GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015

Auteur Topic: GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015  (gelezen 68067 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: JJ75 link=msg=1327959 date=1422874309
Maar hoe bereik je iedereen met Twitter? Er gingen zoveel berichten over twitter met de #journaal dat mijn browser op m'n tablet er op vastliep. Bevat Twitter wel een functie: zend aan iedereen in Nederland? Veel info zie je pas op zoeken op een bepaalde hashtag of als je bepaalde instanties volgt.

Ik denk dat je nog amper (actieve) twitteraars bereikt:
Citaat
"Ongeveer 700.000 Nederlanders haakten dit jaar af." & "het onderzoek schat het aantal Nederlandse Twitter-gebruikers op 2,8 miljoen"

http://www.nu.nl/internet/3984205/aantal-nederlandse-twitteraars-daalt-flink.html


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: SniperEye link=msg=1327956 date=1422873861
Het fenomeen rampenzender kunnen we wellicht ook over boord gooien. RTL deed prima haar werk; en voor de rest zou men beter Twitter en andere Social Media in kunnen zetten.

Wist je dat de officiële rampenzenders in Nederland de radio is? Op radio1 was om 20:10 al een update en 20:20 is het hele programma omgegooid.

Maar, hoeveel mensen hebben de radio aangezet?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Dat radio 1 een update kon geven was vanwege een uitzending vanaf locatie wat toevallig samenviel. Anders waren ze net zo plat gegaan als de andere zenders. Op radio1 is er een interview geweest met een baas (waarvan weet ik niet meer) die aangaf dat er een bewuste (financiële) keuze was gemaakt door ons landsbestuur voor centralisatie in Hilversum. In dit geval was het effect vervelend maar er was geen reden voor inzet van de nationale rampenzender voor dit gebeuren. Een nationale rampenzender hebben we pas behoefte aan bij een 'nationale ramp' en niet bij een lokaal incident.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: JJ75 link=msg=1327968 date=1422876496
Dat radio 1 een update kon geven was vanwege een uitzending vanaf locatie wat toevallig samenviel. Anders waren ze net zo plat gegaan als de andere zenders. Op radio1 is er een interview geweest met een baas (waarvan weet ik niet meer) die aangaf dat er een bewuste (financiële) keuze was gemaakt door ons landsbestuur voor centralisatie in Hilversum. In dit geval was het effect vervelend maar er was geen reden voor inzet van de nationale rampenzender voor dit gebeuren. Een nationale rampenzender hebben we pas behoefte aan bij een 'nationale ramp' en niet bij een lokaal incident.

Daarmee ben ik het helemaal met je mee eens. Niemand (behalve de verslaafde NOS-journaalkijker  98uiye) werd hierdoor getroffen, alleen de personen op het Mediapark (lokaal), en dit resulteerde dus ook niet in een nationale crisis.


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1327926 date=1422865309
De redactievloer is pas ontruimt nadat de man al in studio 10 stond. Minuten daarvoor was de politie al gewaarschuwd.

ok duidelijk.  O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
interessante beelden. Wat me opvalt bij de ontruiming is dat er weinig paniek is, maar ook dat vrijwel iedereen zijn/haar telefoon pakt terwijl ze naar buiten lopen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: silque link=msg=1328010 date=1422888592
interessante beelden. Wat me opvalt bij de ontruiming is dat er weinig paniek is, maar ook dat vrijwel iedereen zijn/haar telefoon pakt terwijl ze naar buiten lopen.
journalisten he :p
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Citaat van: JJ75 link=msg=1327959 date=1422874309
Maar hoe bereik je iedereen met Twitter? Er gingen zoveel berichten over twitter met de #journaal dat mijn browser op m'n tablet er op vastliep. Bevat Twitter wel een functie: zend aan iedereen in Nederland? Veel info zie je pas op zoeken op een bepaalde hashtag of als je bepaalde instanties volgt.
Je kan aangeven bij geavanceerd zoeken (https://twitter.com/search-advanced) dat je enkel tweets in het Nederlands wilt. En nog tal van andere handige instellingen  :)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: silque link=msg=1328010 date=1422888592
interessante beelden. Wat me opvalt bij de ontruiming is dat er weinig paniek is, maar ook dat vrijwel iedereen zijn/haar telefoon pakt terwijl ze naar buiten lopen.

Dat is eigenlijk overal zo. Ook met automatische brandalarmen beginnen mensen meestal niet te rennen. Dat gaan ze pas doen als ze de rook of vlammen zien. De nuchtere Nederlander gaat er bij een ontruimingssignaal toch vooral vanuit dat het een oefening of loos alarm is.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Brambd link=msg=1328012 date=1422889412
Je kan aangeven bij geavanceerd zoeken (https://twitter.com/search-advanced) dat je enkel tweets in het Nederlands wilt. En nog tal van andere handige instellingen  :)
Met deze instelling ontvang ik nog steeds geen crisis info via twitter. Dat gebeurd pas als ik actief op de juiste plek naar op zoek ga. Hoe weet ik wat het juiste twitterkanaal is?

Vanuit zender, de overheid: Hoe krijgt de overheid voorelkaar om alle twitter gebruikers in Nederland te bereiken. Daar gaat het toch om bij crisis communicatie via social media?

Persoonlijk: Ik kijk wel op crisis.nl