Incidenten met verkeersregelaars

Auteur Topic: Incidenten met verkeersregelaars  (gelezen 182417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #170 Gepost op: 21 juni 2016, 17:15:47
En daarom moet men maar handhavend optreden. Wie niet wil horen moet maar voelen.  O0
Dat heeft geen klap met handhavend optreden te maken maar met sociale vaardigheid. Door "het handhavend optreden" van sommige BOA's slaat de vlam in de pan. Als het anders wordt gebracht, zelfs als daar een pv op volgt, kan een ander daar best in meegaan. Door er in te springen met "men moet handhavend optreden" is de start al verkeerd.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #171 Gepost op: 21 juni 2016, 17:33:03
Citaat van: Bert65 link=msg=1431243 date=1466522147
Dat heeft geen klap met handhavend optreden te maken maar met sociale vaardigheid. Door "het handhavend optreden" van sommige BOA's slaat de vlam in de pan. Als het anders wordt gebracht, zelfs als daar een pv op volgt, kan een ander daar best in meegaan. Door er in te springen met "men moet handhavend optreden" is de start al verkeerd.
Helemaal mee eens.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #172 Gepost op: 21 juni 2016, 17:56:29
Nee, het start verkeerd met de opmerkingen als " je bent maar verkeersregelaar en kan mij toch niets maken.  "

De meeste slechte beoordelingen over verkeersregelaars komen ook van die mensen die hen ervaren als hinder.  Zonder ook maar een woord te wisselen, en als dat wel gebeurt dan is dat meestal niet op een vriendelijke manier. Vraag dat maar eens aan de blauwe tak hier, doorgaans hebben zij iets minder last maar kennen zeker bij het verkeer regelen dezelfde uitlatingen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
De politie hield dinsdagmiddag rond 12.30 uur een 66-jarige man uit Vught aan op verdenking van het doorrijden na een aanrijding, waarbij een verkeersregelaar ernstig letsel opliep.

Bon: http://112vandaag.nl/2016/06/doorrijder-aanrijding-vught-gepakt-dankzij-beelden-dashcam-verkeersregelaar-ernstig-letsel/
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #174 Gepost op: 21 juni 2016, 18:14:15
Nee, het start verkeerd met de opmerkingen als " je bent maar verkeersregelaar en kan mij toch niets maken.  "

De meeste slechte beoordelingen over verkeersregelaars komen ook van die mensen die hen ervaren als hinder.  
Nou, als weggebruiker kan ik je vertellen dat voor "je bent maar verkeersregelaar" is over het algemeen de vervolgzin op een verkeerde start. Ik heb nog niet iemand gezien die dat als eerste zei toen hij een vkr tegenkwam.
Ik ervaar hen niet als hinder maar zo'n zin met soortgelijke strekking floepte er bij mij ook eens uit toen een vkr, vanaf zijn bromfiets notabene, mij toeriep dat ik op moest rotten. De strekking was eigenlijk dat hij vond dat ik niet op een laad- en loshaven passagiers mocht laten instappen. De grote fout voor dat vkr-bedrijf was dat ik de opdrachtgever ophaalde...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #175 Gepost op: 8 juli 2016, 15:08:05
Verkeersregelaar aangereden bij Olympisch stadion

Laatste update: 08-07-2016 | 14:47

Amsterdam - Een 48-jarige vrouw is donderdag aangehouden nadat zij een verkeersregelaar aanreed bij het Olympisch Stadion.


De vrouw wilde op de Amstelveenseweg linksaf slaan richting het IJsbaanpad, maar die straat was afgesloten in verband met het Europees kampioenschap atletiek. De verkeersregelaar deelde haar dat mede en verzocht haar om te keren. De vrouw gaf op dat moment gas en sleurde de verkeersregelaar mee, waarna hij hard ten val kwam. Verschillende getuigen zagen het voorval gebeuren


De vrouw stopt verderop alsnog. Dan merkt ze dat de verkeersregelaar enkele tientallen meters is meegesleurd met haar auto. Hij is behandeld in het ziekenhuis en hield aan het incident schaafwonden, kneuzingen en een dikke knie over. De vrouw is aangehouden.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/juli/8/05-verkeersregelaar-aangereden-bij-olympisch-stadion.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #176 Gepost op: 9 juli 2016, 00:47:53
Citaat van: enrico1972 link=msg=1435368 date=1467983285


De vrouw stopt verderop alsnog. Dan merkt ze dat de verkeersregelaar enkele tientallen meters is meegesleurd met haar auto. Hij is behandeld in het ziekenhuis en hield aan het incident schaafwonden, kneuzingen en een dikke knie over. De vrouw is aangehouden.

Waar is de VKR aan blijven hangen? Ik zou de bestuurster aanmelden bij het CBR als je niet merkt dat er iemand aan je voertuig hangt.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #177 Gepost op: 10 juli 2016, 10:02:15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1431150 date=1466449882
O ja en laat verkeersdeelnemers ook stoppen met denken dan een VKR in heel Nederland de weg weet want dat is niet zo.

Daar is de Stom-Stom voor.
Echter vertrouwen veel mensen zo blind op dat apparaat dat het wel eens mis gaat.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #178 Gepost op: 10 juli 2016, 10:11:28
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1431230 date=1466516608
Bij agressie en overtredingen zeker.
Maar je kunt ook proberen te voorkomen dat het zo ver komt.

Zover probeer ik het nooit te laten komen, meestal probeer ik als ik geïrriteerde bestuurders zie zo ontspannen mogelijk te reageren, en soms met een grap op te lossen, heel vaak verdwijnt dan die onweersbui.
Vaak heb je er meer aan op mensen op een juiste en correcte manier verder te helpen, echter zijn er ook situaties waarin je soms handhavend moet optreden, en het achterste van je tong moet laten zien.
In de meeste gevallen is dat bij wielerwedstrijden.
Dan kun je je niet veroorloven dat er een het parkoers in rijdt, soms moet je ze zelfs van het parkoers afhalen.

Maar daar kun je over schrijven wat je wil, maar het echte veldwerk levert nog steeds de meeste ervaring op.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #179 Gepost op: 12 september 2016, 16:00:59
Betreft een lid van het Motorbegeleidingsteam MBT. Onderbeen gebroken, andere been/enkel gekneusd evenals een pols.
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team