Drunense persfotograaf voor rechter na 'inbraak' in Landelijk Crisis Management Systeem (LCMS)

Auteur Topic: Drunense persfotograaf voor rechter na 'inbraak' in Landelijk Crisis Management Systeem (LCMS)  (gelezen 19348 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Live link=msg=1326820 date=1422547674
Technisch gezien is er sprake van insluiping, niet van inbraak. De sleutel zat aan de buitenkant in het slot...  ;)
Hij bevond zich op een site waar hij niks te maken had, en misbruikt de informatie die hij daar vond ook nog eens. En zoals blijkt is dit gewoon een misdrijf, en kan hij daarvoor beboet worden en loopt hij nu zelfs zomaar de kans 4 jaar zijn zonde te gaan overdenken tussen 4 muren. Had hij beter van te voren kunnen doen. ::)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Sleutel in het slot? In computertermen stond de deur wagenwijd open.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: JJ75 link=msg=1326959 date=1422562548
Sleutel in het slot? In computertermen stond de deur wagenwijd open.

En zelfs dan mag het niet....

Citaat van: honderd link=msg=1326810 date=1422545518
Hetzelfde als bij auto's: Staat er een auto open met de sleutel in het contact, geeft dit jou nog niet de toestemming om 'm te starten en erin weg te rijden.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: JJ75 link=msg=1326959 date=1422562548
Sleutel in het slot? In computertermen stond de deur wagenwijd open.
Zo denk ik er ook over, sterker nog, het lijkt wel bijna een uitnodiging: "vindt de juiste inlognaam en zoek op google naar de inlogcode en kijk wat wij te bieden hebben".
Citaat van: honderd link=msg=1327043 date=1422568882
En zelfs dan mag het niet....

Dat zal best maar er is niet veel aan beveiliging gedaan. Zo lijkt het bijna uitlokking.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Bert65 link=msg=1327081 date=1422574607
Zo lijkt het bijna uitlokking.
Mooi, als jij een keer per ongeluk je voordeur open laat staan en onbekenden halen je huis leeg dan hoeven we in ieder geval geen aangifte op te nemen, dan heb je het zelf uitgelokt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Als ik alle deuren open laat staan en dit op Internet zet en vertrek zal mijn verzekering mij ook een ongelovige oetlul  vinden. En me dat ook nog vertellen als ik spullen kwijt ben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: JJ75 link=msg=1327171 date=1422599754
Als ik alle deuren open laat staan en dit op Internet zet en vertrek zal mijn verzekering mij ook een ongelovige oetlul  vinden. En me dat ook nog vertellen als ik spullen kwijt ben.
Dan ben je inderdaad een grote oetlul, en doe je aan uitlokking. Deze site zit niet voor niets achter een inlog, en je enkel kunt inloggen met een gebruikersaccount met daar aan gekoppeld een wachtwoord. Dat is al een teken dat je als buitenstaander niets te maken hebt op die site. Dat heeft niks met openstaande deuren te maken, want die deur was dicht. Vandaar ook dat dit een misdrijf is, en meneertje dus minimaal een geldboete kan gaan verwachten en een strafblad. Alleen maar omdat hij zo dom is geweest om zich op een site te bevinden waar hij niet te maken had. En ook nog eens de informatie op die site te gaan misbruiken door dat door te sturen. Het gaat hier allang niet alleen meer om dat inloggen. Het gaat ook over het misbruik van de informatie. Probeer het eens te begrijpen eer je reageert.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
De deur is niet dicht. Als je wachtwoord Welkom123 gebruikt staat de deur wagenwijd open. Welkom 123, Welkom2014, Welkom2015 zijn veel gebruikte standaard wachtwoorden die gegeven worden door systeembeheerders om als eerste keer in te kunnen loggen. Het gebruik is niet handig maar als gebruikers direct afgedwongen wordt een ander WW aan te maken met daarbij een wachtwoord sterkte controle bouw je enige zekerheid op. Ook moet je regelmatig een ander WW aan laten maken.

Gebruikersnamen zijn geen onderdeel van beveiliging maar alleen een persoonsspecificatie.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
User "administrator" met password "administrator" komt ook vaak voor en heeft een nog veel leuker effect.  :-X


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: RAdeR link=msg=1327202 date=1422612087
User "administrator" met password "administrator" komt ook vaak voor en heeft een nog veel leuker effect.  :-X
of "Admin"     "Admin"