Marechaussee rangen + niveau #nt

Auteur Topic: Marechaussee rangen + niveau #nt  (gelezen 4158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rickb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Gepost op: 28 januari 2015, 20:31:57
weet iemand welke rangen je allemaal kunt behalen bij de marechaussee met een vmbo t opleiding en een mbo 3 of 4  aangezien ik over een paar maanden moet kiezen wat ik wil doen op school en ik pas bij de Kmar stage heb gelopen en dat ben vergeten te vragen

alvast bedankt




Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2015, 20:41:58
Citaat van: rickb link=msg=1326631 date=1422473517
weet iemand welke rangen je allemaal kunt behalen bij de marechaussee met een vmbo t opleiding en een mbo 3 of 4  aangezien ik over een paar maanden moet kiezen wat ik wil doen op school en ik pas bij de Kmar stage heb gelopen en dat ben vergeten te vragen

alvast bedankt

https://werkenbijdefensie.nl/krijgsmachtdelen/marechaussee/

BEVEILIGING OF POLITIETAKEN?
Afhankelijk van je opleidingsniveau kun je kiezen voor het vakgebied beveiliging of het vakgebied politietaken. Met een vooropleiding VMBO kader behoort een functie als marechaussee-beveiliger tot de mogelijkheden. Met VMBO gemengd of theoretisch kun je zowel voor het vakgebied Beveiliging als het vakgebied Politietaken kiezen. Binnen het vakgebied Politietaken kies je dan voor de functie van wachtmeester-opsporingsambtenaar. Heb je een VWO, HBO of WO opleiding dan kom je in aanmerking voor een functie als officier binnen het vakgebied Politietaken.  

Bovenstaande link geeft je misschien nog enkele bruikbare info.

Ben je te jong, dan is dit misschien wat?
https://werkenbijdefensie.nl/defensie-als-werkgever/defensie-opleidingen/brugjaar-marechaussee.html

Hoop je zo een eindje op weg geholpen te hebben.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


rickb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2015, 20:48:20


heel erg bedankt voor de informatie en als ik het dus goed begrijp kan ik dan onder officier worden


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2015, 23:13:53
Je kan met je kwalificatie wachtmeester worden, dus onderofficier en bij goed functioneren van daaruit verder.

Ik zou je brief nog wel taalkundig laten nakijken als je solliciteert. Foutloos hoeft niet maar men verwacht wel dat je Marechaussee foutloos kan schrijven en dat je hoofdletters, leestekens en punten gebruikt in zinnen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


rickb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2015, 16:39:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1326686 date=1422483233
Je kan met je kwalificatie wachtmeester worden, dus onderofficier en bij goed functioneren van daaruit verder.

Ik zou je brief nog wel taalkundig laten nakijken als je solliciteert. Foutloos hoeft niet maar men verwacht wel dat je Marechaussee foutloos kan schrijven en dat je hoofdletters, leestekens en punten gebruikt in zinnen.

Bedankt voor de tip over de fouten!!