Bijzondere brandweer aanhangers

Auteur Topic: Bijzondere brandweer aanhangers  (gelezen 69249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2005, 16:19:30
En hij wordt getrokken door deze auto en nog een foto van de aanhanger :P

[verwijderd door de admin]
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #21 Gepost op: 16 augustus 2005, 18:04:21
die aanhanger hoeft niet perse door die 3112 getrokken worden ;) kan door elk voertuig met trekhaak!


ajax

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:18:18
Ook geen allerdaagse aanhanger in brandweer Nederland de 750 van Laren een 18m Ladderaanhanger




jwpots

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 17 augustus 2005, 00:54:46
die aanhanger hoeft niet perse door die 3112 getrokken worden ;) kan door elk voertuig met trekhaak!
Ja, bijvoorbeeld door de HV-1  :laugh: :laugh: :laugh:

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #24 Gepost op: 17 augustus 2005, 18:41:39
Een bijzondere aanhanger vind men ook onder deze link:
http://www.brandweer.parkstad-limburg.nl/heerlen/voertuigen/centrum/overig/lba.jpg

Het gaat om een zogeheten aanhanger ten behoeve van de lijkbezorging.

De aanhanger is in gebruik bij zoals de link al laat raden, brandweer Parkstad-Limburg, post Heerlen.

Mijn vraag is eigenlijk of er meer korpsen zijn die dergelijke aanhangers/voertuigen in gebruik hebben/hadden en hoe de ervaringen met het gebruik ervan zijn.

mvg,
Guus


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 17 augustus 2005, 19:23:17
haha, nee k bedoel dat ik er nog nooit van gehoord had, ik zal nog eens proberen om twee van de aanhangers hier te fotograveren! zit ook een ijsboot bij voor ongevallen op ijs ;)

twee nieuwe, de oude waren niet goedgekeurd voor het kenteken en mogen dus niet de weg op! daarom heeft de boot ook tijdelijk bij jachthaven dragt gelegen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jwpots

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:34:06
die aanhanger heeft meerdere doelen.... voertuigen in Almelo mogen niet meer tanken bij tankstations... ze moeten tanken mbv deze aanhanger als ik het goed begrpene heb

Ik weet niet of dat inderdaad de reden is, maar met 800 ltr. in deze aanhanger heeft dat ook geen zin. Kunnen er misschien drie voertuigen tanken als je ervan uitgaat dat een vrachtwagen een dieseltank heeft van om en nabij de 250-300 ltr. onhoud. En wat te denken als deze aanhanger leeg is ? Elke week even langs de pomp om 800 liter te halen ? Nee, ik denk dat hij bedoeld is voor bijstand bij grote inzetten. Maar ik zal eens informeren bij mijn kontaktpersoon.

Groet
Johan


jwpots

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 19 augustus 2005, 11:29:17
Zo, inmiddels een uurtje verder, en ik heb uitleg gekregen betreffende de brandstofaanhanger van de brandweer Almelo, onderstaand het antwoord dat ik kreeg:

De kwestie van gebruik is in beide gevallen overigens juist!
 
De brandstofaanhanger is inderdaad bedoeld om brandstof te kunnen leveren bij grootschalige inzetten. (denk aan het tanken van dompelpompen e.d.). Daarnaast koste het ons nogal eens tijd om na het oefenen/sporten de voertuigen met de gehele bezetting af te tanken. Met de komst van de aanhanger is afgesproken dat de voertuigen op de binnenplaats (vloeistofdichte vloer) afgetankt worden. Bv. bij het autowassen op de dinsdagmorgen. Het is gewoon een stukje efficiencie zeg maar....i.p.v. 8 man ( 6 op de ts, en 2 op de HW) gaan tanken, en een kwartier werk hebben (heen rijden e.d.) of 1 persoon 5 minuten op de kazerne.
 
Wil niet zeggen dat we niet meer langs een tankstation mogen gaan....voertuigen welke bv. in het weekend (vanaf de beide posten) uitrukken, en afgetankt dienen te worden (tank een kwart leeg), rijden nog gewoon naar het tankstation.
 
Dat het niet meer mag gaat dus te ver, maar hier op de kazerne is het gewoon makkelijker. Overigens hadden wij vroeger ook gewoon 2 (vaste) pompen op de binnenplaats!
 
In de dieselaanhanger zit overigens gewone diesel  in, dus alle voertuigen mogen ermee afgetankt worden. (i.p.v. "rode diesel").


Groet
Johan


112Owolde

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:31:42
Is het niet zo dat als je diesel vervoerd in zo'n aanhanger je zo'n bordje erop moet hebben?


jwpots

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:47:04
Is het niet zo dat als je diesel vervoerd in zo'n aanhanger je zo'n bordje erop moet hebben?
Er behoord inderdaad een gevarensticker op te zitten, [een rood vierkant op zijn punt met vlam]. Maar misschien zit deze er nu wel op. De aanhanger was ten tijde van het maken van de foto misschien nog niet geheel gereed. Hij is geleverd dit jaar en ik heb hem met de jubileum optocht in mei op de foto gezet. Misschien was de aanhanger net een paar dagen binnen.

Groet
Johan