Incidenten met verkeersregelaars

Auteur Topic: Incidenten met verkeersregelaars  (gelezen 182649 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #150 Gepost op: 30 mei 2016, 00:36:50
@HIT.

Dat ben ik met je eens.
Echter zou ik graag een stapje verder willen gaan, want dat een VKR steeds naar getuigen moet zoeken heeft geen zin.
De melding van een VKR zou gelijk moeten zijn met de melding van een politieagent, dus zonder getuigenrompslomp.
Direct kenteken noteren, tijd, plaats, en kassa.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #151 Gepost op: 30 mei 2016, 06:11:49
Citaat van: HIT link=msg=1426481 date=1464557812
Ik kan dit alleen maar onderschrijven.

Met foto bewijs en meerdere getuigen hoor je ook nooit iets terug. Ik heb zelfs in 2008 toen mijn eerste foute ervaring was een paar keer zelf gezocht naar terug koppeling. Later hoorde ik van een bevriende agent dat er alleen melding in het dagrapport was gemaakt omdat de bewijsvoering te zwak was. Ik had twee burgers en drie survianten van politie als getuige.....

In 2011 deed ik aangifte van twee beveiligers die door de afzetting heen via de rode kruizen een afgesloten weg in reden om daar vervolgens de eerste afrit te nemen. Toen ik de meldkamer van het beveiligingsbedrijf belde was het "ja, ze hadden een melding en dan mogen ze door afzettingen heen en rode kruizen negeren" Ook toen werd er geen gehoor gegeven op de aangifte.

Er moet wat veranderen in de pakkans, of het nou is om meer agenten op straat te zetten of de bewijslast van VKR's of afzetters te verhogen ik weet het niet. Ik weet wel dat het geen bal uitmaakt van RP, GP naar NP. Er was toen al te weinig pakkans, en dat is nu alleen maar erger.

Afzetters, VKR bedrijven en RWS zouden de mogelijkheid moeten hebben om via een BOA procedure camera's op voertuigen te mogen gebruiken als bewijslast, maar ook om een proces verbaal op te maken voor het niet opvolgen van.
Zoals ik al jaren zeg, als je een groep mensen bevoegdheden geeft geef ze dan ook de bevoegdheden om niet opvolging te vervolgen.

Citaat van: NS1607 link=msg=1426485 date=1464561410
@HIT.

Dat ben ik met je eens.
Echter zou ik graag een stapje verder willen gaan, want dat een VKR steeds naar getuigen moet zoeken heeft geen zin.
De melding van een VKR zou gelijk moeten zijn met de melding van een politieagent, dus zonder getuigenrompslomp.
Direct kenteken noteren, tijd, plaats, en kassa.


Jos.

Het gebeurt geregeld dat verkeersdeelnemers bewust onze vkr aanwijzingen (en verkeersborden) negeren  :-\
Tot nu toe heb ik nog geen aangifte gedaan.  ::)

We hebben allemaal een VOG moeten afgeven, bij bewust gemaakte overtredingen vind ik het vervolgen (zonder getuigenrompslomp) een terechte stap.  O0
Op veel kruisingen hangen camera's, die beelden kunnen hopelijk ook gebruikt worden?  ::)

Welk "voertuig camera systeem" zou je hiervoor het beste kunnen gebruiken?
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #152 Gepost op: 30 mei 2016, 10:59:08
Een VOG zegt toch niet zoveel? Zo moeilijk is het niet om die te krijgen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #153 Gepost op: 30 mei 2016, 15:03:54
Citaat van: Bollie link=msg=1426466 date=1464551794
Wel toevallig dat allebei de verdachten 47 jaar zijn en de beide verkeersregelaars 69  998765

Even het tweede artikel goed lezen. Dat gaat namelijk in de eerste alinea over een nieuw incident en in de tweede alinea over het incident uit het eerste artikel.
(ik maakte die fout eerst ook)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #154 Gepost op: 20 juni 2016, 00:00:39
https://www.youtube.com/watch?v=bjS5S5oWMa8
Twee keer aangereden, maar verkeersregelaar uit Harderwijk blijft werken - Omroep Gelderland
Omroep Gelderland
Samen sterk in de hulpverlening!


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #155 Gepost op: 20 juni 2016, 03:28:39
Jammer om te zien en horen dat er veel incidenten zijn met verkeersregelaars.  :-\
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #156 Gepost op: 20 juni 2016, 15:48:05
Citaat van: pb_vkr_zh link=msg=1431056 date=1466386119
Jammer om te zien en horen dat er veel incidenten zijn met verkeersregelaars.  :-\

Over incidenten van gewone/burger mensen met een simpel hesje die heel gemoedelijk het verkeer in goede banen helpen leiden, dus in feite verkeersassistenten, bij o.a. evenementen, feesten etc. hoor je nimmer over incidenten. Het lijkt wel of de aanduiding verkeersregelaars en bijbehorende outfit onder sommige omstandigheden leiden tot conflicten.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #157 Gepost op: 20 juni 2016, 17:28:36
Citaat van: Thor link=msg=1431115 date=1466430485
Over incidenten van gewone/burger mensen met een simpel hesje die heel gemoedelijk het verkeer in goede banen helpen leiden, dus in feite verkeersassistenten, bij o.a. evenementen, feesten etc. hoor je nimmer over incidenten. Het lijkt wel of de aanduiding verkeersregelaars en bijbehorende outfit onder sommige omstandigheden leiden tot conflicten.

Wat mogelijk meespeelt hierin is dat bezoekers van evenementen daar komen om plezier te maken. De beroeps vkr staat vaak bij wegwerkzaamheden, wat doorgaans betekend dat automobilisten moeten afwijken van hun gebruikelijke route en dus sneller geïrriteerd zijn.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #158 Gepost op: 20 juni 2016, 18:05:29
Matthijs, dat ben ik niet geheel met u eens.
Ook evenementenverkeersregelaars komen regelmatig in aanraking met geïrriteerde en/of agressieve weggebruikers.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #159 Gepost op: 20 juni 2016, 19:43:28
Ik vermoed wel dat ik weet waar Thor zijn mening vandaan komt. Ik heb die indruk soms ook wel eens. Al kan ik het totaal niet staven of bewijzen. Puur gevoel.

Soms heb ik wel de indruk bij sommige verkeersregelaars dat ze iets te hard proberen autoriteit uit te stralen en dat heeft effect op hun non-verbale communicatie.  Veel mensen tegenwoordig hebben een autoriteits-(probleem/aversie). Iemand die dan overkomt als zichzelf te belangrijk vinden kan dan mogelijk wat sneller agressie uitroepen. Waarschijnlijk helpt een volledig uniform met schouder epauletten, een bestikkerde auto met een zwaailicht en een norse bromsnor kunnen dat autoritaire plaatje wellicht vergroten. Het kan voorkomen dat een automobilist geïrriteerd is door de afzetting, als hij dan vervolgens van bromsnor een kort antwoord krijgt: "Nee u mag niet, omdraaien." Dan is dat niet de meest ontwapenende aanpak. Ik denk dat BOA's soms het zelfde probleem hebben.

Aan de andere kant komt een 21 jarig kereltje met een hesje, korte broek en een paar nike's een stuk minder autoritair over en is daarmee door zijn uitstraling al ontwapenend. Alles straalt uit: die staat hier gewoon even tijdelijk ergens voor te helpen. Als die jongen dan ook vriendelijk zegt: "sorry de straat is afgesloten voor de wandelvierdaagse, kan er niks aan doen meneer." Dan komt dat totaal plaatje al heel anders over. De kans op agressie neemt daarmee ook af.