Politie stuurt journalist Niels Damstra weg na aanrijding met politievoertuig

Auteur Topic: Politie stuurt journalist Niels Damstra weg na aanrijding met politievoertuig  (gelezen 3355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Moet ik woorden hieraan vuil maken?

Nou, vooruit dan.

Walgelijk!!!

Eigenlijk zouden heel veel mensen hun beklag moeten doen bij een nieuwszender die van zijn diensten gebruik maakt.
Dan is het snel afgelopen met dit heerschap. Maar ja, met dit Pownews gehalte van dit heerschap zal er altijd 1 zijn die dit kostelijke vermaak vindt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Die brandweerman in het begin .... "niet filmen".

Sorry; maar die is ook gewoon fout; ook daar zijn al meermalen uitspraken over gedaan. Ik snap best dat hij misschien emotioneel is door het gebeurde en/of hij misschien de filmer kent en daar vervelende ervaringen mee heeft, maar dat geeft hem nog steeds geen vrijbrief om dan maar zo te reageren.

Peen
Redacteur van


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Hmm, kan het wel begrijpen. Hij zuigt om het zuigen en zeker als je hem vaker tegen komt is dat frustrerend. Maar inderdaad, hij werkt binnen de kaders die gestelt zijn.

Ik moet wel lachen om zijn reactie over het verplaatsen van het lint.  8)
Digitaal onderzoek


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Die brandweerman in het begin .... "niet filmen".

Sorry; maar die is ook gewoon fout; ook daar zijn al meermalen uitspraken over gedaan. Ik snap best dat hij misschien emotioneel is door het gebeurde en/of hij misschien de filmer kent en daar vervelende ervaringen mee heeft, maar dat geeft hem nog steeds geen vrijbrief om dan maar zo te reageren.

Peen
Ik heb als bevelvoerder ook wel aan de pers gevraagd om het ongeval zelf te filmen, niet mij en mijn mensen vol met het gezicht in beeld. En daar wordt door de filmers hier goed op gereageerd, ze weten dondersgoed wat wel en niet belangrijk is voor het persfilmpje. Bovenstaande filmpje heeft namelijk niets met persvrijheid te maken , dit is kinderachtig popie-jopie gedrag.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Ik heb als bevelvoerder ook wel aan de pers gevraagd om het ongeval zelf te filmen, niet mij en mijn mensen vol met het gezicht in beeld. En daar wordt door de filmers hier goed op gereageerd, ze weten dondersgoed wat wel en niet belangrijk is voor het persfilmpje. Bovenstaande filmpje heeft namelijk niets met persvrijheid te maken , dit is kinderachtig popie-jopie gedrag.

Ik krijg regelmatig jeuk van het politiek correct geleuter op dit forum en kan het ook hier weer niet nalaten te reageren.

Als brandweer of politie kan je er van alles van vinden, de filmer kan een pain in the ass van het ergste soort zijn, maar hij heeft het recht om hier te filmen en doet niets wat niet mag. Als de politie een getuige hoort op de openbare weg, gefilmd wordt en dat eigenlijk niet wil, dan ga ja naar een plek waar je de getuige in alle rust kan horen en waar de pers niet mag komen of filmen. Maar laten we niet de zaken omdraaien en regels gaan verzinnen of verdraaien om het niet geheel correcte optreden goed te praten. Brandweer idem dito. Je bekleedt een openbare functie die zich vaak op de openbare weg afspeelt en je weet of hoort te weten dat je dan regelmatig vastgelegd zal worden door foto- of filmcamera's. Wil je dat niet, heb je daar moeite mee, dan moet je weggaan bij de brandweer. Zo simpel is het.

Keer op keer sta ik verbaasd over de waardeoordelen die hier te pas en te onpas gegeven worden. De filmer kent zijn rechten en het is in Nederland nog steeds toegestaan om voor je recht op te komen. Met name de politie houdt daar niet zo van en zoekt dan toch weer uitvluchten om e.e.a. te rechtvaardigen, zoals hier ook wel weer te zien en te lezen is, hoewel het politieoptreden op zich beschaafd is. Aan de andere kant is het ook wel weer een tikje intimiderend om als OVD toch twee agenten op iemand af te sturen en te dreigen met een melding aan een werkgever over iemand die in feite niets verkeerd doet. Ik kan dan weer niet begrijpen dat je als politie dan niet even denkt:"goed, het is een vervelende vent maar hij overtreedt geen regels dus laat maar gaan....".


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Ik krijg regelmatig jeuk van het politiek correct geleuter op dit forum en kan het ook hier weer niet nalaten te reageren.

