Bijzondere brandweer aanhangers

Auteur Topic: Bijzondere brandweer aanhangers  (gelezen 69321 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 5 augustus 2005, 13:06:31
Laat ik nu een keer een topic starten van getrokken brandweermaterieel, met de nadruk op bijzonder. Ik start deze topic met een HVA van de gemeente Bronckhorst, korps Steenderen. Dit is een aanhanger voor hulpverlening en milieu incidenten. De wagen is een Anssems met een opbouw van vanHoof, bouwjaar 1988 en het kenteken WB-31-DF

En andere aanhanger is de MSA van de gemeente de Wolden, korps Noordwijk [samenvoeging van de korpsen Koekange en deWijk] Deze aanhanger is gebouwd door Fa. Huisjes met de MSA-LD1700 in de vorm van een Rosenbauer "Fox".

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]




pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2005, 13:22:41
Wat voor voertuig staat er voor de onderste foto ( aanhanger )  ??  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jwpots

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2005, 13:35:22
Wat voor voertuig staat er voor de onderste foto ( aanhanger )  ??  ;)

De VG-52-YV, één van de twee Merc. Benz Ecovans van de voormalige zelfstandige gemeente de Wijk. In Koekange dat een post van de Wijk was stond een Merc.Benz Ecovan en in de Wijk zelf stond een Ecovan. Die van de Wijk staat voor de MSA. Beide voertuigen staan nu gezamenlijk in de nieuwe post Noordwijk, vernoemd naar een oud buurtschap waar de nieuwe post staat.

Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2005, 14:41:35
Leuk idee Johan :)

maar ik zelf had al een Topic gestart over Aparte brandweervoertuigen en daarbij heb ik de aparte motorspuitaanhanger van de Wijk ook al behandeld op deze topic. of wou je nu een aparte topic starten met alleen aanhangers. het is maar een vraag ;)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2005, 14:45:10
Leuk idee Johan :)

maar ik zelf had al een Topic gestart over Aparte brandweervoertuigen en daarbij heb ik de aparte motorspuitaanhanger van de Wijk ook al behandeld op deze topic. of wou je nu een aparte topic starten met alleen aanhangers. het is maar een vraag ;)

Ik liep al een paar dagen met het idee, mede ook vanwege de bijzondere aanhangers die ik de laatse  weken gezien hebt op de verschillende tochten. Dus ik dacht van een aparte topic van "bijzonder getrokken" materieel is misschien wel leuk.

Groet
Johan


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2005, 15:42:01
Johan,

Heb je toevallig ook een foto van de hulpverleningsaanhanger van korps Hengelo (Gld.)? Dit is ook wel een bijzondere aanhanger. Als het goed is ben je deze tijdens de tocht in de westelijke Achterhoek ook tegengekomen. Ik heb de foto zelf wel in mijn archief maar helaas (nog) niet digitaal.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


jwpots

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2005, 15:46:56
Johan,

Heb je toevallig ook een foto van de hulpverleningsaanhanger van korps Hengelo (Gld.)? Dit is ook wel een bijzondere aanhanger. Als het goed is ben je deze tijdens de tocht in de westelijke Achterhoek ook tegengekomen. Ik heb de foto zelf wel in mijn archief maar helaas (nog) niet digitaal.

Nee, ik kan je niet aan deze aanhanger helpen, maar misschien Louis we.

Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:56:14
Helaas die heb ik ook niet digitaal. deze aanhanger bleef trouwens in de kazerne met de fototoertocht. maar ik heb hem nog op de foto kunnen zetten enkele weken ervoor tijdens de wedstrijden in Hengelo (Gld.).
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


belg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2005, 20:15:28
een ventilator aanhanger
van BNrw Antwerpen
staat nu bij de Privat Fire Brigade vzw

Wim

[verwijderd door de admin]


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2005, 21:16:19
Volgens mij geen ventilator maar een lichtschuim-generator.