Brandweerauto en ambulance in greppel door extreme gladheid Rotnerweg - Siddeburen 27-01-2015

Auteur Topic: Brandweerauto en ambulance in greppel door extreme gladheid Rotnerweg - Siddeburen 27-01-2015  (gelezen 17220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Peter71 link=msg=1326573 date=1422458786
De eerste melding betreft een prio1 melding. En dan nog, als het zo spekglad is hoef je niet zo snel te rijden om toch weg te glijden, zeker op dit soort smalle weggetjes. ::)
Nou je hebt blijkbaar veel verstand van rijden. Op derde kerstdag moest ik voor de dagdienst naar een ander bureau in mijn district. Toen ik een rotonde op reed met denk ik 5 km/h maakte ik al een mooie 360 turn... zoveel is daar niet voor nodig. Zeker als het een schuin aflopende weg is kan je gewoon horizontaal gaan schuiven. Lijkt me anders stug dat ze anders achter elkaar liggen ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: rinus007 link=msg=1326580 date=1422459236
Wie zegt dat er te hard gereden is?

Waaruit maak je op dat Peter71 zegt dat er te hard gereden is?? Hij geeft aan dat je bij welke snelheid dan ook en zeker op dit soort smalle weggetjes makkelijk glijdt wanneer het zo spekglad is.   98uiye 98uiye


rinus007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 572
Citaat van: p2Elst link=msg=1326584 date=1422460239
Waaruit maak je op dat Peter71 zegt dat er te hard gereden is?? Hij geeft aan dat je bij welke snelheid dan ook en zeker op dit soort smalle weggetjes makkelijk glijdt wanneer het zo spekglad is.   98uiye 98uiye

Oeps je hebt gelijk


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Nou je hebt blijkbaar veel verstand van rijden. Op derde kerstdag moest ik voor de dagdienst naar een ander bureau in mijn district. Toen ik een rotonde op reed met denk ik 5 km/h maakte ik al een mooie 360 turn... zoveel is daar niet voor nodig. Zeker als het een schuin aflopende weg is kan je gewoon horizontaal gaan schuiven. Lijkt me anders stug dat ze anders achter elkaar liggen ;)
Haha met de voet van de koppeling rijdt een auto in de eerste versnelling al meer dan 10km/u... dus 5kmu.... das heeel traag hoor. ;)

Kan in dit geval zijn dat de hele spoedrit de weg redelijk goed bereidbaar was maar dat net dat smalle onbestrooide landweggetje een spiegel was. Dan glij je inderdaad met 0 snelheid nog weg...
Dan kan 5 km per uur bijvoorbeeld nog te hard zijn. Maar ja daar doe je niks aan.
Iedereen doet z'n best.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: CopVR3 link=msg=1326587 date=1422461334
Kan in dit geval zijn dat de hele spoedrit de weg redelijk goed bereidbaar was maar dat net dat smalle onbestrooide landweggetje een spiegel was.

Dat denk ik ook. Heb tal van voorbeelden waarbij een spoedrit prima gaat. Geen waarschuwingen, boven nul, maar dan ineens ....stiekem opgevroren wegdek. Al heb je nog zoveel training gehad; het verassingseffect kun je niet tegenop trainen. Hoogstens altijd in je achterhoofd houden dat alles kan, met winterse temperaturen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Dinges link=msg=1326594 date=1422462520
Dat denk ik ook. Heb tal van voorbeelden waarbij een spoedrit prima gaat. Geen waarschuwingen, boven nul, maar dan ineens ....stiekem opgevroren wegdek. Al heb je nog zoveel training gehad; het verassingseffect kun je niet tegenop trainen. Hoogstens altijd in je achterhoofd houden dat alles kan, met winterse temperaturen.
Niks meer aan toe te voegen. ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Vandaag werd bekend dat de post op zoek moet naar een nieuwe brandweerauto. De brandweerwagen in dit incident is total loss verklaard.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Nog even terug komende op het incident.....  Er was helemaal geen indicatie voor gladheid, behalve op de incident locatie, een zeer klein stuk van de desbetreffende weg.
 
Gewoon domme pech, dit had iedereen overkomen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Citaat van: CopVR3 link=msg=1329918 date=1423608590
Vandaag werd bekend dat de post op zoek moet naar een nieuwe brandweerauto. De brandweerwagen in dit incident is total loss verklaard.
Technisch of economisch total loss? Neem aan dat de regio wel over een reserve-TS beschikt en dat die nu op die post staat...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Geen idee. Misschien dat een van de brandweermensen hier dat weet.