Als brandweer of politie kan je er van alles van vinden, de filmer kan een pain in the ass van het ergste soort zijn, maar hij heeft het recht om hier te filmen en doet niets wat niet mag. Als de politie een getuige hoort op de openbare weg, gefilmd wordt en dat eigenlijk niet wil, dan ga ja naar een plek waar je de getuige in alle rust kan horen en waar de pers niet mag komen of filmen. Maar laten we niet de zaken omdraaien en regels gaan verzinnen of verdraaien om het niet geheel correcte optreden goed te praten. Brandweer idem dito. Je bekleedt een openbare functie die zich vaak op de openbare weg afspeelt en je weet of hoort te weten dat je dan regelmatig vastgelegd zal worden door foto- of filmcamera's. Wil je dat niet, heb je daar moeite mee, dan moet je weggaan bij de brandweer. Zo simpel is het.

Keer op keer sta ik verbaasd over de waardeoordelen die hier te pas en te onpas gegeven worden. De filmer kent zijn rechten en het is in Nederland nog steeds toegestaan om voor je recht op te komen. Met name de politie houdt daar niet zo van en zoekt dan toch weer uitvluchten om e.e.a. te rechtvaardigen, zoals hier ook wel weer te zien en te lezen is, hoewel het politieoptreden op zich beschaafd is. Aan de andere kant is het ook wel weer een tikje intimiderend om als OVD toch twee agenten op iemand af te sturen en te dreigen met een melding aan een werkgever over iemand die in feite niets verkeerd doet. Ik kan dan weer niet begrijpen dat je als politie dan niet even denkt:"goed, het is een vervelende vent maar hij overtreedt geen regels dus laat maar gaan....".
Ik krijg wel eens jeuk van mensen die in hun goed recht staan maar daar op een heel irritante manier gebruik van maken. Als ik jou de hele dag met een camera volg word je daar ook wel eens goed gestoord van, leven en laten leven zeg ik altijd. Als ik aan het filmen ben en iemand vraagt mij of ik hem of haar niet wil filmen, zal ik dat respecteren en stoppen met filmen, of ik nou in mijn zogenaamde recht sta of niet.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Die brandweerman in het begin .... "niet filmen".

Sorry; maar die is ook gewoon fout; ook daar zijn al meermalen uitspraken over gedaan. Ik snap best dat hij misschien emotioneel is door het gebeurde en/of hij misschien de filmer kent en daar vervelende ervaringen mee heeft, maar dat geeft hem nog steeds geen vrijbrief om dan maar zo te reageren.

Peen

Wellicht  wist de brandweerman niet wat de intentie van de film was; je staat wel bij een aanrijding persoon-trein en die beelden wil je niet door heel Nederland hebben. Inderdaad sowieso onbegrijpelijk dat iemand het nodig vindt om daar uitgebreid te gaan filmen, maar ik heb enkele weken terug ook een 'fotografe' vriendelijk verzocht niet over het hek bij het station te hangen om een zelfmoord eens even mooi in beeld te brengen :-X

Als ze niet luisteren, jammer dan. Maar naar mijn mening is het in dit soort situaties toch wel een beetje de morele plicht van hulpverleners om op z'n minst te verzoeken geen schokkende beelden te maken...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Staan meer van die irri filmpjes op zijn youtubekanaal

Voorbeeldje: Een brandslang aansluiten... Hoe moeilijk kan het zijn...
Een brandslang aansluiten... Hoe moeilijk kan het zijn...

Tja, dan is de toon al weer gezet!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
O ja, want dit kleine menselijke foutje heeft meteen invloed op de brandbestrijding. Ook voor een buger is zo'n gast heel hinderlijk.

In Flevoland liep er ook 1 rond tot de politie hem zat was en zijn PPK introk. Hij heeft hem wel terug gekregen maar sindsdien gedraagt ie zich wel bij incidenten.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Als ze niet luisteren, jammer dan. Maar naar mijn mening is het in dit soort situaties toch wel een beetje de morele plicht van hulpverleners om op z'n minst te verzoeken geen schokkende beelden te maken...

En vervolgens besluit de filmer om toch gewoon door te gaan met het maken van beelden en wordt ie hier volledig de grond in geschreven. Met naam en toenaam.

Terwijl als een brandweerman bijv. een duidelijke fout maakt op een filmpje , en daar volgt een opmerking op, gelijk een heisa wordt gemaakt van heb ik jou daar, want waag het kritiek te leveren op het werk van hulpverleners want dat zijn helden en die maken nooit fouten.

Natuurlijk heb je zuigers zitten onder de fotografen. Maar ga nooit proberen ethische afwegingen voor de fotograaf te maken. Je staat alleen maar in je hemd als ie besluit toch gewoon door te gaan met zijn werk.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)