Politie stuurt journalist Niels Damstra weg na aanrijding met politievoertuig

Auteur Topic: Politie stuurt journalist Niels Damstra weg na aanrijding met politievoertuig  (gelezen 3356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Kom op zeg een duidelijke fout.  :-\
Jij bent toch ook niet volmaakt.

Je bent bij de dierenambulance en hebt net met veel moeite hond gevangen, maar hij weet net te ontsnappen voordat je de kooi goed afgesloten hebt. Dan vindt jij het leuk als iemand pal achter je rug dat staat te filmen.  ???


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Kom op zeg een duidelijke fout.  :-\
Jij bent toch ook niet volmaakt.

Je bent bij de dierenambulance en hebt net met veel moeite hond gevangen, maar hij weet net te ontsnappen voordat je de kooi goed afgesloten hebt. Dan vindt jij het leuk als iemand pal achter je rug dat staat te filmen.  ???

Heb het niet over zuigerige filmpjes als hier vlak boven staat maar bij grotere incidenten waarbij te zien is dat iemand geen helm draagt of valbeveiliging etc. en daar een opmerking over gemaakt wordt en vervolgens heel verkrampt op wordt gereageerd.  ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
O ja, want dit kleine menselijke foutje heeft meteen invloed op de brandbestrijding. Ook voor een buger is zo'n gast heel hinderlijk.

Hoezo METEEN invloed op de brandbestrijding?? Dit heeft helemaal geen invloed op de brandbestrijding. Dit is iets wat mij dan weer kan opwinden. Mensen die geen verstand van zaken hebben die zulke nonsens gaan lopen vertellen. Doe eerst maar een opleiding Pompbediende voordat je hierover een uitspraak doet. Ja, het is een menselijke fout dat de slang van de koppeling schiet, maar dit heeft dus echt geen invloed op de brandbestrijding. Er wordt eerst vanuit de tank gewerkt en voordat deze leeg is heeft men allang de TWEEDE toevoerleiding weer aangebracht. het heeft trouwens maar en twintigtal seconden geduurt voordat de "fout" hersteld was.

Aaldert.

Brandweermachinist


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Hoezo METEEN invloed op de brandbestrijding?? Dit heeft helemaal geen invloed op de brandbestrijding. Dit is iets wat mij dan weer kan opwinden. Mensen die geen verstand van zaken hebben die zulke nonsens gaan lopen vertellen. Doe eerst maar een opleiding Pompbediende voordat je hierover een uitspraak doet. Ja, het is een menselijke fout dat de slang van de koppeling schiet, maar dit heeft dus echt geen invloed op de brandbestrijding. Er wordt eerst vanuit de tank gewerkt en voordat deze leeg is heeft men allang de TWEEDE toevoerleiding weer aangebracht. het heeft trouwens maar en twintigtal seconden geduurt voordat de "fout" hersteld was.

Aaldert.

Brandweermachinist
Ik denk dat je wouter zijn sarcasme even hebt gemist
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Wellicht  wist de brandweerman niet wat de intentie van de film was; je staat wel bij een aanrijding persoon-trein en die beelden wil je niet door heel Nederland hebben.
<knip>
Maar naar mijn mening is het in dit soort situaties toch wel een beetje de morele plicht van hulpverleners om op z'n minst te verzoeken geen schokkende beelden te maken...

Dat is niet aan de brandweer om te beoordelen.....

Althans: ik zie nergens in de brandweerwet "het beoordelen en op waarde schatten van media" of "het censureren van beeldmateriaal" als taak staan.

Peen
Redacteur van