorzaakt.
Sterkte voor de betrokken verkeersregelaars en natuurlijk beterschap voor de aangereden man.

http://www.newspower.nl/verkeersregelaar-in-emmen-aangereden/
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2014, 12:46:14
Nu eens geen fysiek geweld tegen een verkeersregelaar ::)

Verkeersregelaar aangehouden na mishandeling fietsers
 
Citaat
Heerenveen - De politie heeft maandagmiddag een 72-jarige verkeersregelaar uit Heerenveen aangehouden op verdenking van mishandeling.
Dit en meer: http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/18/01-verkeersregelaar-aangehouden-na-mishandeling-fietsers.html


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2014, 12:49:33
Toch wel

Automobilist rijdt in op verkeersregelaar
Citaat
WEESP - De politie is een onderzoek gestart naar de identiteit van een automobilist die vrijdagmiddag is ingereden op een verkeersregelaar aan de Korte Muiderweg.

Hele artikel via http://www.weespernieuws.nl/lees/27424/man-rijdt-op-verkeersregelaar-in


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #7 Gepost op: 3 april 2014, 01:09:08
Citaat van: Sylvester link=msg=1251740 date=1395143174
Nu eens geen fysiek geweld tegen een verkeersregelaar ::)

Verkeersregelaar aangehouden na mishandeling fietsers
 Dit en meer: http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/18/01-verkeersregelaar-aangehouden-na-mishandeling-fietsers.html
Die kan zijn pas wel inleveren.
En op die leeftijd nog regelen?? Hoewel als je gezondheid het toelaat, maar ik betwijfel of ik het nog ga doen op die leeftijd, afgezien van gezondheid. Heb wel vorig jaar met collega van ander bedrijf bij evenement gestaan. Hij was 70, kop groter dan mij en strak in het vel, geen rimpel te zien, puur natuur.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #8 Gepost op: 3 april 2014, 03:47:13
Citaat van: piet60 link=msg=1255679 date=1396480148
Die kan zijn pas wel inleveren.
Op grond van? Is misdraging tijdens het regelen van het verkeer een reden om je aanstelling (!) kwijt te raken? (dus niet je baan!)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #9 Gepost op: 14 april 2014, 23:36:48
Citaat van: Haageneesch link=msg=1255684 date=1396489633
Op grond van? Is misdraging tijdens het regelen van het verkeer een reden om je aanstelling (!) kwijt te raken? (dus niet je baan!)
Misschien weet ik niet. Als aanstelling weg is ben je ook je baan kwijt als verkeerregelaar lijkt mij, maar mogelijk dat iemand het precies weet.
De zaak met die twee meiden is wel duidelijk mishandeling  of zie ik het verkeerd